Objavljeno: 31.3.2015 | Avtor: Matej Šmid | Monitor April 2015

Avtomobili pod nadzorom

Avtomobile kradejo, mar ne?, bi lahko rekli. In odgovorili – da, res jih. Morda (toda res le »morda«) bo pomagalo, če ga lahko vsaj izsledimo, in kaj je boljšega, če nam pri tem pomaga nekaj sodobne tehnologije slovenskih razvijalcev?

Ko na zaslonu vidimo taka opozorila, se nam ne piše nič dobrega.

Ko na zaslonu vidimo taka opozorila, se nam ne piše nič dobrega.

Carlock lepo spremlja, kje se giblje naš avtomobil.

Carlock lepo spremlja, kje se giblje naš avtomobil.

V resnici je nenavadno, da smo danes vsi popolnoma sledljivi, saj v žepu prenašamo nadvse zmogljive računalnike, ki se spoznajo tako na mobilna omrežja kot na satelite GPS, naši jekleni konjički, ki stanejo desetine tisoče evrov, pa si lahko tako sledljivost omislijo le kot sorazmerno drag dodatek. Na to je pomislila tudi ekipa slovenskih programerjev in za nekaj več kot 100 evrov trgu ponudila sledilnik GPS.

CarLock je razmeroma majhna škatlica, ki jo priklopimo v avtomobil na vtičnico OBD2, ki jo imajo vsi avtomobili, narejeni po letu 1996, lokacijo pa sporoča prek mobilnega omrežja. Slednje pomeni, da vsebuje (Simobilovo) telefonsko kartico SIM, za katero plačujemo naročnino (6,9 EUR na mesec, plačujemo pa jo prodajalcem Carlocka in ne Simobilu), in seveda tudi to, da se sledljivost konča tam, kjer ni mobilnega signala, oz. v tistih državah, kjer Simobil nima sklenjene pogodbe o roamingu. To pa je redko kje. Napravica omrežje uporablja za to, da podatke pošilja »v oblak« oz. v Carlockov strežnik, uporabnik pa jo od tam dobi prek telefonske aplikacije za Android ali iOS (iPhone). Seveda telefon za to potrebuje podatkovno povezavo (ali Wifi). Če smo v tujini in nam je to prehud strošek, se lahko naročimo tudi na delovanje prek sporočil SMS. To nas bo pri Carlocku stalo 20 evrov za 100 SMSov.

Delovanje naprave se sliši zelo enostavno in priročno in za uporabnika tudi je točno tako. Ko smo Carlock prvič priklopili v naš avtomobil, je sicer potreboval nekaj časa, da je pridobil satelite, takoj nato pa se je njegova lokacija pokazala na našem telefonu, na zemljevidu. Še trenutek prej je kazala, da je v Vilniusu, saj je strojna oprema narejena v Estoniji. Po besedah razvijalcev je zato resda 5x dražja od podobnih kitajskih napravic, a je popolnoma zanesljiva, tega pa s »kitajci« niso mogli doseči.

Video

Video prispevek, ki smo ga posneli s Carlockom, si lahko ogledate na naslovu: www.monitor.si/carlock

Kot uporabnik smo tako deležni stalne lokacije avtomobila, v aplikaciji pa lahko tudi nastavimo alarm, ki nas obvesti, če se lokacija spremeni (alarm je lahko tudi avtomatsko vklopljen, recimo vsak dan ponoči ali v času službe), zapiska lahko, ko se avtomobil zatrese, in seveda, če napravico kdo iztakne iz vtičnice OBD2 (da, Carlock ima vgrajeno rezervno baterijo). Opozorjeni smo lahko tudi na sunkovito vožnjo (speljevanje, ovinki), kar je koristno, ko avtomobil damo v rabo mlajšim članom družine. V povezavi z navigacijskimi programi (npr. Google Navigation) nas naprava tudi popelje do avtomobila, če smo pozabili, kje smo ga pustili.

Pa še nekaj o slabostih napravice. Najbolj bode v oči njena velikost, zaradi katere jo bo morebitni zlikovec takoj opazil (in iztaknil). Ne nazadnje so vtičnice OBD2 ponavadi v kabini, v našem avtomobilu kar zraven krmila, na zelo očitnem mestu, kjer Carlock mimogrede zbijemo, ko se kobacamo skozi vrata ven. Razvijalci sicer pravijo, da so na voljo premostitveni kabli, s katerimi napravico speljemo kam drugam, in da trenutno manjše naprave na trgu ni, še posebej ne take, ki bi jo vtaknili v priključek za cigarete, kjer bi bila morda manj moteča. Da, lahko bi bila tudi tam, saj Carlock od priključka OBD2 v resnici nima nič, razen napajanja. Mi bi si kot tipični »geeki« želeli, da bi aplikacija sporočala še podatke o motorju, ki so na tem priključku ponavadi na voljo (in ki jih zna brati kar nekaj kitajskih napravic in aplikacij, preizkusili smo jih tudi že v Monitorju). V Carlocku pravijo, da tega ne podpirajo zaradi varnosti, da ne bi prek omrežja kdo vdrl v avtomobil, obenem pa priznavajo, da so pač precej majhna ekipa in jim za kaj takega tudi zmanjkuje časa. Morda kdaj kasneje. Morda bomo kdaj dočakali tudi možnost izvoza prepotovane poti, višinske profile in podobno.

Dotlej pa imejmo svoj avtomobil pod nadzorom. In upajmo, da nam ga ne bodo ukradli profesionalci, kajti takrat nam tudi GPS ne bo pomagal, da o policiji niti ne govorimo.

Carlock

Prodaja: www.carlock.si.

Cena: 130 EUR, naročnina 6,9 EUR na mesec.

✓    Zelo enostavna raba.

✗    Nekoliko nerodna montaža v nekaterih avtomobilih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • V ZDA bodo retroaktivno prepovedali DJI-jeve letalnike

    Ameriška Zvezna komisija za telekomunikacija (FCC) je sprejela sila nenavadno odločitev in za nazaj prepovedala uporabo naprav, ki jih je že odobrila in sprostila njihov uvoz v ZDA. Odločitev, da to smejo storiti, so sprejeli s tremi glasovi za in nobenim proti. Uperjena je proti kitajskemu proizvajalcu letalnikov DJI.

    Objavljeno: 3.11.2025 07:00
  • Uvodnik: Vedno je kriv DNS!

    Konec oktobra se je zgodilo nekaj, kar bi lahko imenovali že klasika digitalne dobe – Amazonov oblak AWS je spet odpovedal poslušnost. Tokrat je šlo za podatkovni center US-EAST-1, tisti najbolj obremenjeni in najstarejši del Amazonove infrastrukture, ki poganja velik del svetovnega spleta.

    Objavljeno: 28.10.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor November 2025
  • Umetno inteligentni brskalniki prikažejo plačljive vsebine zastonj!

    Nekateri novi brskalniki, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko zaobidejo plačljive mehanizme medijskih vsebin. 

    Objavljeno: 4.11.2025 16:00
  • Microsoft zakrpal hrošča: Windows 10 in 11 se končno znata ugasniti

    V najnovejši verziji popravkov za Windows 10 in 11 je Microsoft po več kot desetletju zakrpal hrošča, ki je marsikoga spravljal v dvome, ali njegov spomin še deluje. Če ste po uporabi Windows Update želeli računalnik ugasniti in ste izbrali Update and shut down, se je računalnik z Windows 10 ali 11 nemalokrat ponovno zagnal. Verjetno ste pomislili, da ste pomotoma kliknili Update and restart.

    Objavljeno: 4.11.2025 05:00
  • Brezplačni »Photoshop«

    Zbirka grafičnih orodij Affinity, ki je doslej stala do 70 evrov na posamezno aplikacijo, je po novem zastonj.

    Objavljeno: 3.11.2025 15:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji