Objavljeno: 13.11.2018 05:00

Kako je WhatsApp ustoličil novega brazilskega predsednika

Pred dvema tednoma so Brazilci za novega predsednika izvolili skrajno desnega politika Jairja Bolsonara. Da je zmagal človek, ki je znan predvsem po seksističnih, nacionalističnih, ksenofobičnih in homofobičnih izjavah, ima med vsemi mediji največjo zaslugo WhatsApp. To so bile prve brazilske volitve, ki se niso dobile po televiziji, temveč po družbenem omrežju.

Ko so med kampanjo Bolsonara zabodli, je ta razvoj dogodkov hitro preokrenil v svojo korist. Poldrugi mesec pred volitvami je odpovedal  vsa televizijska soočenja, ker si je izračunal, da bi tam težko pariral zmernejšim, bolj izobraženim in nastopanja bolj veščim kandidatom. Toda to ga ni stalo zmage, temveč mu jo je zagotovilo.

V Braziliji je 147 volilnih upravičencev in 120 milijonov uporabnikov WhatsAppa. Približno tretjina prebivalstva vse svoje novice prejema prek WhatsAppa. Dostop do interneta je v večjem delu države še vedno predrag, mobilni internet pa ni nič cenejši. Zato ljudje množično uporabljajo mobilne pakete, ki iz cene prenosa podatkov izključujejo WhatsApp. Nevtralnosti interneta v Braziliji namreč ni.

Zaradi tega so v Braziliji izjemno popularne storitve za obveščanje po sporočilih WhatsApp. Prav na ta način so se v Bolsonarovi kampanji širile laži, ki so bile po besedah profesorja sociologije na univerzi v São Paulu Sergia Amadeua več kot lažne novice, temveč kar vzporedna resničnost. Bolsonarovi podporniki so širili novice treh tipov: o komunistični zaroti in povezavi vladajoče elite s Fidelom Castrom in Hugom Chávezom, o odgovornosti za naraščajoč val nasilja v državi, in o prisilni homoseksualni vzgoji brazilskih otrok, ki da jih silijo v šole hoditi v krilih itd. Vse te vesti so bile docela izmišljene.

Toda ker veliko Brazilcev vse novice prejema prek WhatsAppa, je to delovala. Lažne novice je na WhatsAppu še teže zaustaviti kakor na Facebooku in internetu, saj v sporočilih niti ni mogoče videti vseh prejemnikov. Preiskava časnika Folha de São Paulo je odkrila, da je več agencij prejelo plačila v vrednosti 2,8 milijona evrov za distribucijo lažnih informacij prek WhatsAppa. Večinoma so prihajali iz ZDA in Angole.

c'net

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

bednik | 13.11.2018 | 08:19

Bolsonara ni "ustoličil" WA, ampak so očitno k njegovi zmagi pripomogle lažne novice. Masovna propaganda torej. WA je le medij, kanal za širjenje propagande. Če ga ne bi bilo, bi bil nek drug, lahko tudi analogen. Lahko rečete, da je z razvojem tehnologije, z nastankom novih medijev takšna propaganda bolj usmerjena in zato bolj učinkovita, ne morete pa reči, da je Bolsonara ustoličil WA. Ne pretiravajmo, prosim!

Matjaž Klančar | 13.11.2018 | 09:15

Se strinjam. Je pa res, da je Whatsup v tej smeri (še) bolj problematičen, kot Facebook, kot medij. Recimo, le še en aktualen primer: https://www.bbc.com/news/world-latin-america-46145986

bednik | 13.11.2018 | 09:45

Kot tip medija. Če bi WA ukinili, prepovedali, blokirali, bi njegovo mesto takoj lahko prevzeli Viber, Signal, Wire... To se mi zdi pomembno.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji