Objavljeno: 15.5.2023 07:00 | Teme: baterija

Vsak teden na vsaj enem letalu zagori litij-ionska baterija

Pri potovanju z letalom so predmeti, ki jih ne smemo imeti v ročni prtljagi, ker bi lahko predstavljali eksploziv – denimo več kot 100 mililitrov tekočine. Na drugi strani so predmeti, ki jih ima skoraj vsakdo in jih moramo imeti v ročni prtljagi, ker se lahko vnamejo. Gre za litij-ionske baterije.

To ni le teoretična nevarnost. Ameriška Agencija za letalski promet (FAA) je potrdila, da se je v zadnjih petih leti število incidentov z baterijami na krovu povečalo za 42 odstotkov. Od leta 2021 se je samo v ZDA vsak teden vsaj enkrat zgodilo, da se je kakšna litij-ionska baterija med letom začela smoditi, da so morali ukrepati. Skupno je bilo v letih 2013-2022 več kot dva tisoč incidentov.

Glavna težava litij-ionskih baterij je težavno gašenje. V celici je namreč vse, kar je potrebno za gorenje. Vsebujejo gorivo, oksidant in ko reakcija steče, tudi zadostno temperatura. Če se to začne dogajati na letalu, ki je 10.000 metrov nad tlemi, je to zelo nevarno.

V zadnjih desetih letih so v ZDA na letalih zabeležili devet tisoč incidentov HAZMAT, kamor sodijo pobegle baterije, aerosoli, strelivo, strupi, barve in podobno. Od teh se je 700 incidentov zgodilo na potniških letalih, kjer so glavni krivci baterije, ki so opredeljene kot nevarni tovor.

Zaenkrat ni vidiku ni nobene pametne rešitve, saj baterij v letalskih kabinah ne moremo prepovedati. Dokler raziskovalci ne bodo izumili negorljivih baterij, kar je zelo aktivno področje raziskav, se bomo lahko borili le s simptomi.

CBS

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji