Objavljeno: 27.6.2017 | Avtor: Miran Varga | Monitor Julij-avgust 2017

Stalna težnja k napredku

Ste se kdaj vprašali, kaj definira sodobna podjetja? Njihovi poslovni procesi in zaposleni. »Upravljanje« obojih pa je pravcata znanost v malem. Nič čudnega torej, da si podjetja pri tem pomagajo z informacijsko tehnologijo, poslovni DNK namreč stalno teži k napredku.

Želja biti (naj)boljši pač mora biti prisotna v vsakem podjetju ali posamezniku, če naj doseže res (ne)kaj velikega. Način, kako priti do rezultata, v poslovnem okolju opredeljujejo poslovni procesi – ti povedo, kako naj se kaj naredi. Prav zato se podjetja morajo periodično lotiti prenove svojih poslovnih procesov, sicer se lahko kaj hitro primeri, da tekmeci tečejo hitreje od njih. In razlike v hitrosti so lahko danes izjemno velike, saj lahko na račun prebojnih inovacij nekatera podjetja postanejo za dlje časa neulovljiva.

Kako torej postati hiter? Velike razlike v hitrosti lahko opazimo že pri vrsti vsakdanjih opravil – jih zaposleni opravljajo ročno ali so morebiti avtomatizirana? So procesi v podjetju zreli za prenovo? Prenove poslovnih procesov so bile nadvse priljubljene v 90. letih prejšnjega stoletja. Nato se jim je pridružila še težnja po avtomatizaciji (česarkoli), apetiti tekačev so naraščali. Toda v praksi sta se sočasna temeljita prenova in avtomatizacija poslovnih procesov izkazali za prevelik zalogaj, marsikatero podjetje mu ni bilo kos. Projekt je bil enostavno prevelik, razvijal se je prepočasi, zaposleni so predstavljali t. i. notranji upor, saj niso razumeli vseh želenih sprememb. Podjetja so se iz preteklih izkušenj nekaj naučila. Danes se avtomatizacije in prenove lotevajo z bistveno manjšimi koraki, je pa teh več in so hitrejši (beri: pogostejši). Magija deluje, podjetje in zaposleni tečejo hitreje. Vodilni ljudje v njem morajo skrbeti za ustrezno upravljanje poslovnih procesov, del njega pa sta seveda tudi prenova in avtomatizacija. Kakovostno upravljanje smeri in hitrosti »teka« je tisto, ki podjetju omogoča ustvarjanje glavnine dodane vrednosti.

Potem je tu še vprašanje ekipe tekačev – zaposlenih. Ti seveda morajo biti kos izzivu oziroma cilju, ki si ga je zamislilo podjetje. Upravljanje kompetenc in talentov tudi postaja umetnost v malem, sploh zdaj, ko podjetja razumejo, da je treba za vrhunski rezultat poskrbeti, da so vsi zobniki v poslovnem kolesju obrnjeni v pravo smer in ustrezno uravnoteženi. Nove tekaške poti od tekačev zahtevajo nove priprave, usvajanje novih znanj. Izobraževanje je pomembno, delitev znanja in izkušenj prav tako. Sodobni kadroviki so brez naprednega kadrovskega informacijskega sistema pravzaprav bosi. Kdo pa danes še teče bos?

Kakšna je sicer tekaška kondicija vašega podjetja? Zadnjič sem prebral maratončevo modrost, ki je res povedna – maratonski tek ni dvakrat 21 km, je (psiholoških in fizičnih) trikrat 21 km. Nekaj podobnega pa velja tudi v poslu, toda več kot tečeš, lažje je.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji