Objavljeno: 31.1.2017 | Avtor: Miran Varga | Monitor Februar 2017

m-ilijoni in m-iljarde

Pred desetletjem ali dvema se nam še svitalo ni, da bomo uporabniki množično uporabljali mobilne telefone za dostop do spletnih vsebin, iskanje in nakupovanje najrazličnejših izdelkov in storitev. Da bomo v žepu ali torbici nosili prenosno kamero, fotoaparat, digitalno denarnico, spojeno na tiskovino, ki bo imela zmogljivosti strežnika in se bo zmogla brez kabla povezati praktično kamorkoli. Da bomo produktivno delali s »ploščicami«. Čeprav danes mobilne rešitve v priponi pogosto spremlja mala črka »m«, so vse prej kot majhne – mobilnost je velika stvar. In velik posel.

Mobilno poslovanje je več kot zgolj nova razsežnost poslovanja. Mobilni mediji in kanali prinašajo povsem nove priložnosti za delo in potrošnjo vsebin. Kot potrošniki smo dobesedno ponoreli za mobilnimi aplikacijami, ki nam omogočajo hipno raziskovanje in konzumiranje vsebin. In praktično lastnoročno ustvarili trend nošenja mobilnih naprav na delovno mesto (BYOD), saj smo želeli sorodno uporabniško izkušnjo tudi od poslovnih rešitev. Danes jo mladi celo zahtevajo, svojo navzočnost in delo pogojujejo z mobilnimi in digitalnimi orodji ter pripomočki.

Mobilnost je večdimenzijska poslovna komponenta. Podjetja se začenjajo zavedati, da z ignoriranjem mobilnega kanala in mobilnih uporabnikov izgubljajo znatno število strank in posel. Obenem se odgovorni praskajo po glavah in sprašujejo, kakšno mobilno strategijo ubrati. Ne glede na to, ali se bo potrošnikov in zaposlenih mobilno poslovanje dotaknilo prek mikavnih ponudb, mobilnih kuponov, aplikacij za mobilno poslovanje ali sistemov lojalnosti uporabnikov, razširjenih na mobilno platformo, je že jasno, da mu ne bo ušel nihče. Nasprotno, ker mobilna (sledilna) naprava, ki jo prostovoljno nosimo s seboj ves dan in od večine uporabnikov ni nikoli oddaljena dlje od dolžine posameznikove roke, omogoča bistveno natančnejše ciljanje, oprostite, nagovarjanje uporabnikov. Mobilno oglaševanje je danes cenejše od vrste drugih oblik oglaševanja, saj je natančnejše in zelo učinkovito. Če stranki preberemo misli in ji ponudimo tisto, kar meni, da potrebuje, smo stvar prodali.

Monetizacija izdelkov, storitev in idej je tista, ki žene kolesje sodobnega sveta, mobilnost je le ena njenih poti. A tudi v svetu mobilnih plačil ni vse rožnato, kot smo v Monitorju odkrivali pretekli mesec. Januarja sem se v ZDA udeležil konference Digital Money Forum, na kateri so strokovnjaki med drugim iskali tudi odgovor na vprašanje, zakaj uporabniki ne uporabljajo množično mobilnih denarnic, če so tako praktične. Za trenutek zanemarimo aktualne infrastrukturne izzive in razmeroma ubogo ponudbo, oboje se lahko že v nekaj mesecih povsem spremeni (na bolje). Mobilne denarnice delujejo, so varnejše od vseh fizičnih denarnic in kartic v njih, a ljudje smo tisti, ki stare navade težko opustimo, še toliko bolj tiste, ki jih opravljamo skorajda nezavedno. Ljudje namreč, tako ugotavlja neka ameriška raziskava, v povprečju potrebujemo kar okoli 66 ponovitev, da si stvar zapomnimo in jo začnemo delati iz navade. Je kdo med nami že opravil 66 mobilnih plačil?

Torej je le vprašanje časa, kdaj nam bo mobilno poslovanje prešlo v kri – v službi in doma.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Starlinkovi sateliti padajo na Zemljo

    Kot v obrabljeni frazi je Starlink tudi v resnici upokojil že več satelitov, kot so jih druga podjetja sploh izstrelila. Vsak dan na Zemljo pade kakšen, kar ni malo. Že marca letos smo poročali, da je Starlink deorbitiral 865 satelitov, še dobrih tristo pa jih je bilo na seznamu. Trend se nadaljuje.

    Objavljeno: 13.10.2025 05:00
  • Telefone nam bodo prodajali še brez kablov

    ​​Sony je s svojim novim modelom pametnega telefona Xperia 10 VII dvignil precej prahu.

    Objavljeno: 9.10.2025 14:00
  • Uvodnik - Telefon 'AI'

    Včasih me kdo vpraša: »Kaj je sploh ta umetna inteligenca na telefonih, ki jo menda vsi zdaj imajo, na kaj je treba paziti pri nakupu?« Naj poskusim odgovoriti.

    Objavljeno: 30.9.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Oktober 2025
  • Miške so lahko tudi prisluškovalne naprave!

    Mikrofoni ne počno nič drugega kot zaznavajo potovanje zvočnih valov po mediju, ki je običajno zrak. A na enak način se zvok širi tudi po trdninah, kar ni le znanstvenofantastični način prisluškovanja. Raziskovalci s kalifornijske univerze v Irvinu so pokazali, da lahko tudi zmogljive igričarske miške delujejo kot prisluškovalna naprava.

    Objavljeno: 8.10.2025 05:00
  • Windows 11 ne bo možno namestiti brez interneta in spletnega profila

    Ni skrivnost, da Microsoft resnično motijo namestitve in uporaba Windows brez spletnih profilov. Že doslej so takšno, lokalno uporabo oteževali, sedaj pa so naredili še korak naprej. V novi testni verziji Windows 11 so onemogočili vse znane načine za izogibanje spletnemu profilu.

    Objavljeno: 8.10.2025 07:00
  • Umetna inteligenca bo nadomestila Excel

    Kljub milijonom, vloženim v sodobno programsko opremo, številne finančne ekipe še vedno za zaključevanje računov in usklajevanje številk, zlasti med pripravami na revizije, uporabljajo Excel. 

    Objavljeno: 29.9.2025 15:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji