Kamere v praksi

Objavljeno: 29.3.2016 | Avtor: Miran Varga | Kategorija: Dosje | Revija: April 2016 | Teme: avtomobil

Da bi teorijo preizkusili tudi v praksi, smo si za nekaj dni izposodili avtomobila, ki imata sistem 360-stopinjskih kamer. Bila sta iz popolnoma različnih cenovnih razredov, tako da se je razlikovala tudi izvedba kamere, a v funkcionalnosti nista veliko odstopala.

Nissan Qashqai 360°

Nissan je svojega križanca za mestno postavljanje in (delno) terensko vožnjo že pred leti opremil s sistemom 360-stopinjskih kamer. Lanska prenova mu je opremo, ki je bila sprva le na seznamu za doplačilo, naredila dostopnejšo, izdelovalec in uvoznik pa sta oblikovala celo zelo posrečen paket, imenovan preprosto Qashqai 360°. Ta poleg številnih dodatkov v obliki večjih platišč ter zaščitnih plastik in kroma prinaša tudi sistem kamer AVM (Around View Monitor), ki ga prodajalci opisujejo kot sistem kamer za parkiranje, čeprav je več kot le to. V praksi se namreč zelo uspešno dopolnjuje s prednjimi in zadnjimi tipali za parkiranje, dodaten prikaz barvnih smernih trakov v smeri gibanja vozila pa vozniku daje vedeti, kako daleč je od ovir(e). Sistem AVM, ki je pri drugih vrstah opreme v vozilu Qashqai na voljo za doplačilo 700 evrov, sliko prikazuje na 7-palčnem zaslonu. Po začetnem navdušenju nad natančnostjo delovanja tehnični zanesenjaki hitro opazimo nizko ločljivost slike (kamere sliko zajemajo v ločljivosti QVGA), a to je posledica tega, da sama zasnova avtomobila (upoštevaje čas razvoja) sodi še v prejšnje desetletje. V nekaterih drugih modelih japonskega izdelovalca je namreč že na voljo nadgrajena različica sistema AVM, ki med drugim premore tudi kamere (in zaslon) višje ločljivosti.

Qashqai »ima vse kar imajo veliki«, vendar je ločljivost kamer in zaslona precej nizka, prikaz pa je zato posledično »spran«.

Qashqai »ima vse kar imajo veliki«, vendar je ločljivost kamer in zaslona precej nizka, prikaz pa je zato posledično »spran«.

Sistem Around View Monitor s štirimi ločenimi kamerami, ki v sestavljeni sliki omogočajo pogled s ptičje perspektive, skrbi predvsem za natančnejše parkiranje (v posrečeni kombinaciji z osmimi parkirnimi tipali). Z izbiro posamezne kamere (večkratni pritisk na gumb kamere) lahko iz vozila pogledamo v okolico, zanimivo je predvsem to, da lahko vrata odpremo in posamezna kamera še vedno prikazuje sliko. Z nekaj vaje (to v začetku vsekakor priporočamo) bomo lahko samozavestno zapeljali na še tako majhno parkirno mesto (in se nato vprašali, ali sploh lahko odpremo vrata in izstopimo iz vozila). V dodatno pomoč pri parkiranju in manevriranju na ozkem prostoru nam je tudi izris začrtane poti v odvisnosti od položaja koles. Sistem skupaj s parkirnimi senzorji določa razdaljo in preračuna, ali se bomo lahko izognili oviri, s čimer zelo hitro razvadi voznika.

V novem Qashqaiju je kamera na prtljažnih vratih vozila opremljena s sistemom samodejnega čiščenja leče. Ko sistem zazna popačenje slike – ta nastane največkrat zaradi različne umazanije na leči – se kontrolna enota odloči za pranje leče in samodejno vključi črpalko pranja leče. Ta brizgne curek vode na lečo in jo očisti. Po pranju leče se samodejno vključi še črpalka izpihovanja vodnih kapljic za osušitev leče. Kamere sicer ne zahtevajo posebnega vzdrževanja, niti pregleda med rednimi servisi. Glede na to, da je prav Qashqai vozilo z najdaljšim stažem vgradnje omenjenega sistema, imajo serviserji s sistemom 360-stopinjskih kamer zelo pozitivne izkušnje, saj uporabniku le redko povzroča težave.

Nissan Qashqai 360° je v Sloveniji z osnovnim bencinskim motorjem in dvokolesnim pogonom na voljo že za 24 tisoč evrov, mi pa smo preizkusili štirikolesno gnano različico z najmočnejšim dizelskim agregatom in nekaj dobrotami z doplačilnega seznama (npr. panoramska streha), ki so ceno testnega vozila dvignile na okrog 30 tisočakov. Med drugimi varnostnimi pripomočki, ki so del standardnega paketa Qashqai 360°, velja omeniti še sistem za samodejno prepoznavanje prometnih znakov in opozarjanje na premajhno varnostno razdaljo ter preprečevanje frontalnega naleta in sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo voznih pasov. Vozilo s svojimi podpornimi sistemi omogoča udobno in varno vožnjo in dokazuje, da vsa sodobna pomagala vendarle ne zahtevajo pretiranega vložka.

Zanimivo, da ima Qashqai vgrajeno pranje kamere, ki skrbi za pogled nazaj, veliko dražji BMW pa ne.

Zanimivo, da ima Qashqai vgrajeno pranje kamere, ki skrbi za pogled nazaj, veliko dražji BMW pa ne.

BMW X5 xDrive40e iPerfomance

BMWjev sistem 360-stopinjskih kamer smo preizkusili v še svežem prišleku na slovenski trg. Model BMW X5 xDrive40e je namreč naprodaj od marca. Gre za mestnega terenca, ki sodi v kategorijo priključnih hibridov, saj ga lahko poganja bodisi elektrika bodisi bencin. BMWjev velikan vsekakor odlično zastopa kategorijo vozil, ki zaradi svojih zunanjih mer in oblike veliko pridobijo z video prikazom okolice vozila.

Barvni zaslon navigacije pa tudi kamere so občutno višje ločljivosti v primerjavi s Qashqaijem, delovanje pa zelo podobno. Sistem ob pomoči kamer, ki so integrirane v zunanjih ogledalih, spredaj med ledvičkama in na zadku v vratih prtljažnika nad registrsko tablico, zelo posrečeno prikaže okolico vozila. Prednja kamera, ki jo lahko vključimo z namenskim gumbom in je še posebno širokokotna, pa omogoča zgodnji pogled na bližajoči se promet pri speljevanju iz izvozov ali križišč s slabo vidljivostjo na eno ali obe strani.

BMW X5 je »oborožen« z osmimi parkirnimi tipali, ki so zelo natančna, tak je tudi prikaz bližajoče se ovire na osrednjem zaslonu. Ultrazvočna tipala znajo izmeriti velikost praznega parkirnega mesta (ob predpostavki, da je to ustrezno označeno s talnimi označbami). Sistem glede na položaj in vrtenje volanskega obroča v nadaljevanju prikazuje optimalno linijo za parkiranje, oziroma jo v primeru funkcije samodejnega parkiranja tudi preračuna in nato upravlja volan med parkirnim manevrom.

360-stopinjski pogled, ki ga ponuja BMW, je vrhunski v vseh pogledih. Tako izgleda, ko se pred vozilo postavi oseba.

360-stopinjski pogled, ki ga ponuja BMW, je vrhunski v vseh pogledih. Tako izgleda, ko se pred vozilo postavi oseba.

Motor, povezan s klasičnim menjalnikom, pri Nissanu centimetrsko natančno premika vozilo, pri BMW X5 xDrive40e pa to zaradi 8-stopenjskega avtomatskega menjalnika ni možno. Slednje je pač ena izmed omejitev vozil z avtomatskimi menjalniki, a tudi za centimetrsko premikanje pri klasičnem pogonskem sklopu mora imeti voznik obilo občutka in koordinacije oko-noga. V tem primeru je sistem 360-stopinjskih kamer dobrodošel pomočnik, saj vozniku omogoča počasno vožnjo naprej ali nazaj in hipno (točkovno) ustavljanje, čeprav te metode zaradi udobja potnikov ne priporočamo (velikokrat niti ni potrebe po njej).

Dodatno lahko BMWjevemu sistemu kamer nekoliko poočitamo tudi rabo v slabem vremenu. V zimskih razmerah, ko sta na cesti sneg ali pa brozga, pa tudi pri vožnji po prašnih cestah, vrtinčenje zraka za vozilom razmeroma hitro umaže zadnjo kamero, zato jo moramo očistiti (lahko jo le podrgnemo s prstom (in se umažemo)). V tem primeru bi si vsekakor želeli samočistilne rešitve po vzoru Nissanovega sistema.

BMW X5 xDrive40e stane  74.200 evrov in več, različna doplačila ceno dvignejo v višave. Kamera Surround View stane po ceniku 885 evrov, a je skupaj z drugimi parkirnimi pomočniki del paketa Driver Assistance, katerega cena je 2559 evrov, pač primerno cenovnemu razredu vozila. Testni model je bil založen z vrsto varnostnih pomagal, denimo opozorilom menjave voznega pasu, bral je prometne znake itd.

Obe preizkušeni vozili sta dokazali, da je sistem 360-stopinjskih kamer vsekakor zelo uporaben pripomoček, ki bo razveselil praktično vse voznike. Raba je enostavna (pri vožnji vzvratno se sam aktivira), saj ne zahteva branja obsežnih navodil (mimogrede, BMW X5 jih ima »naložena« in dostopna prek menuja navigacije).

Zahodni avtomobilski trgi kamere vidijo predvsem kot varnostni pripomoček. ZDA z letom 2018 uvajajo zahtevo, da bodo morala biti vsa nova prodana vozila opremljena s kamero za vzvratno vožnjo. Zanimivo bo opazovati, ali bo del (pretežno) standardne opreme postal tudi sistem 360-stopinjskih kamer in kdaj.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki