Nasveti / Avtor - Matjaž Klančar

  • Nasveti na sto načinov

    V Monitorju je rubrika z nasveti na voljo že od samih začetkov in tudi danes je eden izmed najpomembnejših delov revije. Prav je torej, da dobi mesto tudi v letošnji posebni poletni številki.

    Objavljeno: 11.6.2013 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Z zemljevidom v žepu

    Zlobni jeziki trdijo, da je edini izdelek, ki Googlu prinaša denar, iskalnik. Vse drugo so igrače. Morda res, toda Google Maps je odlična igrača, še posebej odkar je na voljo na pametnih telefonih.

    Objavljeno: 28.6.2011 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Priklapljajmo s pametjo

    Začetek novembra je mimo, v veljavo je stopila podražitev električne energije (vsaj pri uporabnikih Elektro Ljubljana). Za večje uporabnike več, za manjše manj, kar je krivično predvsem do večjih družin. Toda pustimo to in si oglejmo, kako se sploh lotiti varčevanja na tem področju.

    Objavljeno: 23.12.2008 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Spletni strežnik doma (2)

    V prejšnji številki smo se prebili do delujočega strežnika Apache, ki gostuje kar v našem okenskem osebnem računalniku, v svet pa je povezan po stalni kabelski ali ADSL povezavi. Vse lepo in prav, vendar nas bo sčasoma gotovo začelo zanimati, kdo in predvsem koliko neznancev (ali pač znancev, če smo splet zaklenili za zaprt krog prijateljev) se sprehaja po njem. Nič lažjega, boste rekli, saj prav vsak spletni strežnik zapisuje dostope v katero izmed datotek .LOG in seveda tudi Apache ni izjema. Težava je v tem, da so te datoteke prirejene strojnim bralnikom in razlagalnikom prebranega in nikakor ne povprečnim smrtnikom, to pa pomeni, da se bo treba spet pomuditi pri nameščanju in nastavljanju nekaj programov.

    Objavljeno: 8.12.2005 23:30 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Več kot 128 GB

    Zgodovina se ponavlja in vedno večji diski so spet prehiteli razvijalce strojne opreme in operacijskih sistemov. Diske, večje od 128 GB (oz. 137 GB, če za en KB štejemo 1000 B namesto 1024), nekoliko starejši računalniki že med prebujanjem prepoznajo kot le 128 GB, enako pa trdijo tudi Okna.

    Objavljeno: 22.10.2005 11:51 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Spletni strežnik doma (1)

    Takih, ki imamo speljan kabelski internet ali ADSL, je vedno več in nas bo kmalu gotovo še več (še posebej ob novi možnosti ADSL prek analogne telefonske povezave). In kaj počnemo s temi silnimi megabiti? Hitro deskamo, si izmenjujemo (tudi) velika elektronska sporočila, morda tudi nekoliko piratiziramo in si nalagamo glasbene in filmske datoteke. Izkoriščamo torej le en del širokopasovne ponudbe - hitrost. Kaj ko bi se poizkusili tudi v drugem delu - stalnem priklopu? Izkoristimo torej povezavo in računalnik za to, da bomo svetu ponujali svoje informacije, kakršnekoli že, prek spletnega strežnika. Računalniku stalni vklopi in izklopi tako ali tako bolj škodijo, kakor če ga imamo neprestano prižganega, tako da je edini minus stalno delujočega računalnika glasnost - če seveda nimamo modela, ki je opremljen s tišjimi hladilniki ali če nimamo posebne računalniške sobe.

    Objavljeno: 2.10.2005 15:17 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Administratorski nasveti: september 2004

    Okna so znana po tem, da lahko uporabnik v njih postori prav vse z uporabo miške in bolj ali manj prijaznega in lepega uporabniškega vmesnika (iz istega razloga so Okna tudi tako zelo uspešna na trgu). Pa vendar je, predvsem naprednim uporabnikom, redno klikanje z miško tudi neprijetno in zamudno, saj je določena opravila veliko laže opraviti v ukazni vrstici ali kar v skripti. Microsoft se tega pospešeno zaveda in Oknom počasi dodaja tudi ukazne različice vgrajenih sistemskih orodij. Eno takih orodij je devcon.exe, ki lahko popolnoma nadomesti grafični Device Manager. Dobimo ga na http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q311272 ali pa na namestitveni plošči Windows 2003 Server (pod Support Tools).

    Objavljeno: 30.3.2005 11:28 | Kategorija: Nasvetiveč
  • Ali je strežnik še živ?

    Ena izmed manj prijetnih lastnosti službe sistemskega upravitelja je gotovo odgovornost za nenehno delovanje strežnikov v podjetju. Strežniki, še posebej poštni in spletni, morajo delovati nepretrgoma, 24 ur na dan vseh sedem dni v tednu. Če ne delujejo, se na upravitelja vsuje plaz pritožb. Zato je gotovo v njegovem interesu, da je redno in hitro obveščen o vseh težavah, ki bi lahko povzročile izpad delovanja. Še posebej pa je v njegovem interesu to, da se vsaj manj zahtevne izmed težav, ki se občasno pojavljajo, rešijo same od sebe, avtomatsko. Poglejmo nekaj načinov za diagnosticiranje morebitnih težav, nato pa še njihovo odpravljanje.

    Objavljeno: 30.3.2005 10:58 | Kategorija: Nasvetiveč
ph