Spletna analitika po Googlovo

Ko je Google jeseni 2005 kupil podjetje Urchin Software, ki je bilo zelo znano v svetu analize spletnih obiskov, so se marsikateremu spletnemu upravitelju, pa tudi tržniku, zasvetile oči. Pričakovati je bilo namreč, da bo Google v svojem lastnem slogu kmalu predstavil brezplačno (ali vsaj cenovno zelo ugodno) orodje za analizo spletnih obiskov in navad uporabnikov spleta. Druga, malce bolj paranoična ideja nekaterih je bila, da bo Google zmogljivo Urchinovo orodje uporabil zgolj v svojo korist.

Zdaj je že jasno, da imajo tudi ti slednji vsaj malce prav, saj Google logično pričakuje, da se bo po zaslugi tega v sistemu oglaševanja AdWords obrnilo nekaj več denarja. Novembra 2005 je oznanil rojstvo svoje nove storitve Google Analytics. Začetni naval je ponudnika prisilil, da je povsem zaprl nove registracije in uporabniki, željni Googlove analitike, so se lahko postavili v čakalno vrsto. Pred nekaj tedni pa je Google spet začel pošiljati aktivacijske kode.

Storitev je brezplačna, dokler so izpolnjeni določeni pogoji - do 5 milijonov ogledov strani (pageview) na mesec, nato pa Google priporoča, da postanemo aktivni oglaševalec v njegovem sistemu Google AdWords, s katerim je Analytics povsem integriran. Z enim računom pri Analytics lahko sledimo dogajanju na petih spletnih straneh.

Po začetni vzpostavitvi računa nam preostane le še to, kot je navada že pri podobnih spletnih storitvah, da del javascriptne kode prepišemo v izvirno kodo spletne strani in s pritiskom na povezavo še preverimo, ali jo Google pravilno zaznava. Googlovo izčrpno zbiranje informacij o naših spletnih obiskovalcih in njihovih navadah se tako začne.

Googlovi razvijalci so se odločili, da prikažejo poročila po vrstah uporabnikov, ki jih bodo uporabljali. Tako lahko izbiramo med vlogo direktorja (executive), tržnika (marketer) in spletnega skrbnika (webmaster). Marsikoga, ki je vse to hkrati v eni osebi, bo tak pristop motil, še posebej, ker se nekatera poročila podvajajo. Tako (za zdaj) pogrešamo možnost, da bi uporabnik lahko sam nastavil, katera poročila ga zanimajo.

V razdelku poročil za direktorja bomo tako našli splošen pregled nad dogajanjem: skupno število obiskov in pogledov strani, število novih in vračajočih se obiskovalcev, število obiskov glede na izvor po domenah in tudi geografsko s priročnim zemljevidom sveta. Marketinški pogled nam zbira podatke o petih najpogostejših izvorih obiskov, petih najpogostejših ključnih besedah, po katerih so nas obiskovalci našli, in petih najuspešnejših kampanjah. Če imamo v AdWords odprto kakšno kampanjo, tudi vidimo, koliko prometa je bilo na strani narejenega prek plačanih oglasov in koliko po drugih kanalih. Pri analizi vsebine so nam na voljo podatki o najpogostejših vstopnih in izstopnih straneh, pri katerih so obiskovalci vstopali in izstopali, ter podatki o najbolj obiskanih vsebinah na straneh. Na voljo pa nam je tudi poseben pogled na obravnavano spletno stran, kjer vidimo, katere povezave na njej so bile najbolj uporabljane.

Omenili smo že, da se določena poročila podvajajo, zato med "tržnimi" poročili omenimo samo najbolj zanimiva: plačani obiski proti običajnim prek spletnih iskalnikov, analiza iskalnih ključnih besed. Ena bolj zanimivih analiz je tako imenovana "entrance bounce rate", ki nam pove, v koliko primerih so nas obiskovalci zapustili takoj po prikazu vstopne strani.

Pri poročilih, ki so namenjena spletnim skrbnikom, pa naletimo na bolj tehnične podrobnosti o pogostosti spletnih brskalnikov med obiskovalci, o operacijskih sistemih in zaslonskih ločljivostih, ki jih uporabljajo, pa tudi o tem, kakšen je njihov način dostopa do interneta (širokopasovni ali klicni).

Pri večini podatkov lahko izvedemo tudi križne poizvedbe, na primer kakšne brskalnike so uporabljali tisti, ki so imeli zaslonsko ločljivost 1024 × 768, in podobno.

Pri uporabi Analytics se pokaže, da je že pri snovanju strani smiselno vložiti veliko dela in energije v optimizacijo URL naslovov, da so čim bolj všečni iskalnim pajkom. Tudi v Google Analytics bo tako manj zmede, saj nam npr. http://www.podjetje.com/storitve.html v poročilu pove precej več kot http://www.podjetje.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=44. Če nimamo možnosti ali znanja vplivati na to, kako so videti URLji na naši strani, si vseeno lahko pomagamo s filtri po meri, kjer dolge in nepregledne naslove zamenjamo s pomensko jasnejšim besedilom. Na splošno se pokaže, da s filtri lahko postorimo marsikaj. Spletni skrbnik bo najbrž želel izključiti iz analitike vse svoje obiske in podobno.

Če smo prej na svoji strani uporabljali kak drug izdelek za merjenje obiskanosti spletne strani (na primer dodatek za naš priljubljeni odprtokodni sistem CMS), ki nam je prikazoval kar precejšen obisk, nas bo Google Analytics še kar trdno postavil na tla. Zna namreč natančno izločati vse nerelevantne obiske spletnih pajkov in kar je še podobnih "robotkov".

Že ime storitve nam pove, da Google ponuja zmogljivo analitiko spletnih obiskov, to pa je precej več kot zgolj zbiranje informacij za potrebe statistike. Z njo bomo laže ugotovili, kako so uporabniki zašli na našo stran, kako jo uporabljajo, kako lahko izboljšamo njihovo uporabniško izkušnjo in s spletno stranjo več zaslužimo. Kot rečeno, je Google Analytics zmogljivo orodje v rokah tržnikov, ki z zbranimi in tolmačenimi podatki lahko laže načrtujejo oglaševalske akcije, pa tudi v rokah spletnih skrbnikov, ki si s podatki laže predstavljajo, kaj uporabniki na strani iščejo in kakšne so njihove potrebe, ter tako laže načrtujejo spremembe spletnih strani.

Google Analytics

Kaj: Brezplačno orodje za analizo vedenja spletnih uporabnikov.

Ponudnik: Google, www.google.com.

Za: Cena, zmogljivost, izčrpnost poročil.

Proti: Neprilagodljivost uporabniškega vmesnika.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Xiaomi predstavil pametni ventilator

    Xiaomi je v poletni vročini za evropske trge predstavil Smart Desktop Air Circulation Fan, kompakten pametni ventilator, zasnovan za močan pretok zraka v manjših prostorih. 

    Objavljeno: 6.8.2025 11:00
  • Microsoft bo ukinil enoto GitHub

    Ko je Microsoft leta 2018 prevzel GitHub, se ni nič bistvenega spremenilo, saj je ostal samostojna enota z istim direktorjem. A Thomas Dohmke, ki je od leta 2021čas vodil GitHub, je napovedal odhod iz podjetja, saj ima druge podjetniške cilje. Microsoft zamenjave ne bo iskal.

    Objavljeno: 13.8.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji