Objavljeno: 28.6.2016 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Julij - avgust 2016

Denarja očitno ne manjka

Denarja očitno ne manjka

Microsoft je za 26,2 milijarde (!) dolarjev kupil LinkedIn, nekakšen »poslovni Facebook«. Se zdi le meni ali te multinacionalke z milijardami res ravnajo kot svinja z mehom?

Vidim, da je minil le mesec dni od takrat, ko sem uvodnik nazadnje posvetil Microsoftu, pa ga moram spet. Kot v starih časih, ko smo v računalniškem tisku redno pisali o velikem in največjem Microsoftu, ki je bil kriv za vse, od modrega zaslona (™) naprej. No, odkar so med uporabniki bolj od Microsofta čislani Google, Facebook in Apple, se v strokovnem tisku ukvarjamo bolj z milijardami, ki se Microsoftu nabirajo na bančnih računih (v davčnih oazah) in ki jih trosi okoli.

Pri tem seveda ni edini, pa vendar je videti, da Microsoftovi milijardni kupčki odstopajo po (ne)uspešnosti izvedenih nakupov. Spomnimo:

Leta 2007 je podjetje za 6 milijard dolarjev kupilo marketinško podjetje aQuantive in z njim poskusilo konkurirati Googlovi uspešnosti prodaje spletnega oglasnega prostora. Pet let kasneje so nakup odpisali, za 6,2 milijarde.

Leta 2014 so si za 5,4 milijarde dolarjev kupili osebnega izdelovalca telefonov, ker noben drug ni več hotel izdelovati pametnih telefonov, na katerih bi tekel sistem Windows Phone. Lani in letos so nakup odpisali, odpis pa je bil vreden kar 8,5 milijarde dolarjev!

Leta 2011 so za 8,5 milijarde kupili Skype in zunanjim opazovalcem se vedno bolj zdi, da se bo morda tudi ta nekoč končal z odpisom. Skype je sicer še vedno uspešen, toda uporabniki vedno bolj uporabljajo konkurenčne WhatsUp in Facebook Messenger, uporabniki Skypa pa imajo vedno več pripomb na omejene in manjkajoče odjemalce za različne platforme. Da o paranoji, ki se je polastila uporabnikov, ko so izvedeli, da je Microsoft v osnovi decentraliziran sistem tipa vsak z vsakim najprej centraliziral na lastnih strežnikih, niti ne govorim.

In zdaj – LinkedIn in vsota, ki je skorajda trikrat višja od doslej najdražjega nakupa! LinkedIn, ki sploh ne ustvarja nikakršnega profita. LinkedIn, ki ga po svojih pozivih, naj se priključimo »omrežju« (nam večinoma neznanega) uporabnika, marsikdo pozna le kot zelo učinkovitega generatorja nezaželene pošte. LinkedIn, ki je v resnici še najuspešnejši kot brezplačni oglasnik za oglaševanje življenjepisov, torej za iskanje službe. Na to kažejo tudi njihovi interni podatki, saj je najuspešnejši oddelek LinkedIna tisti, ki podjetjem prodaja orodja za učinkovito iskanje po tej množici osebnih podatkov. Pa še ta podjetju prinese le nekaj več kot 500 milijonov dolarjev prometa na leto.

Kaj točno si Microsoft predstavlja, da bo s tem nakupom počel, vedo le oni. Čeprav lahko, glede na prejšnje zgrešene nakupe, o tem tudi dvomimo. Nekakšen »poslovni Facebook«, ki so ga pripeli Officu 365, namreč že imajo – Yammer, ki so ga za dobro milijardico kupili leta 2012. Predstavitev, ki poskuša obrazložiti nakup, omenja še »učenje« elektronske pomočnice Cortana, ki bo po novem o našem poslovnem stiku znala povedati še vse tisto, kar ima ta vpisanega na svojem LinkedIn profilu. In isto bo znal prikazovati tudi Outlook, nekako tako (vendar razširjeno), kot je že pred časom znal početi njegov Social Connector. (Hej, morda to zna še vedno, a sem to že pred leti nehal uporabljati …). Sliši se zanimivo, saj je v LinkedInovih bazah menda kar 433 milijonov uporabnikov, čeprav je le 2 milijona tistih, ki za svoje članstvo plačujejo. In če to povežemo z 1,2 milijardama uporabnikov paketa Office …

Morda je vrednost, kot jo vidi Microsoft, v resnici le v množici podatkov in metapodatkov, med katerimi bo koristno in uporabno rudariti? Navsezadnje to uspeva Googlu in Facebooku, zakaj ne bi še Microsoftu, mar ne? Morda. Ali pa je bilo šestindvajset cela dve milijarde dolarjev porabljenih le zato, ker se lahko podjetje, ki sedi na sedemdeset milijardah bankovcev, ki so shranjeni v banki, hitro označi za počasno, neagilno, neperspektivno? Res je, tudi Apple sedi na takih kupih, Google tudi, toda za obe podjetji na vsakem koraku slišimo, da »imata vizijo«, se ukvarjata z »velikimi« raziskavami (beri: avtomobili) in podobno. Microsoft sicer služi velikanske denarje, navdušene poglede pa žanje šele v zadnjem času, z očali za navidezno resničnost, Hololens. No, če nič drugega, so se navdušenim pogledom zdaj pridružili še presenečeni …

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Xiaomi predstavil pametni ventilator

    Xiaomi je v poletni vročini za evropske trge predstavil Smart Desktop Air Circulation Fan, kompakten pametni ventilator, zasnovan za močan pretok zraka v manjših prostorih. 

    Objavljeno: 6.8.2025 11:00
  • Microsoft bo ukinil enoto GitHub

    Ko je Microsoft leta 2018 prevzel GitHub, se ni nič bistvenega spremenilo, saj je ostal samostojna enota z istim direktorjem. A Thomas Dohmke, ki je od leta 2021čas vodil GitHub, je napovedal odhod iz podjetja, saj ima druge podjetniške cilje. Microsoft zamenjave ne bo iskal.

    Objavljeno: 13.8.2025 05:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji