Število izpadov podatkovnih centrov upada, razlogi za težave pa se spreminjajo

Objavljeno: 3.5.2021 12:00 | Teme: podatkovni centri, oblak, raziskave

Raziskava družbe Uptime Institute razkriva, da se je delež incidentov, ki so botrovali nedosegljivosti storitev podatkovnih centrov, v letu 2020 zmanjšal glede na leto pred tem. Glede na veliko povečanje povpraševanja po storitvah v oblaku zaradi pandemije bi sicer morda pričakovali, da se je število incidentov povečalo, vendar temu ni tako.

Raziskava je namreč pokazala, da je resne incidente (označene kot kategorija 5) lani doživelo le okoli 6% anketiranih ponudnikov storitev v oblaku. Še v letu 2019 je bilo število ponudnikov z resnimi težavami kar 11%.

Uptime Institute ob tem, opaža, da so se v zadnjem času začeli precej spreminjati razlogi, ki jih ponudniki uradno navajajo kot obrazložitev izpadov. Neustrezno napajanje infrastrukture, kar je bilo prevladujoče v preteklosti, je vse manj prisotno, se pa pojavljajo novi razlogi za težave.

Na prvem mestu so tako zdaj omrežne težave oziroma težave s konfiguracijo infrastrukture, kar je po eni strani težje diagnosticirati, prav tako pa tudi ni lahko odpraviti. Pomenljiv je podatek, da je kar 56% vprašanih navedlo, da je v zadnjih treh letih imelo resne težave s ponudniki podatkovnih storitev, kar je botrovalo resnim izpadom storitev.

Število incidentov se sicer morda res zmanjšuje, vendar avtorji opozarjajo, da se učinki teh izpadov povečujejo. Raziskava je tako pokazala, da je več kot polovica ponudnikov podatkovnih centrov imela v zadnjih treh letih vsaj 100.000 dolarjev stroškov iz naslova izpadov. Tretjina pa je stroške ocenila na milijon dolarjev ali več. Večino resnih napak bi se dalo preprečiti ali pa so posledica človeške napake. 75% vprašanih meni, da bi lahko incident preprečili z boljšim upravljanjem in procesi.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki