Objavljeno: 14.6.2020 10:00 | Teme: avtomobil, odprta koda

Bi upravljanje avtomobila prepustili ... telefonu?

Glede na to, da veliko, morda celo večina tehnoloških novosti v sodobnih avtomobilih sloni na računalniških tehnologijah, je bilo najbrž le vprašanje časa, kdaj bodo nadzor nad avtomobili preizkusili pridobiti tudi računalniški navdušenci in hekerji. Mlado ameriško zagonsko podjetje Comma.ai tako ponuja neodvisno rešitev Openpilot za avtonomno vožnjo avtomobilov, ki je povrh vsega na voljo kot odprtokodna programska oprema, dosegljiva na portalu Github.

V primerjavi z rešitvami, ki jih ponujajo Tesla, Waymo in drugi tehnološki velikani, se zdi Openpilot bistveno preprostejši, morda celo preveč poenostavljen izdelek. Comma.ai svoj izdelek že ponuja komercialno, za okoli 1.300 evrov pa kupec dobi nekoliko predelan pametni telefon, programsko opremo in vse potrebne vmesnike za povezavo z elektroniko gostujočega avtomobila.

Openpilot omogoča samodejno vožnjo, torej pospeševanje, zaviranje, obračanje volana in celo zamenjavo voznega pasu, pa tudi nekatere druge funkcionalnosti, vse skupaj brez uporabe kakih posebnih tipal (Lidar), temveč zgolj z uporabo video kamere v telefonu. Sliši se kar nekako preveč dobro, da bi bilo resnično uporabno...

Openpilot se z vozilom poveže prek standardnega diagnostičnega vmesnika OBD2, ki ga premorejo praktično vsa sodobna vozila. S tem so avtorji prišli do funkcionalnosti, ki jih imajo nekateri sodobni avtomobili, tako imenovana asistenčne pripomočke za vožnjo, med katerimi je najbolj posebna tista, ki omogoča krmiljenje volana. Elektronsko nadzorovano pospeševanje in zaviranje pa sta pri sodobnih avtomobilih itak zelo razširjena.

Openpilot spretno izkorišča vse informacije, ki so na voljo in avtonomno vožnjo omogoča tudi če avtomobil nima vseh mogočih strojnih tipal, ker za to ni bil predviden. Namesto uporabe množice tipal se mora zanašati le na ugotovitve strojnega učenja in računalniškega vida na podlagi vgrajenih videokamer v pametnem telefonu.

Openpilot zna uporabiti tako kamero, ki je obrnjena proti cesti (glavna), kot tisto, ki lahko opazuje notranjost vozila. Slednjo denimo uporablja za spremljanje voznika. Načeloma naj bi znal razpoznati znake utrujenosti voznika in ga opozarjati ter izključiti avtonomno vožnjo, če je ta zaspal za volanom.

Sicer pa Openpilot omogoča samodejno vožnjo na izbranem cestnem pasu, samodejno pospeševanje, zaviranje, sledenje drugim vozilom in spremembo voznega pasu. Toda v praksi se zadeva izkaže za precej problematično. Openpilot so med prvimi preizkusili novinarji nemške revije Auto Bild, kjer so naleteli na cel kup resnih omejitev. Za testnega gostitelja so uporabili priljubljen SUV Seat Ateca.

Openpilot zelo prijetno preseneti pri uporabi na urejenih avtocestah, kjer dosledno sledi označbam na cestišču in drugim vozilom. Zna se samodejno ustaviti pred rdečim semaforjem in nadaljevati vožnjo ob zelenem. Seveda so tu omejitve. Za spremembo pasu je dovolj s smernikom nakazati, kam želimo prestaviti vozilo, vendar mora voznik pri tem sam preveriti, če je cestišče prazno.

Openpilot pa skoraj docela pogrne, postane lahko celo nevaren, ko se iz avtoceste odpravimo na ozke regionalne ceste. Programska oprema tu pogosto ne razpozna robov cestišča ali pa odreagira bistveno prepočasi, da bi se lahko izognili nesreči. Dejstvo, da Openpilot ne more računati na navigacijsko asistenco, ki je pomemben del tehnologije avtonomnih vozil, vsekakor ni v pomoč.

Zanimivo, da se Openpilot podpovprečno obnaša tudi pri zadevah, ki bi jih bilo načeloma lažje zagotoviti. Pri spremljanju voznika njegove zaprte oči zazna šele nekaj sekund kasneje, kar je odločno prepočasi, zlasti pri vožnji pri višjih hitrostih.

Najbrž ni treba poudarjati, da je Openpilot povsem skregan z navodili, ki jih predpisujejo proizvajalci avtomobilov. Ti tovrstne sisteme ne le odsvetujejo ampak celo prepovedujejo. V primeru nesreče ste lahko prepričani, da bodo vse garancije izničene. Poleg tega je rešitev v nekaterih državah že prepovedana za uporabo na javnih cestah, čeprav je zakonodaja zaradi mladosti tehnologije še marsikje precej nedorečena.

Kot bi pričakovali, Openpilot pravilno deluje le s peščico avtomobilov, modelov in celo letnic teh modelov. Comma.ai uradno navaja podporo zlasti za izdelke nekaterih japonskih proizvajalcev, kot so Honda, Toyota in Lexus. Toda ker gre za odprtokodni izdelek, je skupnost uporabnikov podporo zagotovila še za znamke Chevrolet, Chrylser, Hyundai, Jeep, Kia, Nissan, Subaru in celo Volkswagen (s tem pa tudi Seat). Pri nekaterih vozilih vse funkcionalnosti niso na voljo.

Pri rešitvi Openpilot se pozna, da je šele na začetku svoje razvojne poti in najbrž lahko še močno napreduje. Vprašanje pa je, do kam lahko pride, saj se koncepta odprte kode in varnosti v vozilih v lučeh avtomobilske industrije in zakonodajalcev ne razumeta najbolje. Po drugi strani Openpilot daje izjemen vpogled v tehnologije prihodnosti. Če smo čisto pošteni, je nekaj podobnega pred leti naredilo tudi podjetje Tesla, le da so pri javnem testiranju ubrali strategijo preizkušanja z ustreznimi dovoljenji.

Ta hip lahko zato Openpilot le odsvetujemo, za vašo varnost in varnost drugih udeležencev v prometu. Tudi zaradi tega so novinarji revije Auto Bild dali izdelku najnižjo oceno na lestvici priporočil.

mgAbfr42oI8

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji