Objavljeno: 25.10.2022 | Avtor: Miran Varga | Monitor November 2022

Varnosti ne potrebujemo?!

Danes praktično ne boste našli podjetja, ki bi upalo izustiti stavek iz naslova. Na račun odvisnosti od (sodobne) tehnologije se poslovna okolja vse bolj zavedajo, kako pomembna je varnost in zakaj mora biti pravzaprav vgrajena v vse, kar podjetje počne. Že preprost pogled med novice dneva ponuja najrazličnejše naslove o tem, kako so hekerji nekam vdrli, ukradli te ali one podatke, mogoče celo kriptovalute ali denar, ali pa, da je bila odkrita nova ranljivost v tej ali oni aplikaciji ali sistemu. To je današnja realnost.

Ne verjamete? Sprehodite se do oddelka IT in se z informatiki pogovorite o pomenu informacijske in kibernetske varnosti. Kaj hitro vam bodo servirali zgodbo o najnovejši napaki, ki jo je naredil zaposleni in je povzročila izgubo podatkov. Medtem ko je tematika varnosti v fizičnem in digitalnem svetu vseprisotna, vsaj za domača in poslovna okolja velja, da splošna varnostna kultura (še) ne dohaja krajine groženj.

Kaj sploh je varnostna kultura? Najlažje jo opiše odgovor na vprašanje, kaj se zgodi, ko so ljudje (beri: zaposleni) prepuščeni sami sebi. Ali se pravilno odločijo, ko se soočijo s klikom na sumljivo povezavo? Ali poznajo korake, ki jih je treba izvesti, da se zagotovi varnost poslovne komunikacije? Vam že gredo kocine pokonci? Varnostna kultura podjetja ali organizacije zahteva redno skrb in nego. To ni nekaj, kar bo raslo organsko (beri: samo od sebe) in vas razveseljevalo. V varnostno kulturo je treba vlagati. In se zavedati, da je večja od enega samega dogodka ali projekta. Pravzaprav bi si moralo vsako podjetje prizadevati, da varnostna kultura postane trajnostna vrednota. Šele takrat bi smeli pomisliti na misel iz naslova.

Trajnostna varnostna kultura ima namreč štiri ključne značilnosti. Njena primarna cilja sta spodbujanje sprememb in zagotavljanje boljše varnosti, zato mora biti »moteča« za organizacijo in hkrati premišljena ter postreči z naborom ukrepov za spodbujanje pozitivnih sprememb. Da ji bo ta cilj uspelo uresničiti, mora biti hkrati privlačna in zabavna. Šele takrat bodo namreč zaposleni želeli sodelovati v njenem uresničevanju in jim bo to v izziv. Da pa bi zaposleni v skrb za varnost vložili svoj čas in trud, morajo razumeti, kaj bodo dobili v zameno. Torej potrebujemo donosnost naložbe oziroma dobre razloge. Razlog, da se kdorkoli ukvarja z varnostjo, je izboljšanje področja varnosti in zmanjšanje (obsega) ranljivosti. Seveda pomaga, če se vloženi trud večkratno povrne; lahko tudi kot prihranek – časa, ker nam ni treba odpraviti kakšne težave, in denarja, npr. stroškov, povezanih z varnostnimi incidenti.

Še več, močna varnostna kultura ne vpliva samo na vsakodnevno delo zaposlenih, temveč opredeljuje tudi, kako varnost vpliva na stvari, ki jih podjetje zagotavlja drugim, ne glede na to, ali so to izdelki, storitve ali rešitve – vse je zato bolj varno, kar je v očeh strank, partnerjev in uporabnikov (velika) dodana vrednost.

Za piko na i je trajnostna varnostna kultura obstojna. Ni dogodek, ki ga podjetje organizira enkrat letno, ampak je vpeta v vse, kar podjetje počne. Še nekaj: nikar ne pozabite, da je varnostna kultura namenjena predvsem ljudem, ne pa računalnikom. Ti namreč naredijo točno to, kar jim ukažemo. Izziv pa so zaposleni, ki klikajo na stvari, prejete po e-pošti, in verjamejo tisto, kar jim kdo pove. Zaposleni torej potrebujejo smernice, kaj je varno in kaj ne. Prepričan sem, da vaši zaposleni želijo delati in poslovati varno – le naučiti jih je treba tega.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Velika Britanija svari pred polnjenjem telefonov v kitajskih električnih vozilih

    V zadnjem času so se pojavile resne skrbi glede varnosti podatkov pri uporabi kitajskih električnih vozil (EV), zlasti med zaposlenimi v obrambni industriji. Britanska obrambna podjetja, vključno z globalnimi velikani, kot sta Lockheed Martin in Thales, so svojim zaposlenim svetovala, naj se izogibajo povezovanju mobilnih telefonov s kitajskimi EV-ji, bodisi prek Bluetootha bodisi prek polnilnih kablov. Razlog za to so strahovi pred morebitnim vohunjenjem in krajo občutljivih podatkov.

    Objavljeno: 3.5.2025 07:00 | Teme: varnost, električna vozila, pametni telefon
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Google poskrbel, da se telefonov ne bo več splačalo krasti

    Google bo okrepil zaščito pametnih telefonov Factory Reset Protection (FRP), tako da bo ukradene telefone v praksi nemogoče ponovno uporabiti. Že obstoječi Android 15 prinaša nekaj varovalk, novi FRP pa bomo dobili v Androidu 16.

    Objavljeno: 15.5.2025 05:00
  • Android bo telefone spremenil v računalnike

    Google v prihajajoči različici operacijskega sistema Android 16 preizkuša funkcionalnost, ki bo telefone z njim spremenila v prave mini računalnike. 

    Objavljeno: 5.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Android z novo podobo

    V hitro izbrisani objavi na svojem blogu je Google nenamerno razkril naslednjo večjo prenovo uporabniškega vmesnika Android - Material 3 Expressive

    Objavljeno: 6.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Pošta Slovenije bo dostavljala z robotom

    Pošta Slovenije je stopila na pot logistične prihodnosti in začela testiranje avtonomnega dostavnega robota, ki bo v prihodnosti pošiljke dostavljal tudi popoldan. 

    Objavljeno: 6.5.2025 11:00 | Teme: robotika, Slovenija
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji