Objavljeno: 24.9.2013 | Avtor: Arnold Marko | Monitor Oktober 2013 | Teme: foto, tablica

Temnica za na pot

Urejanje in obdelava slik z računalniki ni nova pogruntavščina in je že vrsto let tako rekoč standard pri delu s fotografijami. Predvsem Applove tablice so, ker so pač med kreativci vseh vrst nekoliko bolj priljubljene, zahtevale, da se razvijalci posvetijo tudi ponudbi resnejših programov za ta sistem.

Tudi Android ponuja nekaj programov, a je večina bolj ljubiteljskih, s preprostimi instantnimi funkcijami. Izjemi sta Adobov Photoshop Touch in Googlov Snapseed, ki tudi na tej platformi omogočata veliko. Prav Adobov Photoshop Touch je po svoje tudi najmočnejši med preizkušenimi, saj ponuja zelo podobna orodja kot namizna različica, prek Adobovega oblaka pa tudi možnost sinhronizacijo z namizno različico Photoshopa. A tudi drugi tu predstavljeni programi niso od muh in pogosto presegajo favorita. Včasih po intuitivnosti dela, včasih po zmogljivostih, ki si jih Adobe pač ni zamislil. Tako je premislek ob izbiranju aplikacije še vedno odvisen od tega, kaj bo uporabnik večinoma počel. Bo res segal do fotografij po istem načelu kot na namizju ali si bo želel predvsem hitro in intuitivno popravljati fotografije za čim hitrejšo objavo in pošiljanje ali kaj tretjega. Tu pa so razlike večje.

Med programi, ki so zanimivejši za resnejše uporabnike, smo tokrat našteli pet izdelkov. Imeli smo še šestega (PhotoForge2), ta je bil morda celo največji konkurent Photoshop Touchu, a ga je medtem kupil Yahoo in zaenkrat ustavil nadaljnji razvoj ter podporo sicer odlični aplikaciji. Nemara se v »flikerjanski« preobleki vrne nekoč v prihodnosti, do takrat pa svet tablic ponuja tu opisane tekmece. Morda bi lahko mednje uvrstili še katero od aplikacij, ki jih je nekoliko bolj enostavno uporabljati in so bolj instantne, a se jih bomo lotili v eni izmed naslednjih številk.

Adobe Photoshop Touch

Photoshop je sinonim za urejevalnik slik, saj gre za najbolj razširjen program med profesionalnimi urejevalniki slik. Izvedba za tablice je na voljo tako v različici za iOS (najmanj iPad 2) kot tudi za Android. Photoshop Touch ima večino najpomembnejših orodij, ki jih premore tudi namizna različica programa. Tu so praktično vsa orodja za izbiranje posamičnih delov slike, pa orodja za kloniranje, mehčanje, risanje in podobno. Funkcionalnost teh orodij ni nič slabša kot v namizni različici, je pa delo z njimi precej drugačno in prilagojeno predvsem delu z zaslonom, občutljivim za dotik. Da bi se nov uporabnik laže znašel, so v Adobu poskrbeli s petnajst vodniki (tutorials), ki pomagajo osvojiti vmesnik, manj vešče urejanja slik pa naučijo kar nekaj osnov obdelovanja slikovnega gradiva (npr. brisanja odvečnih elementov, dodajanj oseb, ustvarjanja učinka tilt-shift …).

15 zgledov pomaga osvojiti delo z vmesnikom Photoshop Toucha.

15 zgledov pomaga osvojiti delo z vmesnikom Photoshop Toucha.

Vmesnik ima v osnovi tri dele. Levi je namenjen izboru orodja, gornji delu s sliko, denimo obrezovanju, kopiranju, premikanju, dodajanju učinkov …, desni del pa delu z ravninami. Največja ločljivost slike, ki jo podpira Photoshop Touch, je 2048 × 2048. To je glede na konkurenco kar omejitev. Je pa verjetno tudi zaradi te omejitve zelo hiter, pa četudi delamo z več ravninami.

Samo delo s programom je precej udobno, saj so se ustvarjalci precej potrudili, da so orodja dobro razporejena in da so elementi vmesnika dovolj prepoznavni in veliki, da jih je mogoče dobro nadzirati z dotiki. Poleg že omenjenih orodij so na voljo tudi različne vrste barvnih in svetlobnih korekcij, pa tudi 36 različnih fotoučinkov, popravljanje geometrije, dodajanje besedila ali odseva leč, med bolj posebnimi funkcijami pa je tudi možnost, da izbrani del slike zapolnimo ob pomoči kamere (t. i. Camera Fill). Tako učinki kot filtri so zastavljeni profesionalno tako po kakovosti kot tudi po nadzoru posameznih parametrov. Škoda le, da učinki nimajo nekega predogleda že na ravni samih ikon, tako kot nekateri drugi programi, saj to precej pripomore k hitremu izboru pravega učinka ali filtra.

Na voljo so številni filtri, ki jih poznamo iz namizne različice.

Na voljo so številni filtri, ki jih poznamo iz namizne različice.

Največja prednost je kljub temu možnost natančnega označevanja in dela na več ravninah. To program loči od drugih tekmecev, saj je praktično edini, ki zares omogoča vse vidike obdelave slik in ni zgolj usmerjen v popravljanje fotografij. Tako lahko režemo iz fotografije, postavljamo na drugo ravnino, tej določimo vrsto in količino prosojnosti (osem jih je) in sploh opravimo celotne kompleksne montaže tako rekoč s prsti. Če k temu dodamo še orodje za kloniranje, je seveda mogoče tudi  brisati nezaželene prvine s slik, žal pa manjka možnost, da bi to naredili z inteligentnim samodejnim algoritmom, ki ga namizna različica sicer ima, pa tudi nekatere namenske aplikacije. Med zanimivejšimi pogruntavščinami omenimo tudi možnost, da si ravnino ogledamo pod poljubnim kotom, ki ga spreminjamo kar z nagibanjem ploščice. To je zanimivo, če izdelujemo teksture za kak 3D svet.

Tudi učinki ponujajo kompleksen nadzor.

Tudi učinki ponujajo kompleksen nadzor.

Lastniki namiznega Photoshopa lahko svoje izdelke sinhronizirajo s svojim »kreativnim oblakom (Adobe Creative Cloud) in jih tam obdelajo naprej. Za nakup »dotakljive« izvedbe Photoshopa pa dobi uporabnik 2 GB prostora. Seveda je mogoče izdelke tudi pošiljati po elektronski pošti, objaviti prek Twitterja ali Facebooka, iz programa je mogoče tiskati na tiskalnike, združljive z AirPrintom, poleg tega je sliko mogoče odpreti v kakšni drugi aplikaciji.

Photoshop Touch je zelo dodelan program, ki med preizkušenimi blesti tudi po hitrosti in natančnosti dela. To ga postavlja v vrh kakovosti in funkcionalnosti, je pa resda nekoliko dražji in tudi kompleksen za manj zahtevnega uporabnika. Pretiravali bi sicer, če bi rekli, da je vsega toliko kot v namiznem Photoshopu, je pa izbor vsekakor večji kot pri tako rekoč vseh tabličnih konkurentih.

Adobe Photoshop Touch

Izdeluje: www.adobe.com.

Cena: 9 EUR.

Operacijski sistem: iOS, Android.

Izvoz:  Facebook, Twitter, Adobe Creative Cloud, elektronska pošta, druge aplikacije.

Največja ločljivost: 2048 × 2048 pik.

✓    Dodelan vmesnik, številne napredne funkcije, hitrost, delo z ravninami.

✗    Cena, kompleksen za manj zahtevne, omejena ločljivost urejanja na 2048 × 2048.

Apple iPhoto

Aplikacija za obdelavo fotografij iz Applove domače delavnice se tudi v sistemu iOS imenuje iPhoto. Po pričakovanjih se jabolčni program ponaša predvsem z zelo dodelanim vmesnikom. IPhoto ni zgolj urejevalnik, temveč tudi zmogljiva aplikacija za organizacijo slik, vsekakor precej boljša od vgrajenega pregledovalnika slik. Slike lahko razporejamo po albumih, jih izbiramo glede na datum, poleg tega je na voljo tudi možnost ustvarjanja t. i. dnevnikov. To se lično oblikovani spletni albumi, ki jih lahko delimo z drugimi prek storitve iCloud ali pa jih prek iTunes naložimo kar na neki strežnik. Ena od posebnosti programa je tudi to, da lahko z dvojnim trepljajem s prstom po sličici v predogledu poiščemo do dvajset slik, ki so tej sliki po barvni strukturi zelo podobne. To pride prav, če naredimo zapored nekaj slik istega motiva, da bi potem izbrali najboljšo. Nenavadno pa je, da slik, ki jih kakorkoli obdelamo, poimenujemo, jim dodamo oznake ali uporabimo v dnevniku, ne moremo zbrisati iz  aplikacije. Lahko jih sicer skrijemo, če pa jih želimo zares zbrisati, moramo to storiti prek ITunes – torej ob pomoči namiznega računalnika. S tem se izgubi dobršen del »organizacijske primernosti«, ki jo program sicer v osnovi ima.

Dnevniki omogočajo deljenje oblikovanih spletnih albumov prek oblaka.

Dnevniki omogočajo deljenje oblikovanih spletnih albumov prek oblaka.

Aplikacija je univerzalna, torej jo je mogoče uporabljati tako na tablicah kot na telefonih. Vmesnik se na obeh napravah seveda razlikuje, funkcionalnost pa ostaja enaka. Vmesnik je prilagojen tablični rabi in se ga je treba najprej navaditi, še posebej, če smo navajeni bolj klasičnih rešitev. Res pa je, da se ga kljub temu hitro osvoji, saj je vse dokaj intuitivno postavljeno, same funkcije pa so tudi vizualno lepo narejene in razumljive, poleg tega je mogoče tako rekoč vedno spreminjati tudi naslov slike (kratko malo s prstom potrepljamo vrh, kjer je naslov) ali sliko, denimo, dodati med priljubljene. Ob tem lahko na vrhu vključimo tudi t. i. namige, ki nam na hitro pokažejo, kaj pomeni kateri zaslonski element.

iPhoto sicer ne bo zadovoljil tistih, ki zahtevajo popoln nadzor nad slikovnimi parametri (denimo krivulje gama), saj bolj sledi Applovi logiki, da morajo stvari ostati razumljive slehernemu. Kljub temu še vedno presega večino bolj instantnih rešitev za obdelavo fotografij v sistemu iOS. Slike lahko obrezujemo, poravnavamo, spreminjamo osvetlitev in kontrastnost, korigiramo barve ali na sliko rišemo različne učinke s čopiči. Med temi najdemo popravljanje napak, odpravljanje rdečih oči, spreminjanje zasičenosti barv, dele slik lahko osvetljujemo ali temnimo ter jih ostrimo  ali mehčamo. Poleg teh orodij je na voljo še sedem skupin »instantnih« posebnih učinkov, s katerimi lahko ustvarjamo različne bolj ali manj posrečene videze fotografij ali jim dodamo razne okvirje. Čopiči se nam sicer prikažejo kot lepo animiran skupek čopičev, učinki pa na prav tako zelo razumljivih trakcih, na katerih že vidimo, kaj naredi določen učinek. IPhoto ne ponuja dela z več ravninami, se je pa vedno mogoče vrniti k določenemu učinku ali čopiču in mu popraviti parametre, kaj dodati ali odvzeti ali ga preprosto izbrisati; to bolj ali manj nadomesti to pomanjkljivost. Omenimo še, da je mogoče učinke preprosto kopirati in potem uporabiti na drugi sliki.

Namigi zelo nazorno pokažejo, kaj vidimo na zaslonu.

Namigi zelo nazorno pokažejo, kaj vidimo na zaslonu.

Aplikacija sicer podpira vse velikosti slik, izvoziti pa zna slike največje ločljivosti 16 MP (4096 × 4096 pik), kar bi moralo zadostovati za večino namenov. Podprti so Twitter, Flickr in Facebook, pa že omenjeni dnevniki (Journals), slike je mogoče neposredno izvoziti v video urejevalnik Imovies ali v Applovo storitev Cards (ki pa pri nas ni na voljo), jih poslati po elektronski pošti ali odpreti v kateri drugi aplikaciji. Pri tem nismo omejeni zgolj na sliko, ki jo obdelujemo, temveč lahko naenkrat pošljemo ali objavimo več slik, ki so v sami napravi ali smo jih obdelali z Iphotom.

Applova aplikacija je zelo barvita in grafično dodelana.

Applova aplikacija je zelo barvita in grafično dodelana.

Prednost aplikacije je gotovo v preglednosti in enostavnosti rabe, a kljub temu ostaja priokus, da Apple ni dovolj poskrbel za zahtevnejše uporabnike. Za osnovno popravljanje in prilagajanje fotografij sicer zadostuje, za kaj več pa so na voljo boljše rešitve, ki niso nujno tudi dražje, saj Iphoto v resnici sploh ni najcenejša aplikacija.

Apple Iphoto

Izdeluje: www.apple.com

Cena: 4,49 EUR.

Operacijski sistem: iOS.

Izvoz: Twitter, Flickr, Facebook, iMovie, Cards, elektronska pošta, druga iOS naprava, iTunes, dnevnik, druge aplikacije

Največja ločljivost: 4096 × 4096 pik.

✓    Zelo lep in pregleden vmesnik, tudi dober organizator fotografij.

✗    Ni dovolj nadzora za napredne uporabnike.

Filterstorm

Z zelo širokim naborom funkcij se tudi Filterstorm uvršča med zmogljivejše urejevalnike slik za okolje iOS. Na voljo je v navadni in „pro“ različici, razlika pa je v tem, da zna profesionalna različica obdelovati tudi pakete slik (batch processing) in ima svojo knjižnico slik, v navadni različici pa lahko obdelujemo le eno sliko. Je pa res, da profesionalna različica ne deluje le na ipadih, na telefonih pa se jo lahko lotimo tudi z Androidnimi modeli.

Vmesnik je zasnovan precej oblikovno zadržano in lahko uporabnika na začetku kar prestraši. Vendar  se izkaže kot zelo uporaben, saj so vse funkcije na eni strani zaslona (levi ali desni). To zelo poenostavi iskanje in upravljanje. Vmesnik lahko uporabljamo z ležečim ali pokončnim zaslonom.

Filterstorm se zanaša na surova orodja za poznavalce.

Filterstorm se zanaša na surova orodja za poznavalce.

Vse, kar se dogaja s sliko, se zapisuje v tako imenovane avomatizacijske datoteke. Te si lahko delimo z drugimi, lahko pa jih tudi uvozimo iz spleta. S tem tudi dokaj zaobidemo to, da ima Filterstorm le malo učinkov, ki bi jih lahko hitro dodali, zanaša se na »surova« orodja za korekcijo barv, svetlobe, ostrine, dodajanje  in odvzemanje šuma, posterizacijo in podobno. S temi lahko uporabnik seveda ustvari prav takšne učinke, a le če je vešč, ljubiteljski uporabniki pa se bodo hitro izgubili v »resnosti« aplikacije.

Zoprno je, da tak način avtomatizacije oteži rabo funkcije za razveljavitev, saj je vedno treba oditi v »zgodovino« avtomatizacije in določiti, do katerega koraka se želimo vrniti. Zgolj ena »undo« tipka na dosegu roke je gotovo elegantnejša rešitev.

Filterstorm podpira delo z več ravninami, med njimi je mogoče določiti tudi način zlivanja (blend mode) in prosojnost. Posebnost programa je delo z maskami, saj teh ne označujemo, kot smo vajeni v »klasičnih« urejevalnikih, temveč so orodja prilagojena zaslonom na dotik. Tako imamo, denimo, na voljo čopič, s katerim rišemo želeni učinek po sliki, ali izbiralec barve, na katero želimo vplivati. Žal pa ravno tu najbolj manjka klasični način razveljavitve, saj, denimo, ni mogoče razveljaviti zadnjega potega s čopičem, zbrisati ga moramo z radirko.

Vmesnik ne blesti po oblikovnih presežkih.

Vmesnik ne blesti po oblikovnih presežkih.

Kljub vsemu je Filterstorm zelo zmogljiv program, ki naj bi bil namenjen predvsem profesionalnim foto novinarjem. Prav zato poleg podatkov EXIF podpira tudi podatke IPTC, ki je nekoliko bolj rabljen sistem za zapisovanje meta podatkov. Izdelke je mogoče pošiljati po elektronski pošti, v FTP ali Dropbox, neposredno pa so podprti še Flickr, Twitter in Facebook. Za vse vrste objavljanja je mogoče narediti tudi ustrezen profil, v katerem določimo velikost in cilj pošiljanja, kar lahko precej poenostavi delo profesionalcem. Res pa je, da je izvažanje lahko zelo zamudno, saj se šele v tem primeru zares izvede celotna avtomatizacija in je torej treba počakati, da se na sliko doda vsak uporabljeni učinek.

Filterstorm

Izdeluje: www.filterstorm.com

Cena: 3 EUR (14 EUR za izvedbo Pro).

Operacijski sistem: iOS.

Izvoz:  Facebook, Twitter, Flickr, FTP, SFTP, Dropbox, elektronska pošta.

Največja ločljivost: 22 megapik (priporočilo za iPad2).

✓    Delo z maskami, vmesnik,  profili za pošiljanje/objavo, podpira IPTC, avtomatizacijske datoteke.

✗    Zahteven za rabo, nima enostavnih učinkov, ni klasične funkcije za razveljavitev, izvažanje je lahko dolgotrajno.

Google Snapseed

Med vsemi preizkušenimi aplikacijami ima Snapseed še najbolj nenavaden vmesnik, a to ne pomeni, da ne gre za resen program, ki bi omogočal resno popravljanje in prilagajanje fotografij. Program je sicer že pred časom kupilo podjetje Google in ga precej pocenilo, tako da je zdaj brezplačen in še posebej zanimiv za bolj varčne ali tiste, ki bi radi imeli program za obdelavo fotografij, pa ga ne rabijo pogosto in se jim zdi naložba v kaj dražjega nesmiselna. No, to pa ne pomeni, da Snapseed ni konkurenčen tudi drugim aplikacijam na trgu. Omenimo še, da je bila do pred časom na voljo tudi namizna različica program, a jo je Google žal opustil skupaj z Google Readerjem. Aplikacija je sicer na voljo tako za iOS kot za Android, to je glede na lastnika gotovo razumljivo.

Na prvi pogled se zdi manj resen, kot je.

Na prvi pogled se zdi manj resen, kot je.

A vrnimo se k vmesniku. Na prvi pogled se zdi, da gre za še enega iz vrste programov za instantno obdelavo fotografij, ki ne ponujajo večjega nadzora nad učinki in filtri. A pogled vara, saj se pod na videz enostavnimi kategorijami skriva večje število nastavitev, ki jih je mogoče spreminjati. Tako že orodje za samodejno korekcijo ne popravi slike kar »na pamet«, temveč uporabnik izbere bodisi korekcijo barv ali korekcijo kontrastnosti. Prilagojenost delu z zaslonom na dotik pa je največje odlika Snapseeda. Kateri parameter spreminjamo, namreč določimo vedno tako, da prst pomikamo po sliki gor ali dol, samo vrednost pa spreminjamo enako, le pomik je vodoraven. Tretja uporabljena gesta je še uporaba dveh prstov kot pri zumiranju vsebin, le da ima glede na izbrani filter različen pomen. Pri drugi kategoriji, ki omogoča selektivno popravljanje svetlosti, kontrasta ali zasičenosti, namreč rabi za upravljanje tako imenovanih kontrolnih točk. Te se obnašajo kot nekakšne okrogle maske z mehkimi robovi in omogočajo, da popravljamo le izbrane dele slike. To seveda ne omogoča enake natančnosti kot delo s maskami, denimo v Photoshopu, je pa veliko lažje in hitrejše in omogoča zelo spodobne rezultate.

Manj vešči lahko izberejo tudi katero od prednastavitev.

Manj vešči lahko izberejo tudi katero od prednastavitev.

Parametrov pa ni mogoče spreminjati le pri filtrih, temveč tudi pri veliko bolj kompleksnih učinkih. Ti resda delujejo podobno kot učinki iz drugih aplikaciji, a je mogoče prav tako spreminjati različne parametre in s tem dobiti povsem drugačne videze od izhodiščnega.  Manj veščim kljub temu ostajajo prednastavitve, ki jih lahko izbere na spodnjem delu zaslona, in opravijo delo namesto uporabnika. Še vedno pa je vse skupaj seveda mogoče popravljati.     

Programu kljub temu zamerimo, da ne omogoča dela z ravninami, pa četudi bi bile te navidezne, kot na primer kakšne druge aplikacije (recimo Applov Iphoto). Ko namreč enkrat dodamo učinek, samo tega učinka naknadno ne moremo več umakniti, lahko le razveljavimo vse popravke, ki smo jih uporabili na fotografiji. Tudi funkcija za razveljavitev deluje zgolj lokalno – torej, ko neki učinek ali filter urejamo, ne pa tudi, ko se iz urejevalnika vrnemo v glavni del vmesnika. Škoda, saj bi takšna možnost precej povečala udobnost dela in omogočala doseganje boljših rezultatov. In četudi ne prisegamo ravno na količino učinkov, bi teh kljub vsemu lahko bilo še več. Če namreč odvzamemo kategorije za popravljanje svetlobe in barv, poravnavanje, obrezovanje in poudarjanje detajlov, ostane le še malo sicer dobrih učinkov. Tako imamo na voljo črno-beli filter, »vintage« učinek za doseganje videza starosti, učinek, ki poveča dramatičnost slike, pa učinek Grunge, ki da sliki nekakšen videz surovosti, in še učinek za poudarjanje točke pozornosti (fokusa), učinek, ki posnema gradirane barvne filtre, učinek »tilt-shift« in 23 okvirov, ki jih lahko dodamo fotografiji.

Tudi kompleksnim učinkom lahko spreminjamo vrsto parametrov.

Tudi kompleksnim učinkom lahko spreminjamo vrsto parametrov.

Ker je lastnik Snapseeda Google, ne preseneča, da je v prvi vrsti prilagojen za pošiljanje obdelanih slik Google +. Neposredno sta podprta še Twitter in Facebook, sliko pa je mogoče pošiljati še po elektronski pošti, jo kopirati, natisniti s tiskalnikom AirPrint ali jo odpreti v kakšni drugi aplikaciji.

Ostaja priokus, da je še veliko prostora, da bi bila aplikacija še boljša. Opustitev že omenjene namizne različice žal ne obeta nič dobrega. Ker je program brezplačen, pa si kljub temu zasluži pozornost vsakega ljubitelja fotografije.

Google Snapseed

Izdeluje: www.google.com.

Cena: Brezplačno.

Operacijski sistem: iOS in Android.

Izvoz:  Google+, Twitter, Facebook, elektronska pošta, druge aplikacije.

Največja ločljivost: 4096 × 4096 pik (16 megapik).

✓    Odlična prilagojenost vmesnika delu z zasloni na dotik, nastavljivi učinki, brezplačnost.

✗    Manjše število učinkov, posameznega učinka ni mogoče naknadno razveljaviti.

Tiffen PhotoFX Ultra

Resnejši fotografi Tiffen zagotovo poznajo, saj gre za enega večjih in tudi bolj priznanih izdelovalcev fotografskih filtrov. V zadnjih letih pa so se usmerili tudi v izdelovanje programskih orodij za obdelovanje slik in eden od rezultatov je program Photo FX, ki je v v različici »Ultra« namenjen tablicam (brez te oznake pa telefonom).

Ker slovijo kot izdelovalec s fizičnimi filtri za objektive, niti ne preseneča, da je temeljna filozofija, ki ji skuša slediti PhotoFX, analogna fotografija. Izrazoslovje za posamezne učinke namreč bolj ali manj ustreza fotografskemu. Tako so učinki in filtri razdeljeni na osem kategoriji, v njih je 77 filtrov, ki imajo kar 934 predlog, te naj bi ustrezale filtrom in učinkom iz analognega sveta fotografije. Vsak je seveda ustrezno poimenovan in seznam je res dolg, obsega pa tudi razne postopke, kot so »bleach bypass«, navzkrižno procesiranje, pokvarjen film in tako naprej. V Tiffenu pravijo, da gre za »simulacije Tiffenovih steklenih filtrov, specialnih leč, optičnih laboratorijskih procesov, filmskega zrna, zahtevnih barvnih korekciji, naravnih svetlobnih in fotografskih učinkov in pametnega sistema slikanja z najrazličnejšimi čopiči.« Zasnova torej, ki ne želi biti program, kot je, denimo, Photoshop, saj ne omogoča tako kompleksne montaže slik, temveč je osredotočena na delo in ustvarjanje podobe obstoječe fotografije, na katero ne dodajamo drugih elementov ali jo želimo korenito spremeniti.

Pri delu si lahko vedno pomagamo s predogledom sličic.

Pri delu si lahko vedno pomagamo s predogledom sličic.

Kategorizacija je dobra in pregledna, zato se je je mogoče dokaj hitro navaditi. Na spodnji strani se pod vsako kategorijo prikažejo osnovni učinki oziroma filtri, na levi pa izbiramo predloge. Da bi vedeli, kaj počnemo, vidimo za vsako izbiro že solidno velik predogled slike, ki jo obdelujemo. Osnovni postopek je torej enostaven – izberemo filter, določimo osnovni videz in potem to še fino nastavimo z nastavitvami, ki se prikažejo na desnem delu zaslona in so seveda odvisne od vrste filtra ali učinka. Nadvse intuitivno in hitro.

Program sicer podpira ravnine, a le zato, da lahko na neki učinek ali filter dodamo še drug učinek oziroma filter, ni pa mogoče z ravninami delati tako kot v nekaterih drugih programih. Tudi pri maskah smo omejeni. V bistvu učinke, podobno kot v Filterstormu, lahko rišemo na sliko in jih tako nanašamo zgolj selektivno. Žal PhotoFX nima funkcije za razveljavitev. To pomeni, da moramo napačno narisane maske ročno zbrisati z radirko. Tudi se ne moremo vrniti za korak nazaj, da bi, denimo, popravili prejšnji filter, tako da je bolje večkrat posneti fotografijo, kadar delamo kaj zahtevnejšega.

Filtre lahko kar rišemo po sliki.

Filtre lahko kar rišemo po sliki.

PhotoFX iz same aplikacije podpira pošiljanje v Facebook, Flickr, Instagram, Twitter, Tumblr, podprto je tudi pošiljanje po elektronski pošti, tiskanje prek AirPrinta, slike pa je mogoče odpreti tudi v drugi aplikaciji. Poleg tega je mogoče nastavitve iz programa tudi poslati v program Dfx, ki je nekaj podobnega kot PhotoFX, le da je namenjen namiznim računalnikom. Je pa mogoče prek Sincerely Ship in Print Servicea tudi neposredno naročiti povečave fotografije. Resda smo pri delu omejeni na ločljivost 3072 × 3072, a je to še vedno precej več, kot nam ponuja na primer Photoshop.

Težko bi rekli, da je PhotoFX neposreden konkurent klasičnim urejevalnikom slik vrste Photoshop, a ima vsekakor svoje prednosti pri najpogostejših fotografskih opravilih, ko želi fotograf sliki dati neko barvno in svetlobno noto. Na neki način bi lahko rekli, da gre za nekakšen profesionalni sistem za »telebane«, saj je vse na moč intuitivno in enostavno. Poleg tega PhotoFX ni drag program in bi ga bilo že zato škoda ne imeti. Zaradi enostavnosti je namreč primeren tudi za manj vešče uporabnike, rezultati pa so veliko boljši kot z morda nekaj evrov cenejšimi programi in veliko boljši kot z Instagramom.

Tiffen PhotoFX Ultra

Izdeluje: www.tiffen.com.

Cena: 4,49 EUR  (2,69 za izvedbo iPhone).

Operacijski sistem: iOS.

Izvoz:  Facebook, Flickr, Instagram, Twitter, Tumblr, DFx (avtomatizacija), elektronska pošta, druge aplikacije.

Največja ločljivost: 3072 × 3072 pik.

✓    Intuitivno in pregledno delo, število in kakovost učinkov.

✗    Nima funkcije za razveljavitev, omejene možnosti za delo z ravninami in maskami.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji