Objavljeno: 28.6.2022 | Avtor: Miran Varga | Monitor Julij-avgust 2021

Ne le podatki, tudi njihova kakovost je pomembna

Podatki so pomembni, njihova kakovost še bolj. Težko je namreč sprejemati dobre poslovne odločitve ali pa nuditi nadpovprečne uporabniške izkušnje, če podjetje in njegovi zaposleni nimajo na razpolago kakovostnih podatkov. Kadar zbrani in obdelovani podatki ne izpolnijo pričakovanj podjetja o točnosti, veljavnosti, popolnosti in doslednosti, lahko to močno negativno vpliva na storitve za stranke, produktivnost zaposlenih in ključne strategije.

Kakovostni podatki so torej ključni za sprejemanje natančnih in informiranih odločitev. A čeprav imajo vsi podatki določeno raven kakovosti, različne značilnosti in dejavniki določajo stopnjo kakovosti podatkov (visoka ali nizka). Že en sam netočen vir podatkov lahko povzroči kup težav analitičnemu sistemu in vsem, ki njegove ugotovitve uporabljajo. Brez natančnosti in zanesljivosti kakovosti podatkov vodstvo in zaposleni ne morejo zaupati podatkom ali sprejemati premišljenih odločitev. Kar je najbolj črn scenarij – samo pomislite, vložili ste kup denarja v sodobne rešitve za hrambo in analizo podatkov, na koncu pa se zanašate na nepopolna poročila in na podlagi teh ugotovitev sprejemate napačne odločitve. Ker vam manjka kakovost(i) podatkov.

Slabo vzdrževani (in upravljani) podatki lahko povzročijo tudi številne druge težave. Na primer, zastareli podatki o strankah lahko povzročijo zamujene priložnosti za vnovično ali navzkrižno prodajo izdelkov in storitev. Podatki nizke kakovosti lahko povzročijo tudi, da podjetje izdelke pošilja na napačne naslove, kar ima za posledico nižje ocene zadovoljstva strank, zmanjšanje prodaje in višje stroške zaradi ponovnega pošiljanja. V nekaterih bolj reguliranih panogah lahko slabi podatki celo povzročijo, da podjetje prejme globe zaradi neustreznega poročanja o finančnih ali zakonskih skladnostih. Da, kakovost podatkov je še kako pomembna.

Stari pregovor s področja analitike, ki prav po računalniško pravi »smeti noter, smeti ven«, (še) vedno drži. Drži pa tudi obratno: ko ima podjetje opravka s kakovostnimi podatki, so odločitve in rezultati zanesljivi, ugibanj in tveganja pri odločanju je zelo malo, tudi nič. Kakovostni podatki omogočajo zaposlenim, da so produktivnejši. Namesto da bi porabljali čas za preverjanje in odpravljanje napak v podatkih, se lahko osredotočijo na svoje osnovno poslanstvo in ustvarjanje dodane vrednosti. Tudi trženje s pridom izkorišča visoko kakovost podatkov – boljši podatki omogočajo natančnejše doseganje strank in ustreznejšo komunikacijo, zlasti v večkanalnih okoljih, za katera si prizadevajo številna podjetja.

Kako torej poskrbeti za kakovost podatkov? Napredna podjetja imajo vzpostavljene robustne postopke za zbiranje, shranjevanje in obdelavo (množičnih) podatkov. Predvsem pa uporabljajo dokumentne sisteme ter hibridne podatkovne platforme, ki zagotavljajo, da so vsi podatki dosledni, vredni zaupanja in brez zlorab. Lahko mi verjamete na besedo: delo s podatki, ki so kakovostni in zaupanja vredni, je prava poezija. Velja pa tudi obratno: podatki slabe kakovosti vedno vodijo do takšne ali drugačne bolečine.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Naprava, ki z laserji uničuje komarje

    Čeprav še nimamo letečih avtomobilov ali robotov strežnikov, lahko zdaj naročimo nekaj, o čemer smo od nekdaj sanjali - lasersko napravo, ki zazna in ubije komarja v nekaj milisekundah.

    Objavljeno: 3.7.2025 11:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji