Objavljeno: 28.2.2017 | Avtor: Miran Varga | Monitor Marec 2017

Najboljše fintech prakse

Ogledali smo si tudi nekaj najboljših fintech praks in kaj prinašajo uporabnikom.

Personalizacija storitev

Personalizacija bo tudi v bančništvu pisana z veliko začetnico, saj se časi, ko je ena storitev ustrezala vsem komitentom, poslavljajo. Digitalne platforme z vgrajeno analitiko lahko prilagodijo uporabniško izkušnjo vsakemu uporabniku posebej – vedno in povsod. Zgovoren zgled je mobilni bankomat poljske banke Idea Bank. Ta že sicer posluje kot banka iz oblaka, poslovnim komitenti banke pa mobilni bankomat preprosto naročijo prek mobilne aplikacije, podobno kot prevoz v storitvi Uber. Nato se na njihovo lokacijo (v večjih mestih na Poljskem) pripelje avtomobil z vgrajenim bankomatom, na katerem lahko opravijo vrsto bančnih storitev ter seveda dvignejo ali/in položijo gotovino.

Finančni robotski svetovalci

Prve fintech inovacije v bančništvu imajo opraviti z avtomatizacijo in robotizacijo storitev. Na Japonskem roboti že počasi nadomeščajo osebje v bančnih poslovalnicah, robotski spletni svetovalci pa po zaslugi napredne analitike in kopice podatkov postajajo tudi vedno bolj natančni in spretni – in jih poizkusno uvaja vedno več bank.

Branje misli komitentov in svetovanje

Kot rečeno, imajo banke kupe podatkov o svojih komitentih. Z uporabo prediktivne analitike bi lahko uvedle povsem nove storitve, denimo uporabnika opomnile na rojstni dan člana gospodinjstva in predlagale vrsto darila. Tako svetovanje bi se lahko z dovoljenjem komitenta seveda razširilo še na številna druga področja. Z uvedbo takih storitev že eksperimentirajo banke Alfa Bank (Rusija), CBA (Avstralija), Santander (Španija) in Caixa (Brazilija).

Monetizacija podatkov

V velikanski količini podatkov o komitentih, transakcijah, tržnem dogajanju itd. se skriva vrednost. Banka NedBank iz JAR anonimizirane in analizirane podatke prodaja najrazličnejšim trgovcem, tržno zanimivi podatki pa so na voljo tudi v obliki storitev.

Stalna dosegljivost osebja

Elektronsko in spletno bančništvo sta večini uporabnikov olajšala rabo bančnih storitev, saj delujeta v režimu 24/7. A za nekatere storitve moramo komitenti še vedno obiskati bančno poslovalnico in se pogovoriti z bančnim osebjem. Prav tako je skrb za stranke zelo pomembna tudi zunaj uradnega delovnega časa bančnih poslovalnic. Standard Bank iz JAR svojim strankam zagotavlja stalno razpoložljivost bančnega osebja, in sicer v obliki glasovnega ali video klepeta prek aplikacij, kot so Facebook Messenger, Google Hangouts, Whatsapp, WeChat in druge.

Obogatene transakcije

Nekatere banke in fintech podjetja svojo diverzifikacijo iščejo tam, kjer drugim ne pade na pamet. Ena takih idej je tudi obogatitev izpiskov transakcij. Digitalne izpiske nekateri uporabniki že dobijo povezane s storitvami, kot so Google Zemljevidi, Facebook in Instagram, prav tako so deležni še govornih obvestil o plačilih/nakazilih ipd. Ena takih, ki stalno spremlja porabo posameznika (ali gospodinjstva), je bančna aplikacija Moven. Ob prekoračitvi proračunske porabe/omejitve uporabniku domiselno izriše razbito steklo njegove mobilne naprave.

Naveza z nosljivimi napravami

V času, ko je modno nošenje različnih pametnih naprav, je bila španska banka La Caixa prva, ki je komitentom omogočila brezstično plačevanje z modno zapestnico, kanadska banka RBC in angleška HBOS pa orjeta ledino na področju biometrične avtentikacije uporabnika. Plačevanje prek nosljivih naprav, kot so pametne ure pa tudi oblačila (z ustreznimi čipi), že omogočata avstralska banka Heritage Bank in angleška Barclays.

Bančništvo stvari

Z bančnim računom in storitvami lahko povežemo praktično katerikoli pametni sistem. Banka US Bank komitentom že omogoča, da jim pametne sijalke doma ustrezno zasvetijo, ko se z njihovim bančnim računom kaj dogaja. Banka Bradesco je podobno povezala dejavnosti na bančnem računu in sisteme v avtomobilu.

Domiselno idejo glede učenja najmlajših varčevanja pa je uresničila novozelandska banka ASB, ki je pripravila igračo v obliki slončka. Ta na zaslonu otroku izpisuje, koliko denarja ima na računu, starši pa mu ga za različno pomoč ali nagrade, pa tudi »zobno miško«, enostavno nakažejo s klikom v bančni aplikaciji ASB Clever Kash.

Tehnologija podatkovnih blokov (angl. blockchain) kot odgovor na vse

Fintech podjetja se skoraj vsa po vrsti navdušujejo nad tehnologijo verige podatkovnih blokov, saj prav po zaslugi njene uvedbe v najrazličnejše storitve rušijo klasične bančne storitve. A omenjena tehnologija je priložnost tudi za same banke. Z njo in spremembo tehnoloških platform bi lahko znatno znižale stroške poslovanja. Raziskave kažejo, da stari in zaledni sistemi v bankah danes ustvarijo veliko stroškov, tudi do 80 odstotkov vseh. Nedvomno je prihodnost bančništva digitalna.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji