Objavljeno: 13.6.2023 | Avtor: Matjaž Klančar

Kolesa? Resno?!

Kolesa? Resno?!

Pri Monitorju sem že skorajda od samega začetka in ustanovitve revije, zato se dobro spomnim bolj ali manj vseh odmikov, ki smo si jih privoščili v uredniški politiki. In dobro vem, da se je marsikdo ob njih zdrznil, podobno kot zdaj, ko je v roke prijel letošnjo posebno tematsko številko Monitorja: »Kolesa? Resno?!«

Monitor je nastal kot računalniška revija in to je bilo v začetku zelo očitno. Nenazadnje takrat, ko smo 209 strani neke številke posvetili temu, da smo podrobno preizkusili in primerjali – prek 40 osebnih računalnikov. Skupaj z monitorji (katodnimi!), s tipkovnicami in z miškami. Obdobje takega čistega računalništva je bilo kar dolgo, industrija je bila pač še mlada, na svojih začetkih, zanimanje za vse, kar je dišalo po pecejih (in še prej domačih mikro mlinčkih), je bilo izredno. Računalnike smo dopolnjevali s preizkusi komponent, ki so jih sestavljale – od že omenjenih monitorjev, tipkovnic in mišk do diskov, pogonov CD-ROM ter celo diskovnih krmilnikov. Ukvarjali smo se z vsem tistim, kar je zanimalo prvopristopnike v svet osebnega računalništva in navdušence, ki so svoje računalnike sestavljali doma.

Tudi danes je takih bralcev Monitorja kar nekaj, vendar so zagotovo v manjšini. Še vedno zato natančno sledimo, kakšne in katere komponente so v danem trenutku najbolj logične za vgradnjo v osebne računalnike, vendar je dejstvo, da večina računalnike (in predvsem prenosnike!) danes kupuje sestavljene. Podjetja v okviru večjih nakupov, domači uporabniki pa na spletu ali v specializiranih trgovinah (ki jih je vedno manj) in celo v supermarketih. O tem, kakšne krmilnike imajo, ne pišemo več, pomembno je le še, kateri procesor je vgrajen, in to – večinoma najpomembnejše –, kakšna grafična kartica za igre je na voljo.

Dokler bo razvoj pri električnih kolesih tako hiter, kot je zdaj, in dokler bo ta razvoj tekel v smeri moderne elektronike in računalništva, se mu bomo pri Monitorju redno posvečali.

Po drugi strani pa so danes računalniki in podobna elektronika vgrajeni v najrazličnejše naprave, od projektorjev in sesalnikov do električnih skirojev in – električnih koles. Tudi pri Monitorju se zato ukvarjamo z njimi, dokler so novost, dokler se še razvijajo in dokler ne postanejo običajni, kot so danes običajni računalniki. Tako smo pred nekaj leti imeli serijo člankov o naprednih tehnologijah v avtomobilih, nato smo kar nekaj časa preizkušali električne avtomobile oziroma tehnologije, ki jih poganjajo, nenazadnje smo neko poletje imeli večji primerjalni preizkus – električnih skirojev. Še prav dobro se spominjam nekaterih komentarjev na naši Facebook strani, češ »računalniška revija, pa se gre skiroje«. In vendar še danes menim, da je bil tisti članek zanimiv in celo koristen, saj je povzel rojstvo nekega novega tehnološkega izdelka, ki je danes povsod in samoumeven. Danes torej o skirojih ni več smiselno pisati, zato tovrstne ponudbe njihovih uvoznikov zavračamo. Enako, ko se ne ukvarjamo več s pisanjem o električnih avtomobilih, saj danes niso več nič posebnega. Drugače bo, če bodo kdaj zares postali popolnoma samovozni, takrat nas bodo gotovo spet zanimali.

In popolnoma enaka logika stoji za članki o električnih kolesih, ki jih v Monitorju lahko berete v letošnjem letu. Električna kolesa so eksplodirala, srečujemo jih na vsakem koraku, vendar je razvoj še vedno bliskovit. Proizvajalci uvajajo nove tehnologije, kot so samodejni menjalniki in zavore ABS, motorji so vse bolj dodelani, baterije vedno močnejše in lažje, zato so tudi kolesa vedno lažja in po občutku vožnje primerljiva z običajnimi kolesi. Vedno bolj so dodelane tudi pripadajoče telefonske aplikacije, ki se s kolesi povezujejo prek povezave bluetooth, vedno bolj napreduje tudi množica športnih aplikacij, ki pripomorejo k temu, da se v športno kolesarjenje podajajo tudi izrazito nešportni ljudje. Kar je seveda le dobro.

Dokler bo razvoj pri električnih kolesih tako hiter, kot je zdaj, in dokler bo ta razvoj tekel v smeri moderne elektronike in računalništva, se mu bomo pri Monitorju redno posvečali. V tokratni posebni številki, ki jo označili z različico »2.0«, saj smo o podobni tematiki sicer manj obširno pisali že aprila, smo tako objavili tudi odločevalnik za nakup in pregled nekaterih pomembnejših koles v različnih (električnih) kategorijah. Za boljši občutek, kaj vse obstaja in v čem vse se kolesa danes razlikujejo. Ne le v tem, ali imajo amortizerje, spredaj ali tudi zadaj, ampak tudi po obliki, opremi, namembnosti in seveda ceni.

Mimogrede, opazili boste, da obstaja resna ponudba tudi v kategoriji, ki v oglasih večinoma ni zastopana – kategoriji mestnih koles. Prav tu, mi pravijo prodajalci koles, je tudi največje povpraševanje, po svetu in tudi pri nas. Zakaj bi stali v avtomobilski gneči, če se lahko peljete mimo, četudi je ta »peljete« dolg desetine kilometrov?! Tudi v službo, saj bo elektrika poskrbela, da tam ne boste prepoteni.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji