Objavljeno: 27.2.2024 | Avtor: Miran Varga | Monitor Marec 2024

Ah, ti sloni

Ko sem pred leti na teh straneh digitalno preobrazbo podjetij primerjal z učenjem letenja slonov, so me ljudje na IT-konferencah ustavljali in mi pripisovali bujno domišljijo. Nekaj let pozneje smo še vedno na istem. Drži, ne capljamo na mestu, številna podjetja so se premaknila (malo) naprej, a vendarle težko trdimo, da v družbi in poslu občutimo strašen napredek na račun digitalizacije. Pravzaprav bi si upal zapisati, da se je še najbolj popravilo (digitalno) poslovanje z državo, bolj kot s podjetji, kar je samo po sebi zgovoren podatek.

Januarja sem prejel e-poštno sporočilo, v katerem me naročnik poziva, naj za vsako postavko računa od zdaj naprej izstavim ločen račun. Seveda sem zastrigel z ušesi in se lotil dopisovanja, saj sem želel stvari, ki vodi v očitno neučinkovitost in nazadovanje, priti do dna. Pa so me podučili, da imajo nov (Microsoftov!) računovodski program in nov proces dela, ki to zahteva. Na mojo pikro pripombo, da to težko razumem, če ravno ne knjižijo stvari v Beležnici (beri: programu Notepad), se je hitro in odločno odzvala glavna računovodkinja, da tako pač mora biti in tako tudi bo. Sloni, vam povem, če jim kaj ni všeč, pomendrajo vse pred seboj.

Šokiran nad vsebinsko praznim odgovorom na argumentirano vprašanje in komentar sem pisal direktorju podjetja. »Miran, verjemi, naši računovodje so odlični, dajejo 200 odstotkov od sebe,« se je glasil odgovor. Kako kisel je moral biti izraz na njegovem obrazu, ko je prebral mojo repliko, ki se je glasila: »Seveda morajo delati na 200 odstotkih, če pa ne delajo z možgani. Bolje je delati pametneje kot pa zgolj več.« Tega raje ne vem. V nadaljevanju je priznal, da so moji argumenti povsem tehtni in da bo zaposlenim naročil, naj stopijo v stik s programerji, ki so novo računovodsko rešitev podjetju implementirali.

Tako nekako poteka digitalna preobrazba v podjetjih. Kupijo programsko rešitev, ki naj bi bila lepša, boljša, hitrejša, cenejša, enostavnejša in/ali [vstavi poljuben pridevnik ali primernik], pri čemer se z uporabniki nihče prav dosti ne ukvarja. Vsekakor se v opisanem primeru z njimi ni ukvarjalo IT-podjetje, ki je implementiralo računovodski program. Šlo je očitno za popolne začetnike, saj si sicer težko razlagam, kako so vodjo računovodskega oddelka pregovorili, da je sprejela tak način knjiženja, čeprav delno avtomatiziran, ki bi moral že zdavnaj izumreti. Očitno je, da je kolateralna škoda hipno presegla vsak morebitni prihranek ali drugo dobro lastnost.

Vemo, digitalna preobrazba ne pomeni le uvedbe nove programske opreme, tehnologij in procesov, ki so učinkovitejši in bolj avtomatizirani kot tradicionalne poslovne prakse in procesi, temveč tudi povsem nov, inovativen način izvajanja nečesa, kar je ključnega pomena za poslovanje podjetja. Saj ne, da inovacij v svetu računovodstva ni – že z umetno inteligenco podprta programska oprema za razčlenjevanje računov »dela čudeže«.

A omenjeno podjetje je padlo na osnovah digitalne preobrazbe. Pozabilo je, da mora pri digitalni preobrazbi upoštevati vse – od tega, kako se bodo zaposleni/dobavitelji/kupci odzvali na spremembo, do tega, kako bo vplivala na odnose s strankami, kakšni bodo stroški, kako bo usklajena s poslovnimi cilji itd. Predvsem pa je pozabilo na pripravo, podporo in pomoč zaposlenim pri sprejemanju in prilagajanju spremembam. Že sicer gre za zapleteno nalogo, ki pogosto naleti na odpor, nerazumevanje in strah. In sloni so se pognali v dir. Poleteli pa še dolgo ne bodo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
  • HDMI 2.2 je tu!

    Sicer na papirju, a vendarle. HDMI Forum je izdal končne specifikacije standarda HDMI 2.2, ki so ga izdatno opisovali in predstavljali že na januarskem sejmu CES. HDMI 2.2 ima že večjo prepustnost kot DisplayPort, a bo zanjo zahteval nove kable Ultra96.

    Objavljeno: 27.6.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji