Objavljeno: 17.10.2019 10:00

Aplikacija namesto zdravnika? Ne še.

Britansko javno zdravstvo (NHS) uradno podpira aplikacijo Babylon, ki paciente povezuje z osebnimi zdravniki, omogoča naročanje receptov in – na podlagi vpisanih simptomov oceni, katero bolezen ima uporabnik. Izkaže se, da ob enakih simptomih moškemu uporabniku izstreli »morebitni srčni infarkt«, ženski pa – »napad panike«.

Aplikacija je 59-letnemu moškemu uporabniku, kadilcu, z zgodovino lažjih težav s srcem svetovala pregled pri zdravniku, ker je verjetno nekaj narobe s srcem, enako stari ženski kadilki z enakimi težavami pa, da ima verjetno le napad panike.

Je torej aplikacija Babylon, ki temelji na »umetni inteligenci«, odkrito šovinistična? Moškega pošlje k zdravniku, žensko pa poskuša pomiriti s »pomiri se draga, samo malce živčna si, hormoni pač…«? Kot v svojem blogu odgovarjajo avtorji aplikacije, nikakor ne. Le zavedati se moramo, da današnja umetna inteligenca to v resnici ni, ampak je v resnici vse le statistika, beri strojno učenje.

Medicinska statistika pač beleži, da se težave s srcem pri ženskah (večinoma) pojavljajo 15 let kasneje kot pri moških in da imajo ženske dvakrat bolj pogosto težave z anksioznostjo in se pogosteje srečujejo z depresijo. Ker ima Babylon dostop do vseh teh statistik, je razlika v obeh diagnozah logična. Ni pa seveda nujno tudi prava. Ker zna osebni zdravnik ugotoviti še kaj drugega kot »umetna inteligenca«, ki brska po statistikah, bo slednji pred tovrstnimi sistemi še kar nekaj časa v veliki prednosti.

Dokler ne bomo pod izrazom »umetna inteligenca« začeli pojmovati kaj revolucionarno novega, tudi skokovit napredek v procesorski moči računalnikov v prihodnosti ne bo pomagal.

 

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Naprava, ki z laserji uničuje komarje

    Čeprav še nimamo letečih avtomobilov ali robotov strežnikov, lahko zdaj naročimo nekaj, o čemer smo od nekdaj sanjali - lasersko napravo, ki zazna in ubije komarja v nekaj milisekundah.

    Objavljeno: 3.7.2025 11:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji