Objavljeno: 27.8.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor September 2013

Zamujena Pisarna

Zamujena Pisarna

Microsoft je v zadnjih nekaj tednih povsem na tiho predstavil mobilne različice znamenitega pisarniškega kompleta Office za konkurenčne platforme Apple iOS in Google Android. Še pred letom ali dvema bi bila to velika novica, ki bi morda celo spodbudila prodajo posamezne platforme, še posebej tablic. Zdaj pa se zdi, da ta zapozneli izid ni nikomur kaj dosti mar. Čeprav je morda še nekoliko prezgodaj za dokončno sodbo, se zdi, da je Microsoft preprosto zamudil priložnost, da bi se s svojim vsekakor najbolj znamenitim izdelkom, če izvzamemo Okna, zavihtel med uspešnice tudi v časih pametnih telefonov in tablic.

Čeprav Microsoft že več desetletij ponuja cel kup bolj ali manj zanimivih izdelkov, so le nekateri od njih resnične (komercialne) uspešnice. Za operacijski sistem Windows bi lahko rekli, da je rešitev, ki predvsem omogoča prodajo drugih izdelkov (enabler). Kot tak ima lahko, recimo v primeru izdelkov OEM, izredno nizko ceno, da se pač vsakdo »okuži« z njim. Na prvi pogled uspešen izdelek, ki pa ima tipično nizko maržo. Kljub temu so z njim v preteklosti služili mastne denarce.

Še večji, v določenih obdobjih celo največji zaslužek pa je Microsoft koval s pisarniško zbirko Office. Pred leti je veljalo, da skoraj ni poslovnega računalnika, na katerem ne bi uporabljali ene od različic pisarniškega izdelka. Zadeva je šla že tako daleč, da so v Microsoftu sicer poslovni program uspešno prodajali tudi za domačo rabo – študentom, podjetnikom in vsem drugim, ki so želeli ali morali ustvarjati dokumente. Slavni trio – besedila, preglednice, predstavitve.  

Nato pa je napočil čas za pametne telefone in tablice. Microsoft je spremembo dojel prepozno, konkurenčne izdelke na tem področju pa so razvili z zamudo, z malo dodane vrednosti glede na konkurenco in z ne prav privlačno ceno. Microsoft se je v zelo kratkem obdobju iz vodilnega ponudnika prelevil v zasledovalca.

Kapitalno napako so zagrešili prav na področju pisarniške zbirke Office. Microsoft svoje strategije sicer ne razkriva javnosti, toda videti je, da so z objavo paketa Office za platforme iOS in Android čakali predvsem zato, da bi omogočili dovolj prednosti lastnim tablicam Surface. Po tem načrtu naj bi Surface imel kar nekaj časa Office na »dotik« ekskluzivno, uporabnikom na drugih platformah pa ne bi ostalo drugega kot poseg po manj znanih alternativah.

Toda zgodilo se je precej drugače, kot so v Microsoftu strateško načrtovali. Tablice Surface so bile doslej polomija. Zlasti različica z okoljem Windows 8 RT, ki kljub nekaterim zanimivim rešitvam ni prepričala kupcev. Čeprav na njej deluje prilagojena različica paketa Office in Microsoft tablici prilaga zanimivo tipkovnico,  vgrajeno v pokrov.

Dolgo čakanje na uradni Office za tablice in telefone je imelo še eno posledico. Med čakanjem so se uporabniki prilagodili. Nekateri so posegli po alternativnih pisarniških zbirkah, recimo paketu QuickOffice za mobilne naprave, ki je od nedavna v lasti družbe Google (najbrž to ni naključje, temveč strateška odločitev).

Večina uporabnikov pa je ugotovila, da pisarniške zbirke na teh napravah sploh ne potrebuje. Za način uporabe telefonov in tablic je večinoma dovolj, da uporabnik dokument na mobilni napravi le pregleduje ali prikazuje, ne pa tudi ureja. Pomanjkanje nekoč dominantnega orodja na začetku poti novih platform je povzročilo, da so se uporabniki prilagodili in spremenili dojemanje in pomen pisarniških paketov.

Zakaj je potemtakem Microsoft naposled vendarle predstavil Office tudi za platforme iOS in Android? Po mnenju analitikov skušajo rešiti, kar se da. Po nekaterih analizah je velikan iz Redmonda v minulih letih izgubil več milijard dolarjev zaradi izgubljenih priložnosti na vodilnih konkurenčnih mobilnih platformah. Izguba, ki je morda nikoli več ne bodo mogli nadomestiti.

Pri tem ne pomaga, da je Office na tablicah in celo telefonih povsem soliden izdelek. Sicer precej drugačen od namizne različice in s precej manj zmožnostmi in funkcijami (to je v bistvu dobro!), a z dovolj dobrim naborom tega, kar pride vsak dan prav, tudi kadar moramo na majhnem zaslonu kak dokument popraviti ali dopolniti.

Office je na iOS in Androidu pravzaprav dobil zanimivo nalogo – pomagati mora s prodajo pisarne v oblaku – paketa Office 365. Kajti Office za Applove in Googlove naprave lahko uporabljamo le, če imamo račun v storitvi Office 365. Resnici na ljubo je to dobra strategija s strani Microsofta, ki tako lahko pokaže, da lahko s paketom na en mah ponudi rešitev za vse platforme – namizje, splet in mobilne naprave.

Večina analitikov meni, da bi Microsoft lahko s paketom Office za mobilne naprave prav lepo zaslužil, če bi ga poslal na trg leta 2010 ali 2011. Zdaj bo precej teže, čeprav ni povsem nemogoče. Dobro poučeni znajo povedati, da je Office za zaslone na dotik (s tem pa tudi iOS in Android) zamujal z razvojem, tako da je del zamujenih priložnosti moč pripisati tudi temu.

Zgodba okoli mobilnega paketa Office bo najbrž tudi v prihodnosti poučen zgled, kako težko je nadzorovati trg, tudi če si velikan med ponudniki. Lep zgled, kako veliki lahko zaspijo ali se zmotijo, mali pa izkoristijo priložnost in prevzamejo tržni položaj. To se ni zgodilo prvič, pa tudi zadnjič ne.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji