Objavljeno: 26.5.2020 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Junij 2020

Test Apple iPhone SE

»Pet let in še vedno je živ!« bi lahko rekli. Apple ima v primerjavi z ostalimi proizvajalci pametnih telefonov izredno enostavno prodajno linijo in podobno enostaven izid novih telefonov. Zadnja leta predstavijo tri telefone na leto, modeli prejšnjih let pa ostajajo v prodaji, a se jim (sicer prepočasi, a vseeno se) nižajo cene. Do zdaj so že nekajkrat poskusili srečo tudi z nekoliko cenejšo alternativo – tokrat preizkušeni iPhone SE je že drugi telefon s to oznako.

Takoj velja povedati, da je Applovo dojemanje besede »cenejši« relativno – telefon v prosti prodaji velja okoli 500 evrov. A to je pač slabih 300 evrov manj kot stane naslednji v prodajni verigi, jeseni predstavljeni iPhone 11. Taktika je sicer zanimiva. SE uporablja ohišje, ki je skoraj enako tistemu starejšega iPhona 8, a v resnici sega vse do iPhona 6 izpred petih let. Vanj pa so vgradili zmogljiv procesor najnovejših telefonov iPhone 11.

Ohišje je ob boku novim telefonom videti res starokopitno. Sicer je prijetno tanko (7,3 mm) in presenetljivo lahko (148 g), zaradi zaobljenih robov in razmeroma ozke oblike tudi lepo sede v roko. A hkrati ima res gromozanska robova na zgornji in spodnji strani – zaslon zato v diagonalo meri le 4,7 palca. V zgornjem robu je poleg prednje kamere tudi zvočnik, spodaj pa klasična tipka Home, ki je iphoni že dolgo nimajo več. Kakovost izdelave je dobra, zadnja stran je steklena, obdaja jo aluminijasti okvir, ohišje je tudi vodotesno po standardu IP67 (torej potop do trideset minut v globini enega metra). Nima izhoda za slušalke, le Applov vmesnik Lightning, priložene so žične slušalke.

Zahtevnejšim uporabnikom ta telefon ne bo služil ves dan, to bo mogoče le ob pozornejšem ravnanju.

Slabost, vezana na ohišje, je tudi zaslon, saj gre za zaslon LCD in ne OLED, kot smo pri telefonih tega razreda vajeni. Vgrajeni LCD je sicer med najboljšimi, z dobrimi barvami in svetlostjo, a vseeno. Vgradili pa so tudi le enojno kamero na zadnji strani – optičnega zuma torej ni. Kamera sicer ponuja ločljivost 12 milijonov pik, stabilizacijo slike in razmeroma svetlo zaslonko, zato so fotografije zelo dobre.

Največja prednost tega telefona je vgrajena strojna oprema. Procesor A13 Bionic, znan že iz prej omenjenih iPhone 11, je enostavno najhitrejši mobilni procesor, kar smo jih do zdaj preizkusili. Applov telefon za 500 evrov je tako po sintetičnih testih hitrejši od Android telefonov za tisoč evrov ali več. A vprašanje je, koliko je to dejansko pomembno. Danes so namreč tudi cenejši telefoni Android dovolj hitri, razlike med tem in katerim izmed tekmecev (v istem cenovnem razredu) pa večina uporabnikov ne bo opazila. Čeprav bodo sintetični preizkusi pokazali 40 odstotkov večjo hitrost, so razlike v praksi zelo majhne.

Občutnejša pa je razlika v vzdržljivosti akumulatorja. Ta pri iPhone SE zmore le 1.821 mAh, kar je za današnjem razmere izredno malo – sploh ob uporabi prej omenjenega zmogljivega procesorja (akumulator v iPhone 11 ima 3.110 mAh, sicer manj varčni Androidi se že približujejo 5.000 mAh). Zahtevnejšim uporabnikom ta telefon ne bo služil ves dan, to bo mogoče le ob pozornejšem ravnanju. V tridesetih minutah ga bomo pa zato do 50 odstotkov napolnili, z vgrajeno ??? in z brezžičnim polnjenjem seveda nekoliko kasneje.

Novi iPhone SE meri na določen krog uporabnikov, ki bodo z njim, podobno kot s prvim telefonom tega imena, zelo zadovoljni. Za Applove standarde nizka cena prinese res hiter telefon, ki je v primerjavi z večino današnjih naprav med manjšimi in lažjimi. Teh uporabnikov tudi ne bo zmotila stara zasnova ohišja, tako kot bo ta prepreka za vse, ki smo se v zadnjih letih navadili na velike zaslone čez celotno prvo stranico telefonov. Še največja hiba tega novega telefona je presenetljivo majhen akumulator, ki zagreni sicer pozitivni vtis.

iPhone SE 2020

Hitrost delovanja: 10

Kakovost izdelave: 9

Prodaja: Bolje založene trgovine.

Cena: 490 EUR

Za: Zmogljivost strojne opreme, v primerjavi z ostalimi telefoni Apple ugodna cena.

Proti: Zmogljivost akumulatorja, videz, zastarela zasnova ohišja.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji