Tehnomanija: september 2005

Tehnomanija: september 2005
Objavljeno: 28.9.2005 12:37 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Kategorija: Tehnomanija | Revija: September 2005

Po presenetljivem prehodu družbe Apple iz okolja PowerPC na Intelovo arhitekturo v javnost prihajajo nove podrobnosti o nadaljnjih načrtih okoli izdelkov tega izdelovalca. Sedaj je že jasno, da bo Apple omogočil uporabo operacijskega sistema Windows v svojih računalnikih, v obratno smer pa ne bo šlo - MacOS bo deloval le v računalnikih, ki jih bo izdelal Apple. Ta korak nakazuje, da ima Apple resne ambicije, da bistveno poveča volumen prodaje svoje strojne opreme, ne glede na programsko opremo. Zanimivo pa je, da najava prehoda na Intelovo podlago ni ogrozila prodaje sedanjih sistemov - Macintoshi se prodajajo kot vroče žemljice.

*

V zadnjem letu je družbi AMD uspel lep korak naprej na področju procesorjev za strežnike in v zadnjem četrtletju so prvič presegli mejo 10 % tržnega deleža. Ob tem je zanimiva tudi novica, da bo Sun, ki je sicer postal eden največjih partnerjev družbe AMD pri strežnikih, pomagal pri nadaljnjem razvoju procesorjev Opteron, kar se lahko spremeni v še pomembnejše partnerstvo. Najbrž pa ni nič čudnega, če uspeh AMD-ja na drugi strani pomeni padec prodaje pri Intelu. Zadnji udarec je prišel ob najavi nove generacije Itaniumov 2 "Madison", ki jo bodo številni izdelovalci strežnikov enostavno "preskočili" v čakanju na novo generacijo z delovnim imenom "Montecito". Med temi je tudi HP, ki je celo soavtor tega 64-bitnega procesorja.

*

Izdelovalci protivirusnih programov so zelo zaskrbljeni nad dejstvom, da Microsoft gradi mogočen imperij na področju orodij za varnost, vključno z zaščito pred virusi. Kar je bilo na začetku videti kot manjši nastop na tem trgu, se je z nakupom novih družb okrepilo v resen steber, ki lahko ogrozi tudi najmočnejše. Analitiki pa menijo, da zna Microsoftov korak ugodno vplivati na ponudbo na trgu, zlati na padec cen, ki so po mnenju mnogih odločno previsoke. Seveda pa se bo Microsoft moral še dokazati, da zna iz kupljene tehnologije narediti storitev, ki bo učinkovita, zlasti glede odkrivanja in obveščanja o novih virusih.

*

Ali namerava Nokia opustiti operacijski sistem Symbian OS? Podjetje je v preteklih mesecih naredilo kar nekaj korakov, ki niso ravno v skladu z dosedanjo podporo podjetju, v katerem ima Nokia tudi znaten kapitalski vložek (47,9 %, daleč največ med vsemi partnerji). Najprej so z Microsoftom sklenili dogovor o licenciranju, kakršnega ima tudi Symbian, zato se mnogi sprašujejo, zakaj si podvajajo delo. Nato pa so predstavili tudi tablico Nokia 770, ki temelji na Linuxu, potencialno največjem tekmecu Symbiana pri pametnih telefonih. Tudi nekateri drugi razvojni projekti nakazujejo, da se interes za Symbian ohlaja.

*

Področje računalniških iger pretresa nova afera, v katero je vključena ena najbolj priljubljenih iger zadnjih mesecev, Grand Theft Autos: San Andreas. Igra namreč vsebuje prikrito mini "igrico" Hot Coffee s spolno eksplicitno vsebino, do katere pa se da priti s slednjem navodil, ki jih je že poln internet. Zanimiva pa je bila reakcija proizvajalca Rockstar Games - sprva so krivdo skušali prevaliti na hekerje, ki naj bi domnevno modificirali kodo programa in ustvarili igro. Toda ta trditev je zdržala le do trenutka, ko so inšpektorji dokazali, da je koda mini igre tudi na originalnih nosilcih CD. Igro so marsikje umaknili s tržnih polic, združenje ERSB (Entertainment Software Rating Board) pa zahteva objavo oznake M, kar pomeni, da igra ne bo več dostopna mladoletnim.

*

IBM bo konec leta dokončno pokopal operacijski sistem OS/2, podporo zanj pa nameravajo ukiniti konec prihodnjega leta. Čeprav OS/2 v zadnjih letih ni doživljal pomembnejših revizij, je ostal v IBMovi ponudbi in imel majhno, a zvesto skupino uporabnikov. OS/2 je nastal leta 1987 in je tedaj veljal za precej bolj napreden operacijski sistem od Microsoftovega Windows, vendar je pogorel v tekmi z njim, zlasti zaradi pomanjkanja uporabniške programske opreme zanj. IBM je uporabnike OS/2 pozval, naj se preusmerijo na Linux. Majhna skupina je IBMu predlagala, da bi objavil kodo OS/2 kot odprto kodo, vendar IBM tega ne namerava storiti. Škoda.

*

Microsoft po pravnih vojnah v ZDA in v Evropi, kot kaže, čaka nov spopad na Japonskem. Podobno kot na prejšnjih dveh "bojiščih", je tudi tu Microsoft obtožen monopolnega ravnanja pri prodaji izdelkov in licenc. Zanimivo pa je, da bodo tu priče podjetja, ki so praviloma lojalni Microsoftovi partnerji, kot so Sony, Matsushita in Mitsubishi. Zanimivo bo videti, kakšen zaključek bo imela zgodba in ali bo ta še bolj drastičen kot sodba v Evropi, po kateri je Microsoft moral spremeniti ponudbo paketa Windows.

*

Kitajska si močno prizadeva, da bi si povečala prepoznavnost na trgu visoke tehnologije. Med kitajskimi podjetji seveda izstopa Lenovo, ki je prevzel IBMov oddelek za osebne računalnike. Zdaj pa skušajo utrditi položaj in predvsem ugled z izdelavo super računalnika, ki bo dosegel predvidoma zmogljivost čez 1000 teraflospov, kar je okoli 10-krat več kakor pri današnjem najzmogljivejšem super računalniku.

*

Strokovnjaki za trženje znajo povedati, da je prepoznavnost tržne znamke ključnega pomena za uspeh izdelka. Lep zgled tega je nedavna odločitev podjetja Hewlett-Packard, da preneha prodajati Applove predvajalnike iPod pod lastno znamko. Kljub temu da gredo Appleovi predvajalniki v prodajo za med, je bil HPjev delež manj kakor 5 % vseh prodanih predvajalnikov iPod. HP enostavno ni bil prepoznaven. Medtem pa se je HP-jev glavni tekmec Dell odločil za lastni razvoj, obliko in ime predvajalnikov MP3 in požel precej večji uspeh. Brez dvoma bo tudi HP zdaj ubral to pot, saj se tržnim priložnostim na področju zabavne elektronike ne bo odpovedal zlahka.

*

Elektronska pošta med mladimi presenetljivo izgublja ugled kot preferenčno sredstvo elektronskega komuniciranja. Raziskava med 1100 najstniki v ZDA je pokazala, da elektronsko pošto sicer uporablja kar 90 % vprašanih, vendar je zanje že danes najbolj priljubljeno in uporabljeno trenutno sporočanje (IM). Generacijsko je na tem področju velikanska razlika, saj trenutno sporočanje uporablja kar tri četrtine mladih ali celo mladoletnih, med starejšimi pa le 42 %.

Apple bo omogočil uporabo operacijskega sistema Windows v svojih računalnikih, v obratno smer pa ne bo šlo - MacOS bo deloval le v računalnikih, ki jih bo izdelal Apple.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki