Tablice, nova generacija

Objavljeno: 29.3.2011 | Avtor: Matjaž Klančar | Kategorija: Fokus | Revija: April 2011 | Teme: preizkus, iPad, apple, android

Pred letom dni smo kot prvi v Sloveniji zares preizkusili Applov iPad in tudi tokrat smo se potrudili in novi iPad 2 kupili posebej za tokratni preizkus. Da bo bolj očitno, kako novi (in celo stari) iPad trenutno odstopa od konkurence, smo preizkusili še androidne rivale.

Brez konkurence

Apple s svojim iPadom, enko ali dvojko, v resnici nima konkurence. Vendar pa tablice z novim Androidom 3.0 (Honeycomb) že kažejo na to, da se bo stanje v kratkem spremenilo. Do takrat pa - če razmišljate o nakupu tablice, je najboljši izdelek znan vnaprej.

Leto je naokoli in spet smo priča histeriji ob predstavitvi novega iPada, tokrat druge generacije. Če smo lani še nekako razumeli vzhičenje ob izdelku, ki je na trg v resnici prinesel nekaj novega, danes pravzaprav vidimo, da celo revolucionarno novega, je letošnje vzhičenje videti malce za lase privlečeno. Vzhičenje Applovih fanov, ki je za povrh še malce umetno vzpodbujeno, saj bi dolge vrste pred trgovinami zlahka preselili na spletne obrazce za prednaročanje. Vendar Applovemu PR oddelku dolge vrste zagotovo lepo sedejo.

iPad 2 (hm, pravkar se mi je zapisalo kar "Apple 2", zanimivo ...) je v resnici le manjša nadgradnja izvirnega iPada, nekako tako, kot je bil drugi iPhone manjša nadgradnja prvega, in potem še tretji. Res drastična novost je bil šele iPhone 4. In vse kaže, da bo podobno tudi pri iPadu. Ne zato, ker Apple ne bi imel več "kaj povedati", predstaviti kaj zares novega, temveč zato, ker mu tega enostavno ni treba storiti, saj konkurenca tako zelo zaostaja. Zaostaja po zmogljivostih oz. predvsem po dodelanosti uporabniške izkušnje, pa tudi po ceni. Sliši se neverjetno, a taki elektronski giganti, kot je Samsung, enostavno ne morejo narediti tablice s ceno, kot jo je iPadu 2 določil Apple. Kaj šele s ceno, ki jo zdaj, tudi pri nas, nosi prvotni iPad - 398 evrov! Razlog je seveda v tem, da je Apple že vnaprej zakupil velikanske količine sestavnih delov (zaslonov, pomnilnikov ...) in si zagotovil nizko ceno. In hkrati konkurenco dal na čakanje.

Čeprav so tudi izjeme in prav te smo preizkusili v nadaljevanju tokratne teme številke. Creative resda ni več tako veliko ime zabavne elektronike, kot je bil v času Soundblastrov, pa vendar dovolj veliko, da mu je uspelo 10-palčno tablico narediti za borih 320 evrov, 7-palčno pa celo za 260! Hkrati pa so v Creativu toliko pošteni, da tablic niti ne poskušajo ponujati kot konkurenco iPadu, temveč poskušajo najti tržno nišo kot specializirani glasbeni in video predvajalnik. Res, če bi ju uporabljali kot le to, bi šlo; takoj, ko se ju lotimo kot "pravi tablici", pa jima gre slabše. Zaslon je veliko slabši, ni dostopa do programov v Googlovem Marketu, manjkajo celo Googlovi paradni programi, kot je npr. Maps. Za malo denarja malo muzike, bi lahko rekli.

Tako kot pri Viewsonicovi napravi, ki smo jo preizkusili za konec. S to razliko, da to tablico oglašujejo kot boljšo od iPada, pa seveda ni. Zaslon je sicer boljši od Creativovih izdelkov, tablica pa je tudi hitrejša, saj ima dvojedrni procesor (primerljiv s procesorjem A5 iPada 2). Vgrajeni izhod HDMI še omogoča prikazovanje videa na televizorju, vendar se hvalnica tu tudi konča. Spet namreč ni Googlovih programov, dostopa do tržnice ...

Apple lahko torej z enim očesom pogleduje le v smeri novih tablic z Androidom 3.0 (Honeycomb), ki se počasi začenjajo prodajati, pa tudi tam ima, po trenutnih spletnih zapisih, še kar nekaj mesečno, če ne letno prednost. In, ne, pri nas takšnih tablic (podjetij Samsung, HTC, Motorola ...) še ni. Ko bodo, jih bomo seveda z veseljem preizkusili.

Bi kupili iPad 2?

Pri nas iPada 2 še ni na voljo, po 25. marcu, po koncu naše redakcije, naj bi bil na voljo v sosednji Italiji in Avstriji. "Naj bi bil" pišemo za vsak primer, kajti potres na Japonskem naj bi menda precej znižal Applove proizvodne zmogljivosti, pri čemer morajo že kupci v ZDA na prevzem kupljene tablice čakati 3-4 tedne.

Najbolj neučakanim ostane še eBay, ki smo ga za tokratni preizkus uporabili tudi mi.

Vse o tabličnih računalnikih si preberite v aprilski številki revije Monitor

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki