Pisma bralcev

Objavljeno: 29.9.2015 | Kategorija: Pisma bralcev | Revija: Oktober 2015

OnePlus One

Sem vaš dokaj redni bralec. Ne preberem sicer čisto vsake številke, večino pa zagotovo. Najbolj cenim pri vas strokovnost pri ocenjevanju različnih izdelkov. Sam namreč nisem več tako na tekočem z novostmi in vaši nasveti so zlata vredni. Vedno je bil nakup po vašem nasvetu dobra odločitev. Hvala.

Imam pa za vas vprašanje glede telefona Oneplus one, ki ste ga ocenjevali tudi v vaši reviji.

V oceni ste zapisali: ...”je torej sanjski telefon za vse, ki znamo na te naprave naložiti poljubne različice Androida”...

Zanima me naslednje. Če uporabnik ne bo nameščal drugih različic Androida ali preoblek, ali potem vaša ocena in priporočilo za ta telefon še velja? Ali je potem telefon bolj problematičen? Prosim za informacijo oz. nasvet. Katero različico Androida in na kakšen način naj bi jo uporabnik namestil?

Zanima me tudi, ali je možno iz aparata vzeti ven baterijo.

Filip

OnePlus One ima sicer odstranljivo zadnjo stranico, a baterije ni mogoče menjati.

Kar zadeva različice Androida, je OnePlus One tudi brez zamenjave Androida super telefon. Menjanje smo posebej omenili le zato, ker je nanj mogoče naložiti ROM Cyanogen (na nekatere različice je bil celo nameščen privzeto), in zato, ker se je okoli tega telefona razvila živahna skupnost. A kot rečeno, tudi brez zamenjave Androida gre za odlično razmerje med ceno in kakovostjo.

Sicer pa si preberite test njegovega naslednika v tokratni številki.

Odziv na komentar o Pickboxu

Pišem vam v imenu podjetja Pickbox, in sicer glede članka v Monitorju, ki je izšel na spletu in v tiskani obliki. Obžalujemo, da je razlog našega prvega stika neprijeten, vendar menimo, da bi morali razčistiti nekaj zadev. Namreč članek, ki ga je objavil vaš novinar Boris Šavc, je deloma klevetanje, in menimo, da lahko škoduje našemu ugledu. Zaradi stvari, ki jih je gospod Šavc navedel, lahko naši trenutni in prihodnji uporabniki dobijo napačen vtis o našem delu in storitvah, ki jih ponujamo. Nekatere stvari so napisane, kot so, zaradi pomanjkljivega tehničnega znanja, nekatere vsebujejo negativne sklepe in predpostavke, nekatere pa sploh ne držijo. Želimo si, da bi nas prosili za več informacij, ko ste imeli  priložnost za to. Glede na to, da je celoten članek napisan v negativnem tonu in da so določene navedbe povsem neresnične, menimo, da bi zaradi tega morali napisati najmanj demanti. V sodelovanju z vami bi popravili nepravilne navedbe. Upam, da bomo našli skupni jezik in se tako ognili nadaljnjim neprijetnostim in pravnim ukrepom. Veseli bi bili, če bi nas v takih primerih glede vseh nejasnosti in vprašanj kontaktirali.

Vaš članek je v prilogi skupaj z našimi pripombami glede določenih delov besedila, ob njem pa je v prilogi tudi e-pošta (dokaz), ki je prav tako omenjena med pripombami in se nanaša na domnevno neodzivnost uporabniške podpore ob koncih tedna. Poleg članka smo priložili tudi poseben dokument s seznamom stvari, za katere menimo, da so nam škodovale.

V upanju, da bomo rešili to težavo, vas lepo pozdravljam.

Andrea

Zahvaljujem se vam za povratne informacije ter komentarje o moji kolumni, katere namen ni bil povzročanje kakršnekoli škode vam in vaši storitvi. Navsezadnje sem v predhodnem članku Pickbox označil z najbolj privlačno tovrstno storitvijo na naših tleh. Namen kolumne je bil informiranje bralcev, ki mi zaupajo in so se na podlagi mojega priporočila prav tako odločili, da postanejo vaša stranka. V drugem planu so bile smernice, da storitev posodobite in prepričate še več za zdaj neopredeljenih strank. Nadvse cenim vaš trud pri opremljanju vsebin s podnapisi ter vam rade volje spregledam občasno trokiranje (ki ga HBO Go ali Voyo ne poznata). Kakovost slike in vsebin je odlična! Vseeno pa me prizadenejo vaše trditve o mojem laganju. Priznam, da je moje pisanje ozaljšano z zbadljivkami in morda na trenutke spornimi okraski, ki so v prispevku zaradi njegove pripovedne vrednosti. Toda za trditvami stojim. Spodaj so kolikor toliko strnjeni odgovori na vaše obtožbe.

Nikjer nisem na primer trdil, da zavajate naročnike. Sam sem za tri načine plačila izvedel pod razdelkom s plačili, kar sem tudi napisal. Na drugi strani se je pripomba glede promocijske kode nanašala na reševanje reklamacij. Ob nedelujoči storitvi stranke pričakujemo razumno kompenzacijo. Nikakor nisem želel izsiliti kakšnega zastonjskega meseca, da ne bo pomote. Hočem le, da so bralci seznanjeni z reševanjem reklamacij. Ko sem ob pritožbi zaradi zlomljene tipke na tipkovnici od Logitecha prejel nov izdelek, sem bralce o gesti nemudoma obvestil.

V regiji resda ni ene storitve, ki bi plačevanje s kartico omogočala prek pametnega televizorja, so pa tekmeci, ki plastiko rade volje sprejmejo na tablici ali pametnem telefonu, kar bi v vašem primeru (omejevanje in nerodno spreminjanje naprav) bilo še kako dobrodošlo. Glede nerodnosti še vedno trdim, da imate za izboljšave nemalo prostora. Sam sem se najprej prijavil na računalniku, nato na televizorju, zatem sem si storitve zaželel na tablici, zato je ob naslednji prijavi na računalniku nisem mogel podaljšati s kartico. Razumem, da vsebin ne morem gledati več kot na dveh napravah hkrati. Že malo težje mi gre v glavo, da je omogočena zgolj ena sprememba naprave na mesec. Nikakor pa ne razumem, da lahko naročnino podaljšam samo na teh dveh napravah. To je skoraj tako, kot da na Amazonu ne bi mogel kupiti robe brez svojega računalnika.

Da vaša podpora deluje zgolj ob delavnikih do pete ure popoldan, imate napisano tudi na spletni strani. Telefon je čez vikend nem, res pa ste mi na elektronsko pošto, poslano v petek, odgovorili v soboto. Kar mi še vedno ni pomagalo v petek, ko sva z dekletom želela preživeti večer ob televizorju. In ne, to ni uporabniška podpora. Uporabniška podpora je, ko mi v nedeljo ob 23. uri odpove internet, na T-2ju pa se mi oglasi tehnik in na daleč deaktivira okvarjeni port na usmerjevalniku in mi pove, kam naj po novem vtaknem ethernetni kabel.

Pri nedelujoči kodi ste rekli, da ste imeli težave s plačilnim sistemom. V kolumni sem napisal, da se mi je 5 evrov z računa odbilo takoj, koda pa ni delovala do naslednjega dne. Težav s plačilom torej ni bilo, kvečjemu se je zataknilo pri generiranju in preverjanju megalomanskih kod.

Verimatrix z brskalnikom Chrome ne deluje, enako neprebavljiva je vaša storitev v Safariju (računalnik MacBook Pro Retina 13). Macbook je deviško čist, naknadno je nameščena zgolj Microsoftova pisarniška zbirka in “vaš” Verimatrix, zato je izgovarjanje na uporabniške nastavitve odveč.

Zaupali ste mi, da načrtujete nov način plačevanja, zato sem sklepal, da s sedanjim niste zadovoljni. Moja napaka.

Podnapisi so delovali dan prej in dan po mojem teženju. Na isti “stari” programski opremi!

Še vedno želim, da bi prispevek na vašo storitev vplival blagodejno in nikakor ne škodljivo. Ko boste pomanjkljivosti odpravili, z veseljem napišem zopet kaj bolj hvalnici podobnega.

Boris Šavc

Sata 3 na kartici

Pozdravljeni, iščem odgovor na naslednje vprašanje. V PCju imam matično ploščo Asus M3H-N/HDMI. Na spletu sem našel kartico, s katero sem pridobil vhod USB 3. Deluje. Sedaj pa me zanima, ali morda obstaja kakšna kartica, ki bi mi omogočila priključek Sata 3 za disk. In še dodatno vprašanje. Kolega mi je naložil Win 8.1. Dejal je, da je okenski požarni zid popolnoma dovolj. Doslej sem uporabljal Eset smart security. Kaj je bolje narediti? Hvala za odgovor in lep pozdrav.

Franko

Da, načeloma so kartice, ki se jih priključi na priključek PCIe x16 in ponudijo SATA3 – predvsem gre za kartice, namenjene strojnemu polju RAID. Žal pa so razmeroma drage – cenejše kartice ponujajo nižjo hitrost (PCIe x2, recimo), za doseganje hitrosti, ki je primerljiva s SATA3, potrebujete kartico PCIe x4 (ali več). Seveda pod pogojem, da imate to režo še prazno, na omenjeni matični plošči je samo ena, drugi dve sta počasnejši. Če imate navaden disk, je tak korak povsem odveč, saj je omejitev tako ali tako hitrost diska, če pa imate pogon SSD, pa da, hitrost bo višja, a dvomim, da dovolj, da bi se s tem splačalo ukvarjati, vsaj pri tem (nekoliko starejšem) računalniku.

Kar se tiče drugega vprašanja, pa se strinjamo, požarni zid, vgrajen v Windows, je dovolj zmogljiv. Alternative znajo biti koristne predvsem za tiste, ki bi radi podrobneje nadzirali, kateri programi se povezujejo v splet. Je pa ESET Smart Security več kot le požarni zid, vključuje veliko dodatnih zaščit, recimo zaščito proti virusi, proti vohunskim programom, tudi proti lažnim spletnim stranem itd. Skratka, zna biti povsem koristen.

RAID in SSD

Imam računalnik, v katerem imam narejeno polje RAID dveh diskov. Rad bi ga dogradil z diskom SSD. Mislim, da bi zadostoval že SDD 120 GB. Imam pa eno težavo. Ko odprem raziskovalec in pogledam pod lastnosti, mi pokaže, da je disk zaseden 309 GB, če pa pogledam in označim vse, kar naj bi bilo na disku, pa mi dejansko pokaže 49,5 GB zasedenega prostora.

Rad pa bi na novi SSD prekopiral ves disk.

Ne vem, če je RAID polje kaj povezano z zasedenostjo diska ali ne, ker se mi zdi prevelika razlika.

Matjaž

Predvidevamo, da so za razliko med enim in drugim podatkom krive sistemske datoteke oziroma mape, ki so sicer skrite. Med njimi znata veliko prostora zasesti pagefile.sys in hiberfil.sys, pa tudi mapa winsxs. Prvi je navidezni pomnilnik na disku (uporablja se, ko zmanjka navadnega pomnilnika), drugi je odgovoren za hibernacijo, mapa winsxs pa vsebuje podatke o vseh nadgradnjah sistema Windows (ime dobesedno pomeni ‘Windows side-by-side’). Vse to seveda govorimo za Windows 7, tudi novejši Win8 imajo vse to, a bo predvsem winsxs manjši.

Sami za preverjanje dejansko zasedenega prostora in iskanje največjih grešnikov uporabljamo majhen, brezplačni Windirstat (windirstat.info). Pregleda disk in grafično pokaže, kaj zaseda koliko prostora. Polje RAID naj na to ne bi vplivalo.

Sicer pa bi glede na cene SSDjev skoraj raje priporočili 240/250 GB – recimo Crucialov BX100 za slabih 100 EUR ali Samsungov 850 EVO za slabih 120 EUR, oba 250 GB.

Kateri telefon?

Ne morem se odločiti, kateri telefon bi kupil. Poslušal sem lansko oddajo po Youtubu od lani, kjer ste ocenjevali telefone. Kupujem nekaj v velikosti Xperie Z3 Compact. Ali je še vedno odličen nakup ali se splača počakati na nove Nexuse oz. nov model Xperie?

Matic

Da, Z3 Compact je še vedno super telefon. Predvsem glede tega, da novih Nexusov še vedno ni,  in da  sedanjega Nexusa 6 pri nas ni mogoče kupiti pri operaterjih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki