Objavljeno: 31.3.2020 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor April 2020

Pet trendov, ki bodo letos gnali panogo fintech

Naložbe v panogo fintech in nove tehnologije, ki lahko izboljšajo in avtomatizirajo finančne storitve, naraščajo. Letos naj bi presegle 30 milijard dolarjev. To je pet ključnih trendov, ki bodo vplivali na vse, kar vključuje denar.

Fintech rešitve stavijo na boljšo uporabniško izkušnjo od obstoječe, pogosto pa s seboj prinašajo še korenite prihranke časa in stroškov ter izboljšanje ponudbe storitev finančnih institucij. Kako jim to uspeva?

Hiperpersonalizacija, masovni podatki in umetna inteligenca

Marketinški strokovnjaki že dolga leta zagovarjajo prednosti personalizacije, saj z njo podjetja pritegnejo kupce, ki jim tudi ostanejo zvesti. Zahvaljujoč masovnim podatkom in umetni inteligenci, ki nam jih pomaga obdelati in razumeti, je mogoča tudi t. i. hiperpersonalizacija. V širšem obsegu. Finančne institucije zdaj razpolagajo z informacijami o vedenju svojih strank ter njihovi aktivnosti na družabnih omrežjih in zgodovini brskanja po spletu. Umetna inteligenca olajša integracijo vseh podatkov in informacij v realnem času, rezultat pa je prilagojena uporabniška izkušnja – stranka dobi pravo informacijo/ponudbo ob pravem času.

Robotska avtomatizacija procesov (RPA)

Letos bo robotska avtomatizacija procesov (RPA) še dodatno vplivala na delovanje finančnih institucij, saj bodo te ob njeni pomoči še učinkovitejše pri delu s strankami. Sodobnih robotov ni več treba izrecno programirati za izvajanje posameznih nalog, saj lahko preprosto opazujejo, kaj počno ljudje, nato pa te procese avtomatizirajo ali celo predlagajo njihovo izboljšavo. To vključuje postopke, kot so pridobivanje strank, preverjanje njihovih podatkov, ocene tveganja, varnostni pregledi, analize podatkov, poročanje, postopki zagotavljanja skladnosti ter večina drugih ponavljajočih se administrativnih opravil.

Klepetalni boti

Po Gartnerjevih ocenah naj bi že do konca leta kar 85 odstotkov bank in podjetij uporabljalo klepetalne bote kot enega izmed kanalov za stik s strankami. Odprava človeške interakcije v komunikaciji organizacijam omogoča dvig produktivnosti in hitrosti dela. Programska oprema je namreč lahko še kako učinkovita pri vodenju strank po izpolnjevanju obrazcev ali iskanju odgovorov na pogosto zastavljena vprašanja. Raziskava Capgemini Research Institute ugotavlja, da finančni klepetalni boti ob vsaki interakciji s stranko podjetju/banki prihranijo več kot štiri minute časa.

Razcvet tega področja je omogočil izjemen napredek pri obdelavi naravnega jezika in govora, zato klepetalni boti niso več omejeni le na velike svetovne jezike, temveč se z nami že precej suvereno pogovarjajo tudi v slovenščini. Finančne institucije se tako vse pogosteje opirajo na te »pogovorne vmesnike«, ki jim omogočajo zagotavljanje storitev v režimu 24/7, takojšnje odzive na poizvedbe in hitro reševanje pritožb. Prav njim gre zasluga, da je osebno bančništvo znatno izboljšano. Poleg tega so klepetalni boti kokoš z zlatimi jajci, saj podjetjem in bankam na enostaven ter cenovno dostopen omogočijo prejemanje kupa povratnih informacij in podatkov.

Verige podatkovnih blokov

Veriženje podatkovnih blokov (t. i. blockchain) je še ena tehnologija, ki bančništvu in zavarovalništvu napoveduje velike pretrese. Decentralizirana in distribuirana veriga podatkov, ki jih ni mogoče spreminjati za nazaj, lahko znatno izboljša učinkovitost industrije finančnih storitev. Goljufije in kraje identitete finančne institucije stanejo več milijard dolarjev letno, uporaba tovrstnih rešitev pa jih lahko obvaruje pred velikimi izgubami. Finančne institucije bodo v prihodnje uporabljale blockchain za pametne pogodbe, digitalna plačila, upravljanje identitete in trgovanje z delnicami.

Inovacije v svetu mobilnih plačil

Ena najnovejših velikih stvari v fintechu je hitra rast industrije mobilnih plačil. Potrošniki želimo, da so plačila takojšnja, nevidna in brezplačna. Inovacije na področju mobilnega plačevanja lahko celo odpravijo tradicionalne denarnice, saj ljudje nismo več pretirano naklonjeni gotovini (sploh mlajši). Google, Apple, Tencent in Alibaba že premorejo lastne plačilne platforme in uvajajo vedno nove funkcije, kot je biometrični nadzor dostopa bodisi prek prstnih odtisov bodisi prepoznavanja obraza. Eden izmed najbolj priljubljenih načinov plačevanja na Kitajskem, ki ga vsak dan uporablja sto milijonov uporabnikov, je WeChat Pay. Alibabin Alipay pa je največja mobilna plačilna platforma na svetu. Številne mobilne plačilne platforme gradijo dodatne storitve, ponudbe in programe ugodnosti na podlagi uporabnikove zgodovine nakupov ter povezanih podatkov – kot bi mu brale misli.

Medtem ko številne finančne institucije pospešeno uvajajo nove tehnologije za izboljšanje poslovanja in storitev za stranke, opisanih pet trendov kaže na zanimive možnosti svežih inovacij, ki bodo krojile usodo bančništva v prihodnjih letih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji