Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Februar 2010 | Teme: GPS

Navigacijska cesta

Trg navigacijskih naprav je izrazito dvopolen - na eni strani imamo nekaj močno uveljavljenih podjetji, na drugi pa vse več manjših imen, ki se želijo prebiti med velike. Eden izmed teh je tudi NavRoad.

Na preizkus smo dobili tri navigatorje tega poljskega izdelovalca, modele NR460, NR560 in Q1. Vsi trije imajo pravzaprav enake temelje oziroma enak uporabniški vmesnik. Ta je, vsaj na prvi pogled, slab. Problem je, da so zasloni preprosto premalo uporabljeni za možnosti menuja - tako je osnovni menu sicer lep, a bi bile večje črke oziroma tipke bistveno bolj uporabne. Slabo je tudi to, da je navigacijski del povsem ločen od drugih funkcij. To je sicer lastnost velike večine GPS navigacijskih naprav manj znanih izdelovalcev.

Nam se zdi, da bi morala biti pri navigacijskih napravah v ospredju ravno navigacija - a moramo pri vseh treh NavRoadih prek menuja več kot pri kakem Garminu, Miotu ali TomTomu. Hkrati pa to nalaganje navigacijskega programa traja kar nekaj trenutkov. Je pa vsaj vmesnik za navigacijski del zelo dober - pregleden in enostaven. Ikone so velike in jasne, pokrite pa so vse najpogostejše možnosti iskanja cilja (torej po naslovu, lokaciji na zemljevidu, interesne točke ipd). Bi pa si želeli malce boljšo odzivnost - velikokrat se zgodi, da nekaj izberemo, nato pa brez odziva čakamo trenutek ali dva. Je pa zato ves vmesnik preveden v slovenščino.

Tudi zemljevidi so povsem solidni - pokritost Slovenije je dobra. Seveda ne moremo pričakovati vseh sprememb, ki smo jih doživeli v zadnjih nekaj mesecih (tu mislimo predvsem na nove enosmerne ulice v glavnem mestu), na to bomo morali tudi pri drugih izdelovalcih še malo počakati. Omeniti pa velja, da lahko pri omenjenih napravah dobimo dve vrsti zemljevidov - prvi so zemljevidi AutoMapa, drugi pa NavRoad map. Prvi ima Slovenije zelo dobro pokrito, drugi pa malce slabše (po besedah izdelovalca 68 %).

Po videzu se modela NR460 in NR560 ločita le po večjem zaslonu pri NR560. Njegova diagonala meri skoraj 13 cm, ločljivost pa je pri vseh enaka, namreč povprečnih 480 × 272 pik (diagonali zaslonov pri NR460 in Q1 merita slabih 11 cm). Pri obeh modelih družine NR je ohišje iz svetleče črne plastike, oba modela sta razmeroma tanka, v globino merita le malce več kot en centimeter. Q1 pa deluje bolj masivno (debel je dva centimetra), za kar je kriva predvsem gumijasta plastika (zaradi katere tudi deluje bolj trpežno). Po specifikacijah ima Q1 najmočnejši procesor (ki je celo dvo-jedrni), a v praksi nismo opazili kaj bistveno hitrejšega delovanja. Vsi trije imajo možnost spremljanje prometnih informacij prek sistema TMC (ta pri nas še ne deluje), a moramo pri tem dokupiti zunanjo radijsko anteno. Q1 se lahko pohvali še z brezžičnim vmesnikom bluetooth in video vhodom - nanj lahko torej priključimo zunanjo napravo in ga uporabljamo za ogled videa - koliko nam bo to prišlo prav med vožnjo, je seveda drugo vprašanje. Vse tri naprave omogočajo ogled slik in predvajanje glasbe.

Pri vseh treh napravah smo torej imeli ves čas občutek, da bi lahko bile boljše, kot so. Zemljevidi in sama navigacija so sicer še kar solidni, razočara pa malce prepočasen in na trenutke preveč neroden vmesnik. Žal tudi cene niso ravno nekaj posebnega, saj dobimo danes kar nekaj cenejših naprav, ki se na cestah bolje znajdejo.

NavRoad NR560

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 12,7 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 7.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 239 EUR.

Za: Velik zaslon.

Proti: Počasen vmesnik, ločenost navigacije od preostalega vmesnika.

NavRoad NR460

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 10,9 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 7.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 219 EUR.

Za: Cena.

Proti: Počasen vmesnik, malo nastavitev, ločenost navigacije od preostalega vmesnika.

NavRoad Q1

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 10,9 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 6.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 309 EUR.

Za: Video vhod.

Proti: Počasen vmesnik, malo nastavitev, ločenost navigacije od preostalega vmesnika, cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji