Namizni računalnik: Periferni priboljški

Objavljeno: 16.6.2020 | Avtor: Matic Gselman | Kategorija: Fokus | Revija: Posebna 2020

Potem ko smo uspešno izpolnili delovno okolje, družini pa pojasnili, da je tisti geforce za tisočak pravzaprav kartica proti vplivom omrežij 5G, napoči trenutek, ko je treba razmišljati o tistem najpomembnejšem. Zabavi!

Pa ne govorimo o zgolj igranju iger, pač pa o igranju iger, za katere tipkovnica in miška več ne zadostujeta. V mislih imamo simulacije. Pa saj jih poznate, najpopularnejše so tiste, povezane z vožnjo in letenjem po zraku. Povedano po resnici, vse sodobne simulacije imajo vdelano težavnostno stopnjo, ki jo lahko obvladujemo tudi z miško in s tipkami, a na ta način dlje časa voziti kakšen reli ali letalo je, milo rečeno, herezija.

Volani

Kot pri vseh pregrehah bo tudi v tem primeru prvo vprašanje pred nakupom najverjetneje povezano z globino denarnice. Pri tem se je dobro zavedati, da zadeve tu stojijo enako kot pri drugih hobijih: če bomo pri kakovosti preveč varčevali, bomo že čez nekaj mesecev, ko se o materiji dovolj podučimo, ugotovili, da potrebujemo povsem novo opremo. Drugi pomemben podatek je sistemska platforma oziroma več teh, na katerih nameravamo igrati. Pri volanih gre večinoma gre za kombinacijo PC in katere od konzol.

Kot vstopni razred v svet digitalnega avtomobilizma bi zato svetovali, denimo, Thrustmaster T150 oziroma TMX Force. Oba sta praktično enaka, le da je prvi namenjen Playstationu, drugi pa Xboxu, oba pa podpirata še Okna. Tudi v naših trgovinah ju dobite za okoli 160 evrov, ponujata pa soliden nadzor in krepak force feedback oziroma simuliranje povratne sile. Uporabniki tožijo le nad bolj plastično in prelahko izvedbo pedalov, kar pa se da z nekaj domačega mojstrstva za silo premostiti.

Srednji razred nato predstavljata Logitech G920 in G29. Tudi med njima ni večjih razlik, razen če že ob nakupu veste, da boste »volanizirali« le na računalniku. Potem velja omeniti, da ima G29 kakšen gumb ali dva več in je morda ustreznejša izbira. Sicer pa boste z obema doživeli odlično dirkaško izkušnjo. Ne nazadnje sta oba volana tudi pri resnih sobnih dirkačih kar pogosto orodje za zmagovanje. Slabosti? V resnici jih ni veliko, a udobni volani imajo 12,6-palčne obroče, medtem ko sta omenjena s premerom 10,5 palca nekoliko bolj otroške velikosti.

Zaradi množice nišnih in maloserijskih izdelkov cenovna meja za volane navzgor skorajda ne obstaja. No, v naših trgovinah smo naleteli še na Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488, ki je uradno licenciran Ferrarijev volan v velikostnem razmerju9/10. Gre za resno zverino, namenjeno zgolj Okenskim računalnikom, ki ima obroč oblečen v enak semiš kot italijanski superšportniki. Zanj je treba odšteti približno 600 evrov, kar pa še ni vse, saj bo treba ločeno kupiti še pedale, ki jih v škatli ne boste našli.

A pred nakupom precej dražjega volana se velja najprej ozreti za drugimi pripomočki, denimo namenskim sedežem, ki pedale in volan drži v pravilnem in nastavljivem položaju, delovno mizo pa učinkovito obrani pred navlako, odvečnimi kabli in popolnoma neresnim videzom.

Thrustmaster T150 in TMX Force

Izdeluje: Guillemot Corporation

Platforma: PS4 (T150), Xbox (TMX Force) in Windows.

Sklopka: Ne.

Cena: 159 EUR

Za: Cena, simuliranje povratne sile.

Proti: Plešoči pedali.

  

Logitech G920 in G29

Izdeluje: Logitech

Platforma: Xbox (G920), PS4 (G29) in Windows.

Sklopka: Da.

Cena: 250 EUR

Za: Kakovostna izdelava, cena.

Proti: Velikost obroča.

  

Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488

Izdeluje: Guillemot Corporation

Platforma: Windows.

Sklopka: Ne.

Cena: 600 EUR

Za: Usnjeni obroč, velikost.

Proti: Brez pedalov, cena.

  

Kvišku, pod nebo

Vstop v svet letalskih simulacij je precej podoben tistemu pri volanih. Prvih par tednov velja vztrajati s tipkami in brez dodatne opreme, nato pa si pred nakupom zastaviti še nekaj vprašanj. Predvsem v smislu, kaj bomo pretežno leteli. Bodo to civilne ptice ali bojni stroji? Helikopterji ali letala? Bo to postalo resen večerni hobi? Kakorkoli, za začetek bo joystick oziroma igralna palica pokrila največ situacij. Največja napaka, ki jo začetniki napravijo pri njenem nakupu, je, da kupijo samo osnovno igralno palico. Drži, gre za najbolj markanten del pilotskega kokpita, toda z njim bomo nadzorovali le štiri smeri letenja, za katero je znano, da neusmiljeno poteka še v dodatni dimenziji. Letala imajo namreč tudi repno krmilo, ki ga v resničnem življenju upravljamo s pedaloma, na tistih bolj osnovnih igralnih palicah pa je pogosto simulirano z vrtenjem palice po navpični osi. Za silo je tudi to v redu. A potem sta tu še dodajanje in odvzemanje plina, ki je pri pristajanju (ali bog ne daj pri priklapljanju na zračni tanker) še kar intenzivno opravilo. Palica naj ima zato vsaj še nekakšen repec za upravljanje tega. Vstopni razred? Thrustmaster T Flight Hotas X. Ima, vse kar smo našteli, in dobi se ga ceno srednje ugledne večerje za dva.

Ko gremo više, so palice vedno bolj podobne tistim iz bojnih letal, a lahko večinoma upravljajo že dva ločena motorja in so zato primerne tudi za kako civilno simulacijo. Logitech G Saitek Pro Flight Rhino je dober nakup za tiste, ki vedo, da bodo naslednjih nekaj let z buljenjem v števce na zaslonu intenzivneje preizkušali svojega partnerja. Gre za HOTAS (Hands on stick and throttle sistem), pri katerem sta tako krmilni kot motorni del sicer plastična in nekoliko prelahka, a posuta z dovolj nastavljivimi gumbi in stikali, da bomo lahko tudi v kritičnih situacijah pozabili na nerodno iskanje miške in tipkovnice.

Če pa doma sestavljamo nekoliko resnejši kokpit, potem je vredno dodati še kak stotak in si omisliti Thrustmaster Hotas Warthog. Kot že ime pove, gre za še kar verno kopijo HOTAS iz ameriškega A-10, narejeno iz kovine, zaradi česar oba dela skupaj tehtata solidnih šest kilogramov, na mizi pa zasedeta prostora za par manjših prenosnikov. Mimogrede, avtor svojega warthoga intenzivno uporablja že kakih pet let, pri čemer na njem še ni opaziti niti najbolj osnovnih znakov obrabe.

Uvodoma smo omenili civilno letenje, in če nameravamo veliko časa preživeti v tem delu letalskega ekosistema, velja razmisliti še o pravem letalskem krmilu. To je Yoke, kot ga imenujejo mednarodno. Kar v resnici ne drži povsem, saj resnične airbuse, denimo, krmilijo z joystickom. Kakorkoli, nedavno je dolgoletno prevlado Saiteka v tem segmentu povozil nov izdelek, Honeycombov Alpha Flight Controls, ki s še nekaj osnovnimi stikali na armaturi poskrbi za kar dobro izkušnjo letenja s športnim letalom.

Končno, če mislimo s sobnim letenjem resno in bo to često obsegalo tudi zračne boje oziroma dogfighting, potem si vsekakor moramo omisliti še pedale. Res je, za prvo silo bodo odlično služili tudi tisti, ki so prišli skupaj z volanom, a v resnici letalski pedali delujejo na izključujoči mehanizem, torej ko pritisnemo enega, drugi leze ven, poleg tega pa imajo na zgornjem delu tudi jezičke, s katerimi pritisnemo na kolesne zavore. Tudi tu preveč varčevanja škoduje, a že z nakupom v srednjem razredu, denimo Logitechovih G Pro Flight Rudder pedalov, se boste ob pristanku počutili zares pilotsko.

Thrustmaster T Flight Hotas X

Izdeluje: Guillemot Corporation

Platforma: Windows, Xbox One in PS4.

Cena: 70 EUR

Za: Cena, ločeni plin.

Proti: Majhno število stikal.

  

Logitech G Saitek Pro Flight Rhino

Izdeluje: Logitech

Platforma: Windows, Mac, Nintendo Switch, Xbox in PlayStation.

Cena: 250 EUR

Za: Prilagodljivost, podpora več platformam.

Proti: Lahka in plastična zasnova.

  

Thrustmaster Hotas Warthog

Izdeluje: Guillemot Corporation

Platforma: Windows.

Cena: 360 EUR

Za: Masivna zasnova.

Proti: Cena.

  

Logitech G Saitek Pro Flight Rudder Pedals

Izdeluje: Logitech

Platforma: Windows, Mac, Nintendo Switch, Xbox in PlayStation.

Cena: 150 EUR

Za: Cena.

Proti: Lahka in plastična zasnova.

  

Honeycomb Alpha Flight Controls

Izdeluje: Honeycomb Aeronautical

Platforma: Windows.

Cena: 250 EUR

Za: Modularna zasnova z možnostmi razširitev.

Proti: Cena.

  

Igralniki

Zadnjo skupino igralnikov predstavljajo joypadi oziroma igralni ploščki. Poznamo jih s konzol, njihova največja prednost je v veliki količini funkcij, nagnetenih na relativno majhnem prostoru, ki so obenem ergonomsko dodelane in preprosto dosegljive s prsti. Ko plošček enkrat obvladamo, precej hitreje zmoremo tudi igranje katerekoli igre. Joypadov je kot listja in trave, v kitajskih trgovinah jih dobite že samo nekaj evrov. A vendarle za najboljši nakup veljata nativna ploščka Playstationa in Xboxa, torej DualShock in Xbox One controller, ki staneta nekaj več, a ju oba z lahkoto uporabimo tudi na računalnikih PC. Ker pa tako Sony kot Microsoft svoji igralni platformi konec letošnjega leta prevračata na glavo z novima generacijama, velja z nakupom počakati. Oba kontrolnika bosta namreč izboljšana, čeprav le za malenkost. Sonyjev bo dobil novo ime DualSense, ki bo, kot je slišati in brati, imel obliko, podobno bumerangu, ob tem pa še gub za vklop in izklop mikrofona. Xboxov naj bi podobno napredoval predvsem po ergonomski plati in bo zato primeren za večji velikostni razpon dlani in prstov.

Sony PS4 DualShock 4

Izdeluje: Sony

Platforma: PlayStation in Windows.

Cena: Okoli 50 EUR.

Za: Priključek za slušalke.

Proti: Cena.

  

Xbox One controller

Izdeluje: Microsoft

Platforma: Xbox in Windows.

Cena: Okoli 60 EUR.

Za: Odlična ergonomija.

Proti: Cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki