Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Februar 2010 | Teme: mnenje, komentar, novice

Tehnomanija

Tehnomanija

Tehnomanija: zasvojenost z digitalnim

Novo leto je vselej dobro začeti z optimizmom. Po temnih oblakih, ki so prekrivali trg računalnikov konec leta 2008 in dobršen del leta 2009, je, kot kaže, na vrsti bolj sončno obdobje, kar so potrdili tudi poslovni rezultati v zadnjem četrtletju preteklega leta. IDC je razveselil javnost s podatkom, da je bilo v prednovoletnem obdobju prodano 85,8 milijona računalnikov, kar je kar 15,2 % več kot v enakem obdobju in je zelo lep rezultat, kljub temu da so absolutni rezultati še daleč od zlatih časov. Optimizem potrjuje tudi poslovni rezultat Intela, ki je v letu dni povečal dobiček za skoraj desetkrat (z 234 milijonov na 2,3 milijarde lani). Nekoliko drugačna je slika, ko gledamo zaslužke izdelovalcev računalnikov, kjer je kriza močno zmanjšala marže. Prav zato nekateri opozarjajo, da se letos cenitev računalnikov ne bo nadaljevala. Zgodijo se lahko celo manjše podražitve zaradi napovedanega pomanjkanja pomnilnikov in posledično višjih cen.

*

Raziskave uporabe večkrat lepo pokažejo, kakšen je utrip sodobnega življenja. Lep zgled je raziskava univerze v Kaliforniji, da so Američani leta 2008 v povprečju vsak dan konzumirali po 34 GB podatkov. Številka se zdi na prvi pogled zelo velika, vendar ne smemo pozabiti, da danes večino večpredstavnih vsebin (video, zvok in slike) uporabljamo v digitalni obliki. Impozantni so tudi skupni seštevki - ameriška populacija je leta 2008 za take ali drugačne digitalne informacije porabila 1,3 bilijona ur ali, drugače povedano, v povprečju skoraj 12 ur na dan. Zanimivo, da se je rast porabljenega časa povečala bolj kot količina porabljenih informacij, pa je seštevek še vedno nepredstavljivo velik - 3,6 zetabytov (1021 bytov). Lahko torej mirno rečemo, da so Američani zasvojeni z digitalnimi vsebinami. Pa mi?

*

Ko smo že pri zasvojenosti z digitalnimi informacijami: če so Američani zasvojeni z digitalnimi informacijami v celoti, pa se Britanci vse bolj zabavajo z igrami. V dvanajstih mesecih, ki so se končali konec tretjega četrtletja 2009, so v Veliki Britaniji prodali bistveno več iger kot filmov. Izkupiček na področju video iger je bil 1,73 milijarde funtov, pri filmih pa "samo" 1,2 milijarde funtov. Najbolj priljubljena igra Call of Duty: Modern Warfare 2 je po prodaji daleč prehitela najbolj prodane DVDje, kot so Harry Potter in drugi. Igre pridejo na Otoku v podrejeni položaj, le če seštejemo vse druge prihodke s področja večpredstavnosti: DVDje z nanizankami, satelitske tv naročnine in prodane glasbene nosilce. No, morda pa bo moral Hollywood razmisliti, ali ne bi namesto filmov snemal kar iger.

*

Če je uspeh bralnikov elektronskih knjig v založništvo pripeljal nov veter in zagon, pa se na obzorju že kažejo nove težave. Analitiki opozarjajo, da je piratiziranje elektronskih knjig v zadnjem letu raslo eksponentno, zlasti zato, ker je v elektronski obliki na voljo vedno več novih knjig in uspešnic. Kljub temu založniki ta hip nimajo prav dosti izbire, saj se morajo odzivati na ponudbo konkurence, učinkovito zaščito pa je težko zagotoviti. Še bolj kot samo piratiziranje pa založnike skrbi drug pojav. Elektronska distribucija knjig je bistveno drugačen posel kot tiskanje in distribucija papirnega gradiva. Zato številni založnike vidijo kot neposreden vmesni člen. Tako je nedavno ugledni in brani avtor Stephen R. Covey podpisal ekskluzivni dogovor za objavo knjige v elektronski obliki neposredno s prodajalcem Amazonom. Zanimivo bo spremljati, ali se bodo za podoben korak odločili tudi drugi avtorji.

*

Glede na to, da izdelovalci v zadnjih letih posvečajo silno veliko pozornosti tako imenovanim pametnim telefonom, je kar precejšnje presenečenje podatek družbe Gartner, da je bila prodaja leta 2009 precej pod pričakovanji. Pametni telefoni sestavljajo tako le 14 % vseh prodanih telefonov, rast pa je bila le 24 %, medtem ko so pesimistične napovedi (glede na krizo) govorile o 29 %. Gartner krivdo pripisuje Nokii, ki v tem trenutku nima prav atraktivnih modelov pametnih telefonov, pa tudi sicer so se kupci odločali lani predvsem za cenejše telefone. Povprečna cena telefona je bila lani 185 dolarjev, 10 manj kot pred letom dni. Letos naj bi prodaja k sreči začela zopet rasti, povprečno za 2 dolarja na telefon.

*

Tudi velikemu Googlu ne uspe prav vse, česar se loti. Morda je res še nekoliko prehitro za končno sodbo, toda pravkar predstavljeni prvi telefon z blagovno znamko Google se prodaja bistveno slabše od pričakovanj. V prvem tednu so prodali, denimo, kar 12-krat manj Nexusov kot Motorolinih Droidov, ki prav tako uporabljajo operacijski sistem Android. Da o primerjavi z Apple iPhone in nekaterimi drugimi uspešnimi modeli sploh ne govorimo. Razlogi so menda v očitno slabem izboru operaterja (T-Mobile ima pač slabšo pokritost), pa tudi številnih hroščih in podpovprečni tehnični pomoči, ki menda sploh ni odzivna. Očitno bo Google na trd način spoznal, kaj pomeni konkurenca na področju mobilnih telefonov.

*

Spletni video dosega v zadnjem času neverjeten uspeh. Samo novembra so si Američani prek interneta ogledali 31 milijard video posnetkov ali, drugače povedano, kar 182 posnetkov na osebo. Snežni zameti konec leta so Američane, kot kaže, prikovali v internet. Kajti še leto pred tem je bilo ogledanih v povprečju le 82 posnetkov na osebo. Če odmislimo kralja YouTube (129 milijonov obiskovalcev), je največji met doživel Hulu, ki se mu je število obiskovalcev v letu dni skoraj podvojilo (43,7 milijona). Precej možnosti letos pripisujejo storitvi Vimeo, ki bo kot prva kmalu ponujala tudi posnetke v polni ločljivosti HD (1080p) - v zameno za 10 dolarjev na mesec ali 60 na leto in brezplačno za gledalce.

*

Microsoftov Office 2010 še ni prišel v prodajo, pa so nekatere ekipe v Redmondu že začele snovati naslednjo generacijo Office 15. V nekaterih blogih je že mogoče zaslediti informacije o tem, pa tudi razpise za nadarjene razvijalce. Izdelek naj bi prišel na trg po sedanjih načrtih obenem z naslednjo različico Windows 8, oba pa sta začrtana za leto 2012. Toda analitiki verjamejo, da bo moral Microsoft v naslednjih letih večino truda vložiti v razvoj spletnih različic programov, če želi enakopravno tekmovati s spletnimi nasprotniki, predvsem z Google Apps.

*

Kako trdno so zgrajeni sodobni izdelki zabavne elektronike? Najbrž bi o tem lahko razpravljali na dolgo in široko. Toda so tudi izjeme. Ko je padalec Marius Ivascu opazil, da se je njegov dragoceni fotoaparat Canon EOS na višini 1000 metrov iztaknil iz ležišča na čeladi, je pričakoval, da bo na tleh našel le nekaj elektronskih črepinj. Zato je bil toliko bolj presenečen, ko je sicer umazan in opraskan fotoaparat našel v enem kosu, ga vključil in je deloval brez težav ter prikazal posnete fotografije. Ni kaj, Canoni so, kot kaže, res trdno zgrajeni. Kljub vsemu ne poizkušajte tega doma.

"Američani so leta 2008 v povprečju vsak dan konzumirali po 34 GB podatkov in pri tem porabili v povprečju skoraj 12 ur na dan."

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji