Objavljeno: 26.1.2021 | Avtor: Alan Orlič | Monitor Februar 2021

Električna Honda e Advance - Skoraj poravnane zvezde

Skorajda ni več avtomobilskega podjetja, ki ne bi izdelalo vsaj enega električnega avtomobila. Med zadnjimi se je temu pridružila tudi Honda. Na svojstven način.

Bodimo iskreni, v tem trenutku električna vozila (EV) še vedno kupujeta predvsem dve skupini ljudi – tisti, ki si to lahko privoščijo, in taki, ki so izračunali, da je električni avtomobil zanje cenovno ugodnejši kot klasični bencinski oziroma dizelski. Odločitev, v katero skupino spadajo tehnični manijaki, ki jih kupujejo, prepuščamo vam. Mi smo tokrat preizkušali »geekovski« avtomobil, ki je namenjen sleherniku (z dovolj globoko denarnico).

Hondini tržniki pri imenu niso veliko razmišljali, preprosto so dejali e. Honda e, torej. Preizkusni model je imel še dodatek Advance, ki ima še malo močnejši motor s 113 kW namesto s 100, kar avtomobil do 100 km/h pripelje v dobrih osmih sekundah, s slabšim motorjem pa slabo sekundo počasneje. Energija je shranjena v bateriji (le) 32,5 kWh, od česar jih je v praksi na voljo 28,5 kWh. Žal nismo imeli dovolj časa, da bi preizkusili domet, a uradni viri navajajo okoli 170 km. Ob avtocestni zimski vožnji se bo ta vrednost zagotovo prepolovila. Povprečen Slovenec bo zamahnil z roko in rekel, kar je pod 500 kilometrov, je premalo, a po drugi plati večji delež vozačev naredi manj kot 100 kilometrov dnevno, kar Hondin novinec zmore. Po avtocestah sicer ne boste mogli divjati tako, kot bi s teslo, a že s 145 km/h, kolikor zmore, boste krepko nad zakonsko omejitvijo.

Pri oblikovanju so snovalci pogledali v preteklost, ko je Honda izdelovala majhen mestni avtomobil N600. Ta je bil odgovor na angleškega minija, zato ne čudi dokaj velika podobnost z njim. No, razen osnovnih linij in okroglih luči je ostalo bore malo podobnosti s preteklostjo. Zaobljene linije, dolžina skoraj štiri metre, dovolj prostora za štiri potnike, ki udobno sedijo tudi na zadnjih sedežih, vse to je osnova, ki jo danes pričakujemo. Kljuke so moderno skrite v vratih in se samodejno aktivirajo, ko se približamo s ključem.

Polnilni priključek je spredaj, skrit pod velikim pokrovom. Edino, kar nas je razočaralo, je prtljažni prostor, ki ga je le skromnih 170 litrov. Dovolj za dnevne nakupe, a premalo za počitniško prtljago, čeprav, bodimo iskreni, avtomobil temu niti ni namenjen.

Zunanja ogledala postajajo znak preteklosti, saj so kamere krepko manjše in s tem prispevajo manj zračnega upora.

Ponaša se z zadnjim pogonom, kar je omogočilo snovalcem, da so kolesa porinili karseda narazen in s tem polepšali vožnjo po slovenskih luknjastih cestah ter obenem dosegli, da ima avtomobil obračalni krog neverjetno skromnih 4,3 metra. Manjši in krajši Volkswagnov e-Up za to potrebuje 9,5 metra, ker mu prednji pogon več preprosto ne omogoča. Če bi bil honda e pes, bi lahko rekli, da brez težav ujame lastni rep, medtem ko ostali komaj dovolj obrnejo glavo.

Preden se preselimo v notranjost, še ena posebnost avta – zaman boste iskali zunanji vzvratni ogledali. Nadomestili so jih dve kameri in zaslona v notranjosti, na ta račun naj bi snovalci za nekaj odstotkov zmanjšali zračni upor, a če vprašate nas, so s tem avtomobil naredili veliko zanimivejši. Tako namreč odpadejo nastavljanja zunanjih ogledal, saj so vedno nameščena optimalno.

Ne, nismo se zmotili, v notranjosti Honde e sta tudi klasična vtičnica 220V in - vhod HDMI!

Avtomobil so dodobra zapolnili z zasloni, in to v čisto samosvojem stilu. Naredili so tako rekoč zvezni zaslon, ki sega prek celotne širine avta in se začne ter zaključuje z zaslonoma, ki nadomeščata zunanji ogledali. Tako so se elegantno izognili Teslinemu vplivu s centralnim velikim zaslonom, ki je sicer zanimiva zadeva, a nas je Hondina izvedba krepko bolj navdušila. Osnovne informacije o hitrosti in dometu so še vedno tam, kamor smo vozniki najbolj navajeni gledati, pred nami. Ostale informacije so poravnane z njimi proti sovoznikovi strani in so lepo vpete v armaturno ploščo, kot da je ta od nekdaj čakala na to. Sredinski in levi del zaslona sta tako namenjena navigaciji oziroma večpredstavnosti ter zrcaljenju zaslona telefona. Podprta sta tako CarPlay kot Android Auto. In tretje, varčevanje s prostorom. Tam, kjer je sredinska konzola, je namreč prazen prostor in pod njim, verjeli ali ne, klasična vtičnica 220 V, ki zmore do 1.500 W obremenitve. Od grelnika za vodo do polnjenja prenosnika in priklopa kakšnega bolj resnega električnega orodja oziroma skrajna rezervna možnost, če v hiši zmanjka elektrike. Za toplotno črpalko premalo, a vsaj luči in hladilnik bodo lahko še naprej delovali.

Vožnja in upravljanje sta takšna, kot se od električnega avta spodobi – mehka, tekoča, udobna. Prestavna ročica je preteklost, so le še gumbi za naprej, nazaj in parkiranje. Z obvolanskimi ročicami lahko izbiramo stopnjo rekuperacije, če pa želite spravljati ob živce motoriste oziroma ostale voznike s hitrim speljevanjem pred semaforjem, je na voljo še poseben gumb za športni način. Pri Hondi niso pozabili niti na radarski tempomat ter samodejno iskanje parkirnega prostora ter samodejno parkiranje, vse podkrepljeno z dodatnimi kamerami in odlično preglednostjo. Za piko na i so v nasprotju s Teslo pustili kar nekaj mehanskih tipk, od nastavitve klimatske naprave do jakosti zvoka in vklopa gretja sedežev.

Zunanjost mu morda dela krivico, a notranjost je tisto, kar od električnega avta pričakujemo.

Če torej pogledamo Hondino vizijo elektromobilnosti, lahko rečemo, da so v veliki meri zadeli bistvo. Niso šli preveč v tehnične vode, avtomobil je praktično brez privajanja primeren za vsakega voznika, informacij in zaslonov je dovolj in morda še celo preveč. Ko vam gredo informacije na živce, lahko vklopite digitalni akvarij, da se malo pomirite. Če pustimo vnemar kapaciteto baterije, nas je najbolj zmotila cena, ki je le malce nižja od najcenejše tesle 3 oziroma višja kot pri Volkswagnovem ID.3 ali Hyundaijevi koni. Vsi trije ponujajo več prostora in konkretno daljši domet, zato si upamo trditi, da bo Honda e navdušila predvsem strastne ljubitelje te znamke. S krepko nižjo ceno bi avtomobil lahko postal konkurenčen in s tem tržno zanimivejši, a očitno z njim Honda predvsem tipa trg, preden se bo resno vrgla v elektromobilnost. Na žalost ob naši plitvi denarnici lahko rečemo le – škoda.

Honda e Advance

električni avtomobilmobil

Posodil: AC Mobil

Cena: 41.500 EUR (Pred državno subvencijo, ki znaša 6.000 EUR.)

Za: Vozne lastnosti, izdelava, možnosti.

Proti: Cena, domet.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Xiaomi predstavil pametni pralni stroj prihodnosti

    Xiaomi je na kitajskem trgu predstavil pametni pralni stroj Mijia Three‑Zone Pro Drum 10 kg, ki prinaša nov pristop k pranju perila s tremi ločenimi bobni

    Objavljeno: 23.9.2025 09:00
  • ChatGPT za kriminalce

    SpamGPT je nova platforma, ki jo uporabljajo spletni kriminalci za pošiljanje neželene pošte in izvajanje napadov z ribarjenjem.

    Objavljeno: 22.9.2025 19:30
  • Steam bo nehal delovati na 32-bitnem Windows 10

    Valve je sporočil, da bo z novim letom ukinil podporo za 32-bitne različice Windows v svoji priljubljeni platformi za digitalno distribucijo iger Steam. Uporabnikov 32-bitnega Windows 10 imajo le 0,01 odstotka, so zatrdili, zato ne pričakujejo večjega odpora.

    Objavljeno: 22.9.2025 05:00
  • Nvidia bo v OpenAI vložil 100 milijard dolarjev

    OpenAI in Nvidia sta napovedala tesno partnerstvo, ki ga bosta zapečatila z Nvidijino 100-milijardno investicijo v OpenAI. Po besedah poznavalcev gre za dvojni posel: Nvidia bo za OpenAI proizvajala čipe, ki jih bo slednji plačal z denarjem, obenem pa bo Nvidia vanj investirala 100 milijard dolarjev v zameno za prednostne delnice.

    Objavljeno: 23.9.2025 05:00
  • Windows 11 dobiva video ozadja za namizje

    V prihajajoči reviziji Windows 11 bomo lahko nastavili video ozadje na namizju, kažejo zgodnje preizkusne verzije. V trenutnih inačicah je možno uporabiti posnetke MP4 ali MKV kot ozadje. Predvajali se bodo vsakokrat, ko bomo prikazali namizje.

    Objavljeno: 23.9.2025 07:00
  • Chrome dobiva umetno inteligenco

    V prihodnjih tednih bo Chrome dobil paleto novih funkcionalnosti, ki jih bo omogočal Gemini. Prvi jih bodo deležni uporabniki, ki imajo jezik nastavljen na ameriško angleščino, kasneje pa tudi preostanek sveta. Novosti bodo na voljo tako na namiznih sistemih Windows in Mac kakor tudi v Androidu. Kasneje bo sledil še Chrome za Applov iOS.

    Objavljeno: 22.9.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji