Digitalna gladina

Objavljeno: 30.6.2009 | Avtor: Jure Forstnerič | Kategorija: Preizkusi | Revija: Junij 2009 | Teme: microsoft

Microsoft je pred časom predstavil svojo vizijo uporabniškega vmesnika prihodnosti, zaradi katerega je po spletnih straneh, ki se ukvarjajo s računalništvom, kar završalo. Nič čudnega, saj gre za na videz zelo zanimiv izdelek, rekli bi lahko celo, da je "kul". Tako imenovani Surface je pravzaprav miza, katere površina je velik računalniški zaslon, občutljiv za (večkratni) dotik. In kako se obnese?

V svetu računalništva smo nekako že vajeni, da redno prihajajo na dan nove tehnologije in novi izdelki, ki so svetlobna leta pred tem, kar poznamo. Te tehnologije naj bi rešile svet pred vsem zlim in dvignile kakovost našega življenja do neslutenih razsežnosti. Žal pa se večina hitro znajde na smetišču računalniške zgodovine. Pri prvih predstavitvah Microsoftove Gladine (kakor je Surface prevedel bralec našega bloga) smo se vsi po tihem (ali na glas) spraševali, ali je to spet tehnološka muha enodnevnica.

A prvi vtis je zelo spodbuden. Najpomembnejši je seveda uporabniški vmesnik in delovanje zaslona, občutljivega za dotik. To načeloma deluje zelo dobro. Optimiziran naj bi bil za največ 52 različnih dotikov hkrati, brez težav ga lahko uporablja več uporabnikov obenem. Občutljivost ni izvedena prek mehanske sile ali spremembe v upornosti oziroma kapacitivnosti, temveč se pod površino skrivajo štiri kamere, ki zaznavajo odboje infrardeče svetlobe iz naših prstov ter drugih objektov. Ločljivost med posameznimi dotiki je solidna, saj brez težav igramo klavir ali uporabljamo navidezno tipkovnico (tudi desetprstno) - po podatkih v spletu naj bi bila ločljivost zaznavanja 1280 × 960. Opazili pa smo, da ima naprava kar nekaj težav pri močnejši svetlobi oziroma velikih svetlobnih spremembah, denimo pri neposrednem padanju sončne svetlobe na delovno površino.

Zgornja plošča je kar debela, vendar gre v resnici le za projekcijsko "steno", ne pa na dotik občutljiv zaslon LCD.

Prvotno naj bi se stvar uporabljala na različnih javnih krajih - od hotelov, restavracij, zabaviščnih parkov, muzejev itd. Omenja se tudi raba v vojaške namene za taktični pregled nad bojiščem. Skratka, reč bi se uporabljala povsod, kjer so navadni računalniški vmesniki (miška, tipkovnica) preveč okorni in kjer je koristno, da z vmesnikom dela več uporabnikov hkrati.

Upravljanje zemljevida z rokami je več kot navdušujoče.

Uporabniški vmesnik je seveda prirejen delu s prsti. Glavni menu poteka v dolgi vrsti ikon, ki so razmeroma velike. Prek ikon v vogalih pa imamo dostop do nastavitev posameznih programov. Teh je naloženih kar nekaj, večinoma pa gre za programe, ki naj bi najbolje pokazali, kaj vse lahko sploh počnemo s Surfaceom in komu je namenjen.

Največ naloženih programov je zabavne narave. Gre za nekaj različnih iger, ki lepo pokažejo prednost tega vmesnika. Denimo šah, kjer s prsti premikamo figure (igramo lahko proti računalnikom ali proti drugim uporabnikom, lahko pa le opazujem boj računalnika s samim seboj), ali pa igra z duhci, ki jih moramo razplesti. Par programov je namenjenih risanju, spet s prsti. Delujejo kot malce bolj zabaven Paint iz Oken, še najbolj so se ga veselili najmlajši uporabniki. Tudi glasbenih inštrumentov so se veselili predvsem otroci, udarjanje po tipkah klavirja ali po bobnih jim je šlo odlično od rok (dobesedno).

Surface se trenutno prodaja predvsem v razvojnem kompletu, saj želi Microsoft čim več partnerjev, ki bi zanj razvijali nove programe in mu tako povečali uporabnost. Zato gre pri večini naloženih programov za bolj okrnjene, preizkusne različice.

Kako na Surface reagirajo otroci, si lahko pogledate na našem blogu:

http://blog.monitor.si/2009/05/microsoftov-surface-in-otroci/

Zanimiva možnost je prepoznavanje vzorcev, prek katerih lahko Surface prepozna različne digitalne naprave. Poleg njega namreč dobimo nekaj manjših nalepk, na katerih so različni vzorci krogcev in pravokotnikov. Te lahko, recimo, nalepimo na telefon (fotoaparat, prenosnik), tako da jih lahko Surface kasneje prepozna. Ko naslednjič položimo telefon nanj, se bo samodejno povezal in (recimo) iz njega prenesel vse shranjene fotografije.

Sam računalnik seveda še vedno upravljamo s tipkovnico in miško.

Bi partijo šaha?

Fizično gre za nizko mizo, kakršno imamo v dnevni sobi. Surface je visok 56 centimetrov, diagonala površine zaslona meri 76 centimetrov (sama površina je sicer malce večja). Izstopa njegova teža, ki je kar 68 kilogramov. V notranjosti počiva povsem navaden računalnik PC, ki ga poganja Intelov procesor Core 2 Duo pri dobrih 2 MHz. Pomnilnika je 2 GB, grafična kartica je Atijeva, disk pa meri 250 GB. Pod posebnim grafičnim vmesnikom teče navaden Windows Vista, na voljo pa so vsi najpogostejši vmesniki. Poleg navadnega omrežnega vmesnika, brezžičnega vmesnika in vmesnika bluetooth najdemo tudi nekaj vmesnikov USB. Te še kako potrebujemo, saj brez tipkovnice in miške kljub vsemu ne gre. Stvar je v tem, da se Surface ob vklopu prebudi v Visto, tam pa lahko izberemo administratorski način (to je pravzaprav prehod neposredno na namizje Viste) ali uporabniški način. Pri slednjem se zažene prej opisani uporabniški vmesnik in podpora občutljivosti za dotik, v okolju Vista pa lahko delamo le prek tipkovnice in miške. Vgrajeni so tudi zvočniki, ki znajo biti kar glasni, žal pa se vse preveč sliši šum ventilatorja.

Kot smo že omenili, je Surface še v razvojni fazi (mimogrede, pravkar je doživel svoj prvi "Service pack") Po besedah Microsofta naj bi se do leta 2010 cena tako znižala, da ga bo mogoče kupiti tudi za domače okolje. A po nekajdnevnem igranju se nismo mogli otresti občutka, da gre na koncu le za drago igračo. Zelo impresivno igračo, a kljub vsemu le igračo. Zanimiv je predvsem kot predstavitev nove tehnologije, kake resnično uporabne vrednosti za dom pa v njem še ne vidimo. V avlah hotelov in v različnih muzejih bi se znal zelo izkazati, a kaj, ko tam že prevladujejo zasloni, občutljivi za dotik. Resda le na en dotik hkrati, a so zaradi tega bistveno cenejši kot ta Microsoftova platforma. Kaj bo prinesel čas, pa bomo še videli.

Microsoft Surface

Kaj: Platforma za preizkušanje vmesnika, občutljivega za več dotikov hkrati.

Izdeluje: Microsoft, www.microsoft.com/surface.

Prodaja: Microsoft, www.microsoft.si.

Cena: 12.500 USD (samo naprava), 15.000 (naprava in razvojni komplet).

Za: Zanimiva in zabavna naprava, enostaven uporabniški vmesnik, dobro zaznavanje več dotikov.

Proti: Cena, ozka uporabnost, občutljivost za svetlobne razmere, občasna nestabilnost delovanja, glasnost ventilatorja.

V Monitorjevem laboratoriju za preizkušanje izdelkov uporabljamo naslednjo opremo: računalnike s procesorji Pentium 4 in Core 2 Duo podjetja Intel o dva računalnika PCX s Core 2 Quad podjetja Avtera. o monitor Samsung 940BW podjetja Lancom. o Brezžično dostopno točko Netgear ProSafe 802.11g podjetja Domex.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki