Objavljeno: 30.10.2012 | Avtor: Primož Gabrijelčič | Monitor Oktober 2012 | Teme: brskalnik, iPhone

Banka na dosegu prstov

Elektronskega bančništva si nismo ogledali že od "pradavnega" (vsaj po računalniških standardih) leta 2005. Takrat so banke šele počasi vpeljevale e-bančne sisteme, ki so bili marsikdaj še zelo nerodni, večina uporabnikov pa je še vedno stala za okenci, namesto da bi z računom upravljala prek zaslona in tipkovnice. V sedmih letih se je veliko spremenilo.

Internet je postal stalnica vseh ljudi, ne samo računalniških zanesenjakov, razširili so se mobilni zasloni z velikimi zasloni in povezavo v internet in veliko nas banko le redko vidi od znotraj. Število ljudi, ki se vsak mesec odpravijo "na šalter" plačat položnice, se nezadržno manjša, v tujini pa že imajo banke, ki sploh nimajo izpostav - vse delo z njimi opravimo prek računalnika in po telefonu.

Pri nas tega sicer še ni, so pa banke že pred leti spoznale, da je spletno bančništvo postalo kriterij, ki ga uporabniki upoštevajo ob izboru nove banke, in so izboljšali svojo navzočnost v spletu. Žal pa še vedno ni tako - v opisih posameznih rešitev boste našli kar nekaj primerov, ko se stanje, nad katerim smo bili nezadovoljni pred sedmimi leti, še vedno ni popravilo.

Ogledali smo si osem spletnih e-bank namenjenih fizičnim osebam. Seveda s tem nismo pokrili vseh slovenskih bank; omejiti smo se morali na tiste, ki jih uporabljajo naši sodelavci in njihovi bližnji.

E-banke se danes trudijo tudi z izdelavo grafikonov, s katerimi prikazujejo stanje na računu skozi čas.

Varnost na prvem mestu

Ker imamo do spletne banke dostop s spletnim brskalnikom, je varnost pri takem delu na prvem mestu. Morebitnim napadalcem moramo preprečiti, da bi se v banko prijavili namesto nas in da bi prisluškovali povezavi med brskalnikom in banko. Slednje so vse banke rešile tako, da uporabljajo šifrirani protokol https, prijava pa je praviloma izvedena z uporabo certifikata ali generatorja enkratnih gesel.

Vse banke pri prijavi sledijo dvema varnostnima praviloma. Poznati morate neko skrivnost (geslo ali kodo PIN) in imeti v lasti nekaj, po čemer vas banka prepozna (certifikat, generator gesel). Pri prijavi s certifikatom morate pri eni od certifikatnih agencij (večina bank, ne pa vse, prepoznajo certifikate agencij SigenCA, PoštarCA in HalcomCA, nekatere pa tudi certifikate NLB) pridobiti certifikat, to je v bistvu datoteka z vašim digitalnim podpisom. Pri tem certifikatna agencija preveri vaše osebne podatke in se prepriča, da certifikat izdaja pravi osebi. Certifikat nato namestite v računalnik, pri tem pa se lahko tudi zatakne. Pri osebnih računalnikih sicer le redko pride do težav, namestitev certifikatov v telefon pa vse prevečkrat posega na področje črne magije. Med preizkusom smo tako brez težav namestili certifikat Abanke na iPhone, na telefonu z Androidom pa nam ni uspelo.

Na Androidu (4.1) smo imeli z uvozom certifikatov hude težave.

Pazite, da boste certifikat shranili na varno. Včasih ga bo treba znova namestiti (denimo pri vnovični namestitvi računalnika), včasih pa ga boste samo želeli namesti še na kakšno napravo. Ko je certifikat enkrat uvožen, ga namreč privzeto ne morete več izvoziti in uporabljati drugje (ob uvozu morate posebej odklikati, naj bo certifikat "izvozljiv"), zato vedno shranite tudi izvirnik!

Certifikatni način prijave je sicer enostaven, ko je enkrat nameščen, zaplete pa delo, če bi radi dostop do banke z več računalnikov (in morda še s prijateljevega ali službenega računalnika). Nameščati certifikat v vse te računalnike je vsaj nerodno, če ne tudi nevarno opravilo. V takih primerih je enostavnejša, pa tudi varnejša prijava z enkratnim geslom.

Pri takem načinu potrebujete strojno napravo (navadno v obliki majhne škatlice ali kreditne kartice), ki jo odklenete s številsko kodo (PIN) in zatem na zaslonu prikaže zaporedje številk. To zaporedje vnesete kot geslo v uporabniški vmesnik spletne banke. Enkratna gesla so prav to, kar pove ime - namenjena so enkratni rabi. Gesla ne morete uporabiti znova (naslednjič, ko boste od napravice zahtevali geslo, boste dobili popolnoma drugačno število), prav tako istega gesla ne more uporabiti drug uporabnik. Ob tem je geslo časovno omejeno, navadno ga morate uporabiti v roku 30 sekund od izdelave, potem mu poteče veljavnost.

Enkratna gesla so odličen način varovanja dostopa, seveda pa se morate spomniti in vzeti napravico s sabo, če nameravate spletno banko uporabljati na poti.

Ob vsem tem velja omeniti, da je na svetu vedno več programov, ki poskušajo z vašega računa ukrasti denar in se znajo že zelo dobro skriti ter integrirati v brskalnik, tako da jih pravzaprav niti ne morete opaziti. Zato bodite previdni in ne klikajte povezav, ki jih dobite po elektronski pošti, prav tako uporabljajte vedno posodobljen protivirusnik. Pravzaprav bi bilo najbolje, ko bi brskalniki dobili poseben, varen način za dostop do bank, v katerem bi prepovedali delovanje vsem razširitvam in dodatkom, a na tako rešitev žal še čakamo.

Generator enkratnih gesel RSA SecurID (vir: Wikipedia)

Do banke na poti

Do spletne banke želimo navadno dostop od doma; vsaj takrat, ko plačujemo položnice. Kljub temu je včasih koristno, če lahko do spletne banke pridemo tudi s telefonom, pregledamo transakcije in morda opravimo kakšno plačilo. Delo s spletnim vmesnikom na majhnem zaslonu telefona pa hitro postane naporno. Nekatere banke so se zato že potrudile olajšati življenje takim uporabnikom.

Mobilnim napravam prilagojeno spletišče Bank@Net

Mobilna aplikacija Banke Koper

Najenostavnejša rešitev je vpeljava mobilnim napravam prilagojenega spletišča. S strani banke to pomeni dvojno delo pri izdelavi uporabniškega vmesnika - narediti morajo oblikovanje za namizne računalnike in oblikovanje za mobilne telefone - a je to z nekaj prilagajanja programske kode in obilico kaskadnega oblikovanja (CSS) povsem rešljiv problem. Zato nas je začudilo, da na to rešitev naletimo le pri redkih bankah (Bank@Net, Online B@nka).

Še boljša rešitev, ki pa zahteva večje vlaganje s strani banke, je mobilna aplikacija za Android, iOS in po možnosti še kakšno drugo okolje. Ker gre tu za precej dela, je razumljivo, da so le redke banke mobilne aplikacije že dodale v svojo ponudbo. Med preizkušenimi so bile takšne Banka Koper, Nova KBM in Unicredit Bank. Mobilne aplikacije so omejene po številu funkcij, omogočajo pa pregled stanja, prebiranje sporočil in izvajanje nakazil. Rešitev Nove KBM pozna tudi mobilnemu svetu prilagojeno funkcijo "skeniraj in plačaj", pri kateri položnico le fotografirate, vse drugo pa naredi računalnik.

Abanka Vipa - Abanet

Abanet, spletni bančni sistem Abanke Vipa, se od prvega preizkusa pravzaprav ni kaj dosti spremenil. Nikar ne mislite, da je to kaj slabega - že takrat smo ugotovili, da gre za dober vmesnik, ki mu ne manjka dosti. Z leti so ga polepšali, prilagodili sodobnim brskalnikom in mu dodali manjkajoče funkcije, ostala pa sta preprost, eleganten videz in hitro delovanje.

Abanet deluje v vseh brskalnikih. Mobilne aplikacije ni, omogoča pa obveščanje o spremembah stanja s sporočili SMS. Za prijavo potrebujete digitalni certifikat, ki ga mora izdati SigenCA, PoštarCA ali HalcomCA, ter geslo. Za zaščito pred vohunskimi programi priporočajo, da uporabniki geslo vnesejo prek zaslonske tipkovnice (torej s klikanjem po zaslonu), lahko pa ga vnesete na klasični način. Geslo ne sme imeti posebnih znakov, morate pa ga menjati vsake tri mesece. Izjemoma je možna prijava brez certifikata, a vam dovoljuje le pregled podatkov, ne pa tudi spreminjanja (plačevanja položnic, izvedba nakazil).

Spletni vmesnik podpira vse pomembne bančniške funkcije - pregled in plačevanje računov, pregled poslovanja s karticami, odplačevanja kredita in poslovanja z delniškimi skladi Abanke. Delovanje je hitro in optimizirano za hiter vnos (pri vpisovanju položnice na primer sistem sam vpiše podatke o pravni osebi na podlagi bančnega računa), dobro pa je rešeno tudi iskanje po plačilni zgodovini. Izdelava večletnega seznama transakcij, denimo, sistemu ne predstavlja nobenih težav. Izvoz je mogoč v oblikah XLS in TXT. Izdelava mesečnega izpiska transakcij (nadomestilo za mesečni izpisek na papirju) pa je poleg tega mogoča tudi v obliki PDF. Enostavno je rešena tudi izdelava predlog za položnice in plačevanje na podlagi predlog.

Pripombe imamo le na deloma slabo organizacijo menuja na levi strani zaslona, v katerem so nekatere postavke "skrite" na nelogičnih mestih, in okorno politiko osebnih gesel (zapovedano trimesečno menjavanje, prepoved posebnih znakov, omejitev na 8-16 znakov).

Pregled odplačevanja kredita

Banka: Abanka Vipa, www.abanka.si.

Spletna banka: Abanet, https://epoti.abanka.si.

Za: Dobro rešeno iskanje in izvažanje, izvoz v XLS, enostavna izdelava predlog, omejitev dnevne porabe.

Proti: Trimesečno menjanje gesel, slaba organizacija menujev.

Banka Koper - Banka IN

Banka Koper ima najbrž enega najnaprednejših sistemov za elektronsko bančništvo, ki naslavlja ne samo bančne, temveč tudi druge finančne dejavnosti komitentov. Dostop do elektronske banke je možen prek spletnega vmesnika ali pa prek mobilnih naprav.

Banka IN, kot se imenuje spletna banka, omogoča, da se varno prijavimo kar na tri različne načine. Prijava s certifikatom in geslom je najbolj uporabljana pri poslovnih uporabnikih. Fizični uporabniki najpogosteje posežejo po generatorju ključev v kombinaciji s številskim geslom PIN in kreditno kartico. Od nedavna je možna tudi prijava prek mobilnega telefona in namenske aplikacije na njem.

Do Banke Koper lahko imate dostop tudi z mobilno aplikacijo, ki ponudi sicer manjši sklop storitev kakor spletna stran, vendar so vse po vrsti uporabne. Na mobilnem telefonu lahko pregledujemo stanja, prebiramo sporočila, opravljamo nakazila in celo digitalno podpisujemo dokumente. Aplikacija deluje na platformah Google Android in Apple iOS. Z mobilnega telefona pa lahko imate dostop tudi do spletnega vmesnika, ki se prilagodi zaslonom mobilnih naprav.

Spletna banka poleg pregledovanja računov in izdelave nakazil omogoča tudi druga bančniška opravila - sklepanje kreditnih in posojilnih pogodb, upravljanje naložb v sklade in sklepanje zavarovalniških poslov. Zelo dobro je rešeno poslovanje s trajniki, prav pa pridejo tudi razne omejitve, ki jih lahko uporabnik sam nastavi v svojem profilu.

Za spletni vmesnik bi težko rekli, da je zadnji krik mode, prej to, da je avtorje vodila potreba po esencialni preglednosti nad velikim številom podatkov. Pri tem jim je dokaj uspelo, čeprav bi se dalo še kaj izboljšati, zlasti glede organizacije dostopa do storitev. Več bi se dalo narediti tudi s kakšnim pripomočkom za preprosto kopiranje vsebin z zadnje vnesene položnice (čeprav je del tega že narejeno) ali prednastavljenih vrednosti, toda pustimo to za prihodnost.

Nemara je še najbolj moteč način pregledovanja zgodovine transakcij. Iz nekega razloga je ta zgodovina omejena samo na nekaj mesecev.

Pregled plačil

Banka: Banka Koper, www.banka-koper.si.

Spletna banka: Banka IN, https://www.bankain.si/BIN/vstopna.seam.

Za: Različni načini zaščite dostopa, širina ponudbe, obveščanje o spremembah po elektronski pošti.

Proti: Generator ključev potrebuje kreditno kartico, kompleksen menujski sistem, omejeno pregledovanje zgodovine transakcij.

Nova KBM - Bank@Net

V spletni sistem Nove KBM se prijavite z uporabniškim imenom in enkratnim geslom. Možna je tudi prijava z navadnim geslom, a omogoča le ogled podatkov, ne pa spreminjanja. Spletišče deluje v vseh brskalnikih in se prilagodi zaslonom mobilnih naprav. Za mobilno delo ponujajo tudi program za Android, ki med drugim omogoča plačevanje položnic skrajno enostavno - položnico fotografirate, drugo pa postori program v kombinaciji z bančnim sistemom. Programa in sistema "skeniraj in plačaj" nam žal ni uspelo preizkusiti. Na voljo je tudi program za Windows Bank@Net Paket, v katerem lahko pripravite plačila vnaprej, nato pa se priključite na banko in z enim klikom izvedete vse pripravljene operacije. Ker smo se tokrat osredotočili na spletne vmesnike, si ga nismo ogledali.

Spletni vmesnik je pregleden in preprosto narejen. Poleg pregleda računov in plačevanja položnic ter pregleda prometa na kreditnih karticah omogoča tudi naročilo kreditov, limitov in kartic, pri čemer pa je ponudba kreditov prek spletnega vmesnika omejena na "Kredit takoj"; prav tako se morate na koncu odpraviti na banko podpisat ustrezne papirje. Ponujajo tudi upravljanje vrednostnih papirjev, vzajemnih skladov Infond in dodatnega pokojninskega zavarovanja Moja naložba. Spletni vmesnik je pregleden in preprosto narejen ter omogoča delo brez nepotrebnega klikanja.

Edinstvena funkcija "Moj denar" v brskalniku grafično prikaže dogajanje na vašem računu. Z nekaj predhodne priprave lahko račune, na katere pogosto (mesečno) nakazujete denar, razdelite po kategorijah in nato spremljate porabo po kategorijah skozi čas. Možen je tudi izvoz v zapisu XLS. Nadvse uporabno, a le, če si vzamete nekaj časa in primerno klasificirate stroške.

Všeč nam je bila možnost preverjanja transakcijskega računa oziroma podatkov podjetja s klikom gumba Preveri. Bank@Netu pa zamerimo, da se podatki o transakcijah s kreditnimi kartici na računu pokažejo šele po nekaj dnevih.

Pregled porabe s storitvijo "Moj denar"

Banka: Nova KBM, www.nkbm.si.

Spletna banka: Bank@Net, https://bankanet.nkbm.si.

Za: Storitev "Moj denar", pregleden in preprost vmesnik.

Proti: Zamuda pri prikazu prometa kreditnih kartic.

NLB - NLB Klik

Tudi NLB spada med banke, ki smo si jih že ogledali pred sedmimi leti. Na žalost moramo ugotoviti, da nekatere nesmiselne omejitve spletnega vmesnika, ki smo jih opazili takrat, še vedno niso odpravljene.

NLB Klik deluje v vseh brskalnikih. Za prijavo zahteva certifikat NLBjeve certifikatne agencije in geslo. Prijava je počasna (od pet do deset sekund), pa tudi kasneje se vmesnik ne odlikuje s hitrostjo.

Poleg plačevanja položnic in pregleda računov ter kreditnih kartic ponudi vmesnik še dostop do skladov in trgovalnih računov. Ogledate si lahko tudi podatke o kreditih, a so manj podrobni kot pri nekaterih drugih bankah. Ni možen ogled vseh mesečnih anuitet, lahko pa vidite, kolikšen je trenutni obrok, koliko morate še odplačati in kdaj bo kredit odplačan.

Plačevanje položnic je zelo poenostavljeno, aktivirate ga lahko kar s padajočim menujem shranjenih plačil na glavnem zaslonu. Neroden pa je vnos podatkov - predlogo (shranjeno plačilo) lahko naredite le med plačevanjem položnice. Tudi samodejnega vnosa podatkov o pravnih osebah na podlagi TRR, ki ga omogoča večina spletnih vmesnikov drugih bank, Klik ne pozna.

Zelo nerodno je rešeno delo z arhivom transakcij. Pregledujete in izvažate lahko največ 62 dni naenkrat. To je sicer napredek, če vemo, da je bila še nedavno omejitev 31 dni, a gre kljub temu za popolnoma nesmiselno omejitev, ki je druge banke ne poznajo. Izvoz podatkov je možen le v tekstovni obliki in v Quickenovem zapisu QIF. Iskanje je mogoče le po plačilih, in to le za zadnjih šest mesecev, pa še za to se morate odpraviti na poseben podmenu Arhiv. Izpiskov NLB ne pošilja več, lahko pa jih naložite v obliki PDF.

Storitev "Finančna slika" omogoča grafični pregled dogajanja na računu. Podobna je storitvi "Moj denar" banke Nova KBM, a je manj pregledna in z manj možnostmi.

Spletni vmesnik omogoča vklop najrazličnejših obvestil SMS (ob spremembi stanja na računu, zapadlosti limita ...), ki pa so vsa po vrsti plačljiva.

Pregled prometa na računu

Banka: NLB, www.nlb.si.

Spletna banka: NLB Klik, https://klik.nlb.si.

Za: Enostavno plačevanje položnic, obveščanje s sporočili SMS, "Finančna slika".

Proti: Ni samodejnega izpolnjevanja podatkov v položnicah na podlagi TRR, izvoz največ 62 dni hkrati, iskanje le po zadnjih šestih mesecih, počasnost.

Probanka - Prosplet

Spletni bančni sistem Probanke, Prosplet, omogoča dva različna načina overovitve identitete. Prijavite se lahko s certifikatom in geslom ali pa z enkratnim geslom, ki ga generira kartica SecurID. Sistem dovoljuje prijavo s certifikati različnih agencij (SigenCA, PoštarCA, HalcomCA in NLB CA). Vstopni zaslon je sicer na nezaščiteni povezavi (http), a vas že ob kliku ikone za izbiro načina overovitve preusmeri na varno povezavo (https). Mobilne aplikacije ni, pa tudi mobilno spletišče ni prilagojeno za dostop s telefonom. Prosplet uradno zahteva Internet Explorer 6 ali FireFox 3 (oziroma novejše različice obeh), a se ni treba ozirati na to - vmesnik bo lepo deloval v vseh sodobnih brskalnikih.

Poleg pregleda računov, plačevanja položnic in pregleda prometa na kreditnih karticah omogoča Prosplet tudi upravljanje varčevanja (priprava in pregled vezav, pregled varčevalnih računov in računov v drugih valutah, priprava pogodbe), pregled računov Delta, vzajemnih skladov in borznih poslov. Na voljo je tudi ogled menjalnih tečajev Probanke. Upravljate lahko tudi trajne naloge ter soglasja in pooblastila.

Vmesnik oblikovno sicer deluje zelo starinsko, a so uporabniki z njim nadvse zadovoljni, ker omogoča hitro delo in vsebuje vse pogosto uporabljane funkcije.

Vnos plačilnega naloga

Banka: Probanka, www.probanka.si

Spletna banka: Prosplet, www.probanka.si/prosplet/prosplet.htm.

Za: Različni načini zaščite dostopa.

Proti: Omejen nabor funkcij.

SKB - SKB NET

Tudi SKB NET spada med staroste slovenskega spletnega bančništva in tako kot pri Abanki lahko tudi tu ugotovimo, da se sistem z leti ni spremenil na slabše - tako kakor leta 2005 tudi danes deluje hitro in ponuja vse potrebne funkcije. SKB NET deluje v vseh priljubljenih brskalnikih, tudi na mobilnih telefonih, ni pa prilagojen za zaslone mobilnih naprav. Prav tako SKB ne omogoča mobilne aplikacije za bančništvo. V sistem se prijavimo z identifikacijsko številko in desetmestnim enkratnim geslom, ki ga prikaže napravica ActiveIdentity.

Poleg klasične funkcionalnosti pregleda računov in prometa, stanja kartic in plačevanja, ponuja SKB NET še pregled vezav in varčevalnih računov, menjalnico (menjavanje valut oz. prenosi med računi različnih valut), hitre kredite in naročila banki (vloge za odobritev izrednega limita, povečanje limita za dvig na bankomatu, naročilo kartice MasterCard ali Visa ...). Kakšnih posebno navdušujočih zmožnosti sistem nima, a vse, kar je vgrajeno, deluje dobro in zelo hitro.

Kot zanimivost - pred kratkim se je zgodil klasični phishing napad z elektronskim sporočilom, ki je uporabnika pozivalo, naj klikne na povezavo (ta je seveda kazala na napadalčev strežnik) in spremeni geslo na bančnem sistemu. Na napad je uporabnike hitro opozorila tudi banka. Na podobne napade lahko v prihodnosti računate tudi uporabniki drugih bank, zato velja še enkrat opozoriti, da ne klikajte povezav v takih sporočilih. Če želite preveriti legitimnost sporočila, odprite brskalnik in uporabite shranjeno bližnjico za dostop do e-banke ali pa vtipkajte njen naslov ročno, nato pa si oglejte obvestila v spletnem sistemu.

Vnos univerzalnega plačilnega naloga

Banka: SKB, www.skb.si.

Spletna banka: SKB NET, https://www.skb.net.

Za: Hitro in zanesljivo delovanje.

Proti: Omejen nabor funkcij.

Sparkasse - Net.Stik

Net.Stik, spletne dveri banke Sparkasse, za prijavo zahteva certifikat izdajatelja PoštarCA in varnostno geslo. Portal dobro deluje v vseh sodobnih namiznih brskalnikih, resne težave pa ima s Safarijem na operacijskem sistemu iOS - na telefonih iPhone (preverjeno na modelu 4S) je onemogočen dostop do večine funkcije, lahko le pregleduješ stanje in plačuješ položnice (pa še to z obilnim klikanjem gumba "back" v brskalniku). Mobilne aplikacije ni.

Poleg običajne funkcije pregledovanja prometa na tekočem računu in kreditnih karticah ter plačevanja računov omogoča Net.Stik tudi pregledovanje in spreminjanje trajnih nalogov in direktnih obremenitev, vodenje varčevanj in naročilo gotovinskega dviga. Pregled plačil je možen le za tri mesece nazaj, izvoz pa za Excel in MS Money. Vodite lahko tudi seznam ljudi, ki so pooblaščeni za delo z vašim računom. Vgrajen je tudi kalkulator za valute.

Moteče je, da sistem ne prikazuje rezerviranih transakcij. Če na primer v petek popoldne nakažete 200 evrov, do ponedeljka, ko bo izvedeno plačilo, teh 200 evrov ne vidite nikjer. Drugi sistemi ali prikazujejo novo stanje že pred dejansko izvedbo plačila ali pa prikazujejo vrednost "rezerviranih" sredstev, torej sredstev, ki jih potrebujete za transakcije, ki še niso izvedene.

Zelo nerodno je izvedeno izdajanje zahtevkov banki. Teh ne morete izdati neposredno, temveč spletni vmesnik ponudi le dostop do dokumentov v obliki PDF, ki jih morate natisniti, izpolniti in poslati banki. Na dvig limita z nekaj kliki lahko torej pozabite.

Pregled prometa na računu

Banka: Sparkasse, www.sparkasse.si.

Spletna banka: Net.Stik, https://netstik.sparkasse.si/.

Za: Enostavno pregledovanje prometa.

Proti: Slabo delovanje v mobilnem Safariju, neroden način izdajanja zahtev banki, prikaz knjigovodskega stanja namesto dejanskega.

Unicredit Bank - Online b@nka

Pred sedmimi leti smo Online banko (takrat še brez "afne" v imenu) preizkusili kot storitev Bank Austria Creditanstalt. Odtlej sta se spremenila lastnik in ime banke ter izvedba spletnega vmesnika (z jave so prešli na običajen vmesnik, ki deluje v vseh brskalnikih), ime pa je ostalo. Spremenila se je tudi funkcionalnost - če smo pred leti zapisali, da je javanska aplikacija "okleščena in neugledna", lahko za sedanjo Online b@nko povemo, da je pregledna, hitra in vsebuje vse, kar od spletnega vmesnika pričakuje zahteven uporabnik. Na voljo je tudi mobilna različica spletišča za rabo na pametnih telefonih ter mobilna aplikacija za bančno poslovanje, ki deluje na telefonih iOS, Android in vseh, ki podpirajo Java ME.

V sistem se prijavimo z uporabniškim imenom in generatorjem enkratnih gesel. Glavni menu nad menujskim sistemom prikazuje bližnjice, ki si jih izdelamo sami, tako da na izbrani strani kliknemo ikono zvezdice. Poleg nje na vsaki strani najdemo še ikono za dostop do pomoči, za izvoz trenutnega pogleda v PDF in za tiskanje trenutnega pogleda.

Poleg plačevanja računov ter pregleda tekočih in kartičnih računov sistem omogoča tudi pregled računov v tujih valutah, vklop varnostnega sporočila SMS ob kartičnih transakcijah (odvisno od bančnega paketa je treba sporočilo plačati), pregled vrednosti papirjev in vzajemnih skladov ter kreditov. Prenesete lahko PDF različico mesečnih izpiskov za zadnje leto ali izdate naročilo banki. Urejate lahko trajnike in direktne bremenitve ter vodite seznam prejemnikov in seznam predlog. Na Online b@nki sta to ločena seznama, ki ju lahko uporabljate hkrati - med pripravo nakazila lahko izberete shranjenega prejemnika ali shranjeno predlogo in s tem izpolnite ustrezna polja. Vnos podatkov o pravni osebi na podlagi TRR je možen s klikom ikone. Nasploh je urejanje predlog v Online b@nki zelo dobro izvedeno.

Arhiv transakcij je dostopen tudi za davno preteklost, iščemo pa lahko po različnih kriterijih (znesek, številka računa, koda banke ...). Iskanje ni pretirano hitro in lahko traja tudi nekaj deset sekund, če iščete transakcije v daljšem časovnem obdobju. Izvoz je mogoč le v obliki CVS, kar je tudi ena redkih pomanjkljivosti celotnega sistema.

Pregled izdatkov leta 2008

Banka: Unicredit Bank, www.unicreditbank.si.

Spletna banka: Online b@anka, https://si.unicreditbanking.net/.

Za: Hitro delovanje, širina ponudbe, bližnjice, mobilna aplikacija.

Proti: Izvoz le v obliki CSV.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji