A1 in prodaja lokacijskih podatkov - Digitalne drobtinice

Objavljeno: 28.5.2019 | Avtor: Matej Huš | Kategorija: Dosje | Revija: Junij 2019

S svojimi mobilnimi telefoni kakor Janko in Metka ves čas puščamo digitalne drobtinice, ki se pri operaterjih zlagajo v gigabajte podatkov. Z analizo podatkov o lokaciji uporabnikov lahko operaterji spremljajo gibanje prebivalstva in njegove navade, iz česar je moč pridobiti številne zanimive, koristne in tudi dobičkonosne informacije. Prvi v Sloveniji je to storitev komercialno ponudil A1.

Ena izmed najpogosteje uporabljenih besednih zvez zadnjih let je big data (veliki podatki). Podjetja in tudi posamezniki ugotavljajo, da je moderni način življenja z elektronskimi napravami omogočil ustvarjanje, shranjevanje in zbiranje nepredstavljivih količin podatkov, ki včasih preprosto niso obstajali. Dandanes se lahko meri vse od prometnih tokov na cestah in vzorcev obiskovanja spletnih strani do aktivnost športnikov med igro. Prvikrat v zgodovini smo priče paradoksu, ko imamo podatkov več kot dovolj, izziv pa postaja njihova obdelava, da bi iz njih izluščili koristne informacije in relacije. Strokovnjaki ocenjujejo, da analiziramo le 0,5 odstotka vseh razpoložljivih podatkov, le 0,001 odstotka podatkov pa je potem podlaga za odločitve.

Zakup člankov

Ta članek stane le 1 evro!
Nakup je preprost: POŠLJITE SMS z vsebino
MONITOR1 na številko 7890. KODO, prejeto na telefon, prepišite v spodnje okence in takoj boste lahko prebrali članek.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1

Za plačilo lahko uporabite tudi plačilno kartico ali PayPal:

Zakup

Za daljši zakup pregleda člankov je potrebno biti prijavljen.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki