Objavljeno: 14.12.2013 07:00

Sprememba v Gmailu prinaša manj zasebnosti

Ko je Facebook uvedel funkcijo, ki je prikazovala datum in uro, ko je naslovnik prebral zasebno sporočilo, so se nekateri navdušili nad novostjo, drugi pa skočili pokonci v protestu. Sedaj isto (nehote?) uvaja še Google v novem Gmailu, a precej potiho in v drobnem tisku.

Spletni Gmail v trenutni izvedbi slik s hiperpovezav ("hotlinkanih slik") ne prikazuje avtomatično, ampak nas pred izrisom vpraša, ali naj to stori. Razlog je varnostne narave, saj nas tako ščiti pred zlonamernimi sporočili, ki bi slike lahko uporabila za vdor, če bi te gostovale na okuženih strežnikih. Sliši se koristno in v resnici pomaga pri varnosti.

Sedaj pa bo drugače. Google bo po novem vse povezane fotografije serviral prek lastnih posredniških strežnikov, ki so varni. Po eni strani bo s tem sam preskeniral povezave in sporočila očistil nesnage, po drugi strani pa nas ne bo več nadlegoval s potrditvijo izrisa slik. Kdor želi, si seveda to potrditev lahko vklopi nazaj.

Problem je, da se s tem spreminja še druga možnost. Trenutno ni možnosti, da bi pošiljatelj videl, kdaj smo sporočilo prebrali, če sami ne potrdimo pošiljanja povratnice. Četudi nimamo nič skriti in smo s pošiljateljem v dobrih odnosih, je to včasih koristno, saj iz takšnih ali drugačnih razlogov na sporočilo ne odgovorimo takoj. Sedaj pa bo zvit pošiljatelj lahko svoje sporočilo opremil s povezavami do slik, ki bodo prestale Googlov test. Ko bomo sporočilo odprli v spletni aplikaciji, bodo Googlovi strežniki poklicali strežnik s priloženo sliko, od koder bo lahko pošiljatelj izluščil, kdaj smo sporočilo prebrali. Spremembo bodo udejanjili v začetku prihodnjega leta.

To ni trivialno storiti, zato lahko predpostavimo, da vaš šef (če to ni ameriška vlada) tega ne bo storil. Lahko pa to storijo velike korporacije, ki pošiljajo elektronsko pošto (tudi spam) in imajo ustrezne strokovnjake. Vse, kar morajo storiti, je prejemnikom poslati elektronsko pošto s personaliziranimi naslovi slik na lastnih strežnikih (vsakemu svoj naslov), ki jih bo Google klical, ko bomo sporočilo odprli. In tako bodo točno vedeli, kdaj je kdo prebral katero sporočilo. Slika je lahko tudi velikosti en piksel, tako da tega sploh ne bomo opazili, če ne bomo šli gledat HTML-kode sporočila.

Samo po sebi ne gre za globoko spremembo, a v resnici predstavlja še en kamenček v mozaiku sprememb, kako nam počasi jemljejo zasebnost. Nekateri ljudje pač nočejo razkriti, kdaj berejo pošto. K sreči se lahko pred novostjo zaščitijo tako, da jo izključijo v nastavitvah ali pa – še bolje – pošte ne berejo prek spletnega vmesnika ampak v lokalnem odjemalcu. Sicer pa ne pozabite stare modrosti: če za produkt ne plačujete, ste produkt verjetno vi.

 http://gmailblog.blogspot.com/2013/12/images-now-showing.html

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

Vlajke | 15.12.2013 | 20:21

Vse prav, ampak zakaj bi bil v tem primeru lokalni odjemalec (naprimer Outlook) kaj varnejši? Oz., če smo že pri tem, zakaj bi bil Gmail kaj slabši od Exchanga? Outlook ti bo ponavadi ravno tako slike prikazal takrat, ko boš dejansko odprl sporočilo. To pomeni, da boš ponovno dostopal do slik, takrat ko boš bral sporočila in spet bodo vedeli ali si sporočilo prebral (in kdaj) ali ne. Je res, da do sedaj nisem razmišljal, da se da dostop do slik (ali drugih vsebin) v sporočilu uporabiti, kot način sledenja temu ali je sporočilo prebrano ali ne. Ampak res je pa tudi, da ne vidim, kako je Google kaj posebno bolj problematičen, kot kdorkoli drugi. Ljudje, si avtomatskega nalaganja slik po navadi ne vklopijo iz dveh razlogov: 1. Ker dejansko kakemu pošiljatelju ne zaupajo 2. Ker ne želijo prenašati nepotrebnih količin podatkov po povezavah, kjer je prenos podatkov omejen (mobiteli in podobno) Drugače se uporabnik kar hitro navadi klikniti na opcijo "vedno prikaži slike od tega pošiljatelja". Na koncu koncev se mi zdi zadeva relativno nepomembna. Ne zdi se mi, da je spammerju zelo važno ali je nekdo njihov mail odprl. Važno jim je, da nekdo dejansko klikne na povezavo, ki nam jo želijo podtakniti. Nek sodelavec (ali pa kdo drug), ki pa se želi prepričati, da smo njegov mail prebrali, pa verjetno ne bo šel kreirati individualiziranih spletnih vsebin, zato da bi nas ujel na laži o tem ali beremo njegovo pošto.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji