Objavljeno: 1.7.2016 01:00

Prva smrtna nesreča samovozečega avtomobila Tesla

Kljub temu, da strokovnjaki menijo, da so samovozeči avtomobili varnejši od ljudi za volanom, tehnologija računalniško vodenih vozil še zdaleč ni popolna. Žal je bilo najbrž neizbežno, da se bi prej ali slej tudi v tej nastajajoči kategoriji vozil zgodila nesreča s tragičnim izidom.

Po navedbah ameriške agencije NHTSA, ki bdi nad varnostjo na avtocestah v ZDA, se je že 7.maja na Floridi zgodila nesreča, v kateri je bilo udeleženo vozilo znamke Tesla v režimu samodejne vožnje. Vozilo se je pri polni hitrosti, brez sledi zaviranja, zarilo v prikolico 18-kolesnega vlačilca, ki je zavijal levo na prekinjeni avtocesti s križiščem in več voznimi pasovi. Voznik je bil v trenutku mrtev.

Vse kaže, da tako voznik, kot tipala v vozilu niso zaznala belo površino prikolice, ki je bila v trenutku trka pravokotno glede na položaj avtomobila v vožnji. Nesreča se je zgodila v oteženih pogojih močne svetlobe za tovornjakom, kar je otežilo identifikacijo ovire. Manever, ki ga je izvršil tovornjak je sicer zelo nevaren tudi za druga vozila, ki jih upravljajo ljudje, vendar to ne zmanjšuje vprašanj, zakaj druga tipala, predvsem radarji, niso pravočasno ocenili nevarnost in vsaj začeli z zaviranjem.

NOVA INFORMACIJA: Policija je potrdila, da so v razbitini avtomobila našli predvajalnik DVD, ki je med vožnjo predvajal film Harrya Potterja. Zvok iz predvajalnika se je slišal še po nesreči, kar so potrdile tudi priče. 

Podjetje Tesla je nato sporočilo, da tesno sodelujejo z agencijo NHTSA pri natančni preiskavi vzrokov in okoliščin nesreče, rezultati pa bodo znani nekoliko kasneje. Obenem poudarjajo, da je samodejna vožnja zgolj tehnologija v razvoju, zato ima tudi status »beta« izdelka. V ta namen je v avtomobil vgrajenih vrsta varnostnih mehanizmov, med drugim opozorilniki, ki voznika opomnijo, ko preteče določen čas brez dotika volanskega obroča.

Kot kaže v tem primeru vse skupaj ni zaleglo. Ne glede na nesrečo, neodvisni strokovnjaki, ne samo predstavniki Tesle, trdijo, da bo samodejna vožnja dolgoročno reševala življenja. Dosedanje statistike kažejo temu v prid. Tesla je postregla z informacijo, da so njihovi avtomobili v samodejnem režimu vožnje doslej prepeljali kar 130 milijonov milj, do prve nesreče. V ZDA sicer statistke kažejo, da pride do nesreče s smrtnim izidom vsakih 94 milijonov milj. Drugod po svetu celo vsakih 60 milijonov prevoženih milj.

Žal je vsa ta statistika nepomembna, ko govorimo o konkretnih žrtvah.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji