Objavljeno: 25.11.2009

Potrditev za 12 evropskih telekomunikacijskih reform

Evropski parlament je po dolgih pogajanjih sprejel paket kar 12-ih reform, ki spreminjajo pogoje delovanja telekomunikacijskega sektorja, pa tudi pravice in odgovornosti vsakega uporabnika storitev v 27-terici držav Evropske unije. Sprejemanje reform je zaznamovala predvsem ostra diskusija glede nekaterih reform, zlati glede odgovornosti in varovalk za potrošnike, kar se tiče ilegalne izmenjave datotek. Ker so nekatere države na tem področju že sprejele lastno zakonodajo, so se v parlamentu kresali nasprotujoči predlogi, ki so pustili nekatere nezadovoljne tudi po sprejetju paketa reform.

Namen novih reform je ponuditi prebivalcem EU cenejše storitve, več zasebnosti in hitrejše internetne povezave. Cilje je postopoma izdelati enoten, a konkurenčen trg za telekomunikacijske storitve, kjer bo imela EU več vpliva kot regulator v primerjavi s preteklostjo. Predvsem bodo pozorni na razmerja med velikimi in majhnimi ponudniki storitev. V kolikor bodo zaznali nekorektno konkurenco, kršiteljem grozi ločevanje njihovih omrežij od storitev, ki jih na omrežjih nudijo. Tu bo še posebej zanimivo spremljati razvoj dogodkov v Sloveniji. EU bo imela tudi možnost neposrednega posega, če ne bo zadovoljna z delom regulatorjev v posamezni državi.

Več pravic bodo dobili končni uporabniki. Nova reforma denimo uporabnikom daje pravico, da lahko zamenjajo operaterja telekomunikacijskih storitev v enem delovnem dnevu, pri čemer morajo operaterji omogočiti ohranjaje obstoječe telefonske številke. Danes je v EU v povprečju potrebno za zamenjavo številke čakati 8,5 dni za mobilno in 7,5 dni za fiksno telefonsko številko. Nova zakonodaja bo določala zgornjo mejo trajanja pogodb, ki bo znašala 24 mesecev, priporočilo EU pa je, da operaterji začenjajo ponujati možnost letnih pogodb.

Uporabniki bodo morali biti s strani operaterjev bolje informirani o opravljenih storitvah. V pogodbah bodo morali v bodoče biti zapisani minimalno nivoji storitev, ki jih nudi operater in celo načine kompenzacije, če ti nivoji niso doseženi. To bo razveselilo predvsem uporabnike širokopasovnih povezav, ki ne dosegajo oglaševanih hitrosti. V ospredju reform so pravice posameznikov glede zasebnosti pa tudi drugih človeških pravic, na primer pravice do zagovarjanja in dokazovanja nedolžnosti v primeru suma nedovoljenih izmenjav datotek. S tem se omejuje možnost, da bi operaterji preprosto izključili uporabnike iz omrežja brez možnosti obrambe.

Zato pa nacionalne vlade niso strinjale glede tega, da bi lahko izključitev iz omrežja dosegli zgolj prek sodnih nalogov. Operaterji bodo v bodoče tudi zakonsko obvezni obveščati uporabnike o morebitnih vdorih v njihovo zasebnost in podatke, če bo česa takega prišlo. To zlasti velja kot ukrep za preprečevanje posredovanja informacij pošiljateljem nezaželen pošte in sporočil (spama). Ponudniki storitev, ki uporabljajo za spremljanje svojih storitev pri uporabnikih tako imenovane "piškotke" (cookies) bodo morali o svojem ravnanju eksplicitno obveščati uporabnike in zahtevati dovoljenje za uporabo tovrstnih mehanizmov.

http://www.europa.eu

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji