Objavljeno: 3.8.2023 05:00 | Teme: zasebnost, EU, Facebook

Kmalu se boste lahko odjavili od personaliziranih reklam na Facebooku

Po petih letih upiranja je Meta ugotovila, da poti okrog evropske zakonodaje ni. Uporabniki Facebooka v EU bodo imeli poslej enostavno možnost preprečiti strežbo personaliziranih oglasov. Meta je evropskim regulatorjem že poslala predlog novosti, ki bi lahko začela veljati že oktobra.

Meta sicer v blogu pojasnjuje, da takojšnjega učinka sprememba ne bo imela, a dejstvo je, da bo vplivala na uporabnike v EU, Švici in Evropskem gospodarskem prostoru. Sprva je Meta sicer trdila, da GDPR ne terja soglasja za strežbo personaliziranih oglasov, a je nekaj glob to popravilo. Nazadnje je Meto oglobila Norveška prav zaradi tega.

Po novem torej Meta ne bo mogla uporabnikom podtakniti soglasja kar med registracijo oziroma onemogočiti uporabe platforme, če se s personaliziranimi oglasi ne bomo strinjali. Namesto tega bo imel vsak uporabnik možnost, da enostavno izbere tovrstne oglase ali ne. Ni sicer še jasno, ali bo Meta dejansko omejila vse personalizirane oglase ali le del, dodaja Max Schrems iz NOYB.

Meta bo več podrobnosti razkrila v prihajajočih mesecih. Zanimivo bo spremljati, kako bo novost vplivala na njihove prihodke. Spomnimo, da so strmoglavili, ko je Apple na iPhonih leta 2021 uvedel možnost izstopa iz sledenja oziroma zbiranja osebnih podatkov. Šele letos so se prihodki iz tega segmenta počasi vrnili na stare ravni.

Medtem ko zagovorniki zasebnosti novost previdno označujejo kot zmago ali pa vsaj velik korak naprej, so v Meti precej bolj redkobesedni. Čakajo še na formalno odobritev informacijskih pooblaščencev, da je novi sistem resnično skladen z GDPR. In če bo vse po sreči, bomo jeseni lahko z enim klikom Meti prepovedali, da nas profilira za namene oglaševanja. Drugod – izven EU – bo vse po starem.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji