Objavljeno: 12.11.2019 10:00

Kako (ne) slediti (več) uporabnikom Instagrama

Apple je iz svoje tržnice aplikacij AppStore odstranil aplikacijo Like Patrol, s katero so uporabniki lahko »zasledovali« obnašanje svojih znancev in partnerjev na Instagramu. Avtorji aplikacije napovedujejo pritožbo.

Instagram je v svoji aplikaciji oktobra ukinil zavihek »Following«, kjer so uporabniki lahko sledili katere objave in račune najbolj obiskujejo njihovi prijatelji, ter katere komentarje so tam pustili. Zavihek je bil namreč s strani nekaterih uporabnikov sprejet kot »zasledovanje«, s čemer so se pri Instagramu strinjali.

Že pred odstranitvijo zavihka pa so mehiški avtorji naredili aplikacijo Like Patrol (za Applove iPhone/iPade), ki je nekakšen zavihek Following »na steroidih«. Tako so jo v napovedi poimenovali celo sami avtorji. Aplikacija ima namreč kar nekaj »zanimivih« dodatkov, s katerimi je denimo mogoče:

-          zasledovati uporabnikovo »pohoto«, s tem ko beleži število njegovih všečkov na straneh manekenk

-          zasledovati uporabnikovo flirtanje, z beleženjem števila interakcij (všečk, komentarjev) z drugimi uporabniki/uporabnicami

-          zasledovati uporabnikovo »priljubljenost«, z beleženjem všečkov in komentarjev, ki jih je deležen

Instagram je že konec oktobra od Instagrama dobil zahtevo po odstranitvi aplikacije, ki naj bi kršila njihove pogoje uporabe, sedaj pa je aplikacijo iz svoje trgovine odstranil tudi Apple. V Googlovi trgovini Play aplikacije zaenkrat ni.

Avtorji se branijo, da je Instagram (oz. njegov lastnik Facebook) dvoličen, saj vse te informacije javno objavljajo tudi sami, aplikacija služi le za lepše sestavljanje le teh. Nobenih podatkov (všečkov, komentarjev…) niso »shekali«, le pobrali so jih iz javno objavljenih spletnih strani Instagram in sestavili v všečno oblikovane izbire. Aplikacija tudi ne obdeluje tako pobranih podatkov v nobenem »oblaku«, ne zahteva nobene prijave, vsi podatki »živijo« v telefonu vsakega uporabnika aplikacije.

Apple je aplikacijo le odstranil iz trgovine, iz uporabnikovih telefonov je ni (še?) tudi zbrisal, zato je »zasledovanje« še vedno možno. Še bolj bo možno v prihodnosti, saj so avtorji napovedali, da bodo algoritem zbiranja Instagramovih podatkov objavili pod odprtokodno licenco, kar bo omogočilo množico novih tovrstnih aplikacij. Med drugim verjetno tudi za Android, kar bo številu uporabnikov šele dalo pravi zagon (svetovni tržni delež pametnih telefonov z Androidom je trenutno okoli 80 odstotkov, iPhonov pa okoli 20%).

CNET

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji