Objavljeno: 10.3.2019 08:00

Izšel je ITIL 4

Po skoraj osmih letih je priznana knjižnica priporočil za upravljanje življenjskega cikla IT storitev ITIL (Information Technology Infrastructure Library) prišla do četrte generacije najboljših praks, ki zdaj vključujejo moderne pristope in oblike izvajanja storitev, kot so DevOps, oblak, in storitve povezane z umetno inteligenco.

ITIL 4, ki je nastal pod okriljem družbe Axelos, javno-zasebnega partnerstva med angleško gospodarsko zbornico in družbo Capita, ne predstavlja temeljite prenove dosedanjih priporočil ITIL 3, temveč gradi na podobni osnovi. Toda po drugi strani odgovarja na izzive drugačnih metodologij, predvsem agilnih metod in koncepta DevOps, kjer je bila uporaba metod ITIL doslej težavna. To velja še posebej za upravljanje storitev v oblaku, kjer so razvojni cikli bistveno hitrejši kot pri tradicionalnih metodah razvoja in upravljanja storitev povezanih s programsko opremo.

ITIL 4 prinaša vezni člen med doslej uveljavljenimi principi in najboljšo prakso iz drugih področij, kot so agilne metode, koncept DevOps pa tudi tehnologije pogosto povezane z digitalni transformacijo, kot so IoT, big data, veriženje blokov in druge.

Ogrodje ITIL 4 ostaja enako kot doslej in pokriva področja storitev, kot so strategija, dizajn, prehod, operativno upravljanje in izvajanje nenehnih izboljšav. Uvaja pa še jasne koncepte, kot so vrednost in rezultati storitev. Ključna komponenta je tako imenovan sistem vrednosti storitev SVS (service value system), ki vključuje principe, najboljše prakse, nadzor in nenehno izboljševanje storitev.

Priporočila ITIL 4 so na voljo v petih volumnih, hkrati z njimi pa Axelos uvaja tudi nove oblike certificiranja strokovnjakov za to področje.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
  • HDMI 2.2 je tu!

    Sicer na papirju, a vendarle. HDMI Forum je izdal končne specifikacije standarda HDMI 2.2, ki so ga izdatno opisovali in predstavljali že na januarskem sejmu CES. HDMI 2.2 ima že večjo prepustnost kot DisplayPort, a bo zanjo zahteval nove kable Ultra96.

    Objavljeno: 27.6.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji