Izšel je ITIL 4

Objavljeno: 10.3.2019 08:00 | Teme: poslovanje, Poslovne rešitve, digitalne storitve

Po skoraj osmih letih je priznana knjižnica priporočil za upravljanje življenjskega cikla IT storitev ITIL (Information Technology Infrastructure Library) prišla do četrte generacije najboljših praks, ki zdaj vključujejo moderne pristope in oblike izvajanja storitev, kot so DevOps, oblak, in storitve povezane z umetno inteligenco.

ITIL 4, ki je nastal pod okriljem družbe Axelos, javno-zasebnega partnerstva med angleško gospodarsko zbornico in družbo Capita, ne predstavlja temeljite prenove dosedanjih priporočil ITIL 3, temveč gradi na podobni osnovi. Toda po drugi strani odgovarja na izzive drugačnih metodologij, predvsem agilnih metod in koncepta DevOps, kjer je bila uporaba metod ITIL doslej težavna. To velja še posebej za upravljanje storitev v oblaku, kjer so razvojni cikli bistveno hitrejši kot pri tradicionalnih metodah razvoja in upravljanja storitev povezanih s programsko opremo.

ITIL 4 prinaša vezni člen med doslej uveljavljenimi principi in najboljšo prakso iz drugih področij, kot so agilne metode, koncept DevOps pa tudi tehnologije pogosto povezane z digitalni transformacijo, kot so IoT, big data, veriženje blokov in druge.

Ogrodje ITIL 4 ostaja enako kot doslej in pokriva področja storitev, kot so strategija, dizajn, prehod, operativno upravljanje in izvajanje nenehnih izboljšav. Uvaja pa še jasne koncepte, kot so vrednost in rezultati storitev. Ključna komponenta je tako imenovan sistem vrednosti storitev SVS (service value system), ki vključuje principe, najboljše prakse, nadzor in nenehno izboljševanje storitev.

Priporočila ITIL 4 so na voljo v petih volumnih, hkrati z njimi pa Axelos uvaja tudi nove oblike certificiranja strokovnjakov za to področje.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki