Evidenca delovnega časa – ali jo res lahko vodimo ročno?
Verjamemo, da so se delodajalci večinoma oddahnili, ko so po sprejetju nove zakonodaje na področju evidence delovnega časa prebrali, da se lahko ta še naprej beleži ročno. Toda ali je to res?
Zakon sicer pravi, da se lahko evidenca o izrabi delovnega časa vodi ročno ali elektronsko, vendar druge obveznosti, ki jih nova zakonodaja nalaga, delodajalca napeljujejo k uvedbi elektronskega beleženja delovnega časa.
Zakonske spremembe, ki napeljujejo k uvedbi elektronske evidence
Za delodajalce, ki zaposlujejo nekaj deset in več zaposlenih, je izpolnjevanje obveznosti poročanja pri ročnem beleženju delovnega časa precej oteženo, saj tako porabijo nesorazmerno veliko časa za pripravo mesečnih in tedenski poročil o izrabi delovnega časa, ki jih nova zakonodaja zapoveduje. Poleg tega novela uvaja obveznost delodajalca za hrambo evidence o izrabi delovnega časa in vse dokumentacije, na podlagi katere se beležijo podatki. Te nove obveznosti je neprimerno lažje izvajati, če se uporablja elektronsko beleženje delovnega časa, saj so tako podatki za potrebe mesečnega in tedenskega obveščanja že pripravljeni in se hranijo v elektronski obliki.
Vendar če je delodajalec že prisiljen k elektronskemu beleženju prisotnosti zaposlenih, je pomembno, da si omisli takšna orodja, ki mu bodo, poleg pokrivanja zakonskih zahtev, omogočila še druge časovne in procesne prihranke na podlagi pripomočkov, kot so evidentiranje dela od doma in popolno pripravljeni mesečni podatki za obračun plač.
Enostaven odgovor – učinkovita elektronska rešitev
Programska oprema GRAD ima nove zakonske obveznosti vključene v program za evidenco delovnega časa – TEMPUS in drugi povezani programi – ter je popolnoma skladna z novo zakonodajo. Predstavlja odlično rešitev za natančno spremljanje prisotnosti zaposlenih, tako v manjših kot tudi v večjih organizacijah. Omogoča natančne evidence za vsakega posameznega zaposlenega, ki vključujejo podatke o prihodih in odhodih, odmorih, prekinitvah dela ter druge pomembne informacije, ki jih zahteva novela. Zaposleni lahko sami beležijo dogodke ob pomoči ID-kartic na elektronskih registratorjih delovnega časa ali prek spletne aplikacije, kar pomeni, da je večji del opravljen že s samo elektronsko registracijo. Na ta način so vsi potrebni podatki ustrezno zabeleženi in jih ni treba naknadno zbirati ter ročno obdelovati.
S predhodno določitvijo urnikov in ostalih podatkov, skladnih s pravilniki podjetja, program sam opozarja na morebitne nepravilnosti in potrebne popravke. V vsakem trenutku je delodajalcem, delavcem ter pristojnim organom na voljo ažurno poročilo o izrabi delovnega časa na tedenski in mesečni ravni. Delodajalec lahko poročilo posreduje v digitalni obliki prek elektronske pošte ali spletne aplikacije ter tudi v fizični obliki. Našteto omogoča izpolnjevanje vseh omenjenih zakonskih zahtev ter preprečuje morebitne kazni in pravne težave, ki bi izhajale iz neustreznega vodenja evidence.
Ni zgolj izpolnjevanje zakonskih zahtev – prednosti v praksi
Smisel elektronskega evidentiranja, ki ga največkrat spregledamo, so zbrani in pripravljeni podatki za obračun plač (prisotnost, dopusti, bolniške, prazniki, prehrana …). Elektronsko vodenje prisotnosti GRAD čez mesec pripravi potrebno podlago za obračun plač z vidika evidence izrabe delovnega časa, kar pomeni, da si na ta način vsak mesec prihranimo tovrstno delo oziroma čas in se izognemo velikim dodatnim stroškom.
Manj fleksibilnosti? – Nasprotno!
Poudariti je treba, da nove spremembe ne omejujejo fleksibilnosti dela, zlasti glede organizacije delovnega časa za delavce, ki delo opravljajo na domu. Ti delavci lahko namreč delajo v različnih urnikih in imajo urejen delovni čas, odmor ter dnevni in tedenski počitek na različne načine. Tudi v sklopu sistema GRAD je razvita rešitev, ki omogoča fleksibilnost pri evidenci delovnega časa – spletni program eODOBRITVE. Ta posameznikom omogoča ročno vnašanje odhodov, prihodov in drugih dogodkov v elektronsko evidenco, kjerkoli se posameznik nahaja, na enak način kot evidentiranje prek čitalca kartic na vhodu ter poenostavlja pripravo mesečnih in tedenskih poročil o izrabi delovnega časa. Poleg tega omogoča beleženje delovnega časa pri delu od doma in zunaj sedeža delodajalca ter razporejanje dopustov in službenih poti.
Elektronsko – brezskrbno
Vzpostavitev elektronske evidence izrabe delovnega časa je za mnoge delodajalce lahko zahtevna naloga, vendar je programska oprema GRAD odlična rešitev, ki omogoča enostavno izpolnjevanje vseh zakonskih zahtev. Ob upoštevanju stroškov dela zaposlenih, ki so odgovorni za spremljanje in pripravo evidenc, pa je tudi vložek v nakup elektronske rešitve hitro povrnjen. S svojimi naprednimi funkcijami in popolno skladnostjo z veljavno zakonodajo je GRAD nepogrešljiv pripomoček za vse delodajalce, ki želijo vzpostaviti ustrezno evidenco izrabe delovnega časa brez večjih naporov in skrbi.