Oglasno sporočilo

Digitalna preobrazba v malih in srednjih podjetjih: Od kod procesom podatki?

Objavljeno: 7.1.2020 11:23 | Teme: digitalne storitve

Mala in srednja podjetja, še posebej tista v industriji, se pospešeno digitalizirajo. V to jih silijo tudi razmere na trgu, pričakovanja kupcev, konkurenca ter čedalje večji pritisk na cene in stroške. Bistvo digitalne preobrazbe je v digitalizaciji procesov, ampak s prenovo in optimizacijo procesov se podjetja ukvarjajo že od vsega začetka. Za kaj potem gre pri digitalizaciji?

Tomaž Vidonja, direktor trženja in razvoja kupcev, Eurocon d.o.o.

Cilji in strategija: Vaš načrt za uspešno digitalno potovanje

Digitalna preobrazba za podjetja pomeni, da se stalno izboljšujejo in prenavljajo z uporabo digitalnih orodij in tehnologij. Poslovno gledano pa podjetja stremijo v grobem k trem ciljem.

PRIHRANKI so cilj, ki se ga običajno lotijo podjetja v prvem koraku, še posebej proizvodna. Gre za optimizacijo in zniževanje stroškov, na primer z zmanjšanjem ročnega dela, z uvedbo robotov ter optimizacijo števila faz v izdelavi. Čeprav so v začetku prihranki lahko znatni, se več kot toliko ne da prihraniti.

NOVI PRIHODKI predstavljajo naslednji korak in so največkrat posledica vpeljave t.i. povezanih/pametnih (»connected/smart«) izdelkov, ko podjetje zbrane podatke uporabi za ponujanje storitev. Izdelani stroj podjetje da v najem, namesto da ga proda in uporabnik plačuje zgolj za dodano vrednost. V primeru kompresorja, uporabnik plačuje porabljeno količino stisnjenega zraka.

Tretji cilj so DIGITALNE PLATFORME v katere se povezujejo podjetja in organizacije, ki skupaj in povezani ustvarijo vrednost ter prihodke, ki si jih delijo. Poslovni model digitalnih platform povezuje ponudnike, dobavitelje, uporabnike, kupce …

Tak primer je na primer platforma na področju zdrave prehrane, ki povezuje lokalne pridelovalce hrane, industrijo za predelavo hrane, prevoznike, trgovine in druge ali pa platforma za zdravo življenje, ki povezuje ponudnike pametnih ur, farmacevte, zdravnike, športne trenerje, ponudnike športne opreme, strokovnjake za prehrano idr.

Podatki: Gorivo vaših digitalnih procesov

Na našem zadnjem obisku pri proizvodnem podjetju je pogovor nanesel tudi na prenovo procesov in na orodja, digitalna seveda, ki bi jih v podjetju radi vpeljali. Poslovna informatika, je bil skoraj enoten odgovor. Še več, napovedna analitika. Da bomo videl in vedeli, kaj se v podjetju dogaja ter da bomo znali primerno in hitro ukrepati. Sledilo je vprašanje, ki mnogim odpre oči. Na osnovi katerih in kakšnih podatkov pa boste delali analitiko? Izkaže se, da podjetja običajno podatke imajo, ki so pogosto ne ažurni, niso ustrezno strukturirani, baze podatkov pa pogosto »polnijo na roke«, podatki so podvojeni in se jih da tudi brisati, spreminjati. Primer orodja, ki rešuje opisane težave, je MES - Manufacturing Execution System, ki poskrbi za zbiranje podatkov iz tovarne, omogoča načrtovanje, “real-time” spremljanje in prilagajanje proizvodnje, podatke pa deli z ostalimi procesi in orodji (ERP, B2B, CRM, BI, ...).

Tehnologije: Pogon vaših procesov

Pri zbiranju, hranjenju, izmenjavi in obdelavi podatkov so podjetja pred izzivom, kako zagotoviti kakovostne in uporabne podatke. Nezanesljivi podatki pomenijo tudi nezanesljive rezultate procesov. V digitalni dobi na pomoč priskočita dve tehnologiji.

Internet stvari (IoT – Internet of Things) je tehnologija, ki zagotavlja stalen tok podatkov z naprav, strojev, orodij, vozil, tudi delavcev in konec koncev vaših izdelkov. Podatki se zbirajo v realnem času in neodvisno od človeka, ne da bi ta mogel na njih vplivati.

»Blockchain« ali veriga podatkovnih blokov pa omogoča, da enkrat zapisanih podatkov ni mogoče več spreminjati, da si podatke na varen in zaupen način lahko izmenjujejo osebe ali podjetja, ki se ne poznajo in da ni potrebe, da nekdo tretji »igra vlogo« posrednika oziroma skrbnika, ki ureja izmenjavo podatkov.

Če želite izvedeti več, se nam pridružite na 10. Living bits and things, vodilnem dogodku s področja uporabe digitalnih tehnologij in digitalizacije v regiji osrednje in vzhodne Evrope. Ob prijavi uporabite kodo LBT2020-MON in prihranite 10%.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki