Objavljeno: 14.4.2019 01:00

Bitka za standard povezanih avtomobilov

Bliža se trenutek, ko bo Evropska komisija sprejela prvi standard, ki bo omogočal brezžično povezavo med vozili ter med vozili in prometno infrastrukturo. Toda v ozadju poteka srdita bitka med dvema taboroma, od katerih vsakdo zagovarja svojo tehnološko osnovo.

Evropska komisija se nagiba k odločitvi, da bi podprla standard ITS-G5, ki za osnovo uporablja tehnologijo Wi-Fi, toda proti temu lobirajo telekomunikacijske družbe in nekatere posamezne vlade, ki bi želel ustoličenje standarda C-V2X, ki uporablja sodobnejšo tehnologijo mobilnih komunikacij 5G.

Argument Evropske komisije za ITS-5G je ta, da je tehnologija Wi-Fi bolj razširjena in bi jo lahko hitreje uporabili v praksi. Omrežja 5G so šele v nastanku, kar bi vsekakor vplivalo na hitrost vpeljave v območju EU.

Razdvojena je tudi sama avtomobilska industrija, kjer Volkswagen in Renault podpirata UTS-G5, na drugi pa Ford in Daimler  (skupaj s kopico tehnoloških družb, kot so Intel Ericsson, Huawei, Qualcomm, Samsung in Deutche Telekom) podpirata standard C-V2X.

Če bo komisija na koncu podprla ITS-G5, obstaja velika verjetnost, da bodo v prihodnosti nove nevšečnosti zaradi združljivosti izdelkov. Dolgoročno namreč večina verjame, da bodo vozila prej ali slej uporabljala tehnologijo 5G. Še več, prav avtomobilska raba je eden glavnih argumentov, da v ZDA pospešeno uvajajo omrežja 5G. Tudi Kitajska naj bi podprla mobilno tehnologijo pred uporabo Wi-Fija. Avtomobilska industrija pa ne želi podpirati različne tehnologije na različnih svetovnih trgih, zato tudi pritisk na odločevalce v EU.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
  • HDMI 2.2 je tu!

    Sicer na papirju, a vendarle. HDMI Forum je izdal končne specifikacije standarda HDMI 2.2, ki so ga izdatno opisovali in predstavljali že na januarskem sejmu CES. HDMI 2.2 ima že večjo prepustnost kot DisplayPort, a bo zanjo zahteval nove kable Ultra96.

    Objavljeno: 27.6.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji