Objavljeno: 6.9.2019 12:00

Ali nam telefoni res prisluškujejo?

Verjetno je vsak izmed nas že kdaj posumil, da nam telefoni, ki jih imamo med pogovorom s prijatelji na mizi ali v žepu, skrivoma prisluškujejo. Ker smo »čisto slučajno« dobili servirane oglase za tematike, o katerih smo se nedavno pogovarjali s prijatelji. Najnovejša raziskava je poskušala ugotoviti, ali je na tem kaj resnice.

BBC poroča, da je podjetje Wandera, ki se ukvarja z  varnostjo mobilnih naprav, zastavilo natančen test, s katerim so preverili, ali nam telefoni (oz. aplikacije na njih) dejansko prisluškujejo, oz. ali samodejno pošiljajo glasovne posnetke »v centralo«. In seveda – ali »poslušano« res vpliva na prilagojeno oglaševanje v spletu.

Za test so vzeli Samsungov telefon z operacijskim sistemom Android in Applov iPhone, ter ju zaprli v sobo, kjer so prek zvočnikov 30 minut predvajali oglase za mačjo in pasjo hrano. Enaka telefona so zaprli v drugo sobo, ki je bila popolnoma tiha. Na vseh telefonih so bile pognane aplikacije Facebook, Instagram, Chrome, SnapChat, YouTube in Amazon, s polnimi pravicami. Test so ob istem času ponovili trikrat, v treh zaporednih dnevih.

Po končanem testu so telefone uporabili za brskanje po spletu in ugotovili, da se na nobenem izmed niso pojavili oglasi za mačjo ali pasjo hrano.

Med testom so merili tudi količino podatkov, ki so jih telefoni pošiljali v svet. Ugotovili so, da so telefoni občasno sicer res vzpostavljali povezavo navzven, vendar količine prenesenih podatkov niti približno niso bile tolikšne, kot se pojavijo, ko na telefonu poženemo vgrajenega asistenta (OK Google oz. Siri). Asistent na strežnike Google in Apple dejansko prenaša zajete glasove, zato je primerjava umestna.

Raziskovalci so na podlagi testa zastavili svoje ime in integriteto za trditev, da nam telefoni/aplikacije v resnici ne prisluškujejo. Dejstvo je, da spletni velikani danes vedo tako veliko o nas, da jim tega niti ni treba početi. Seveda pa so taka namigovanja od nekdaj tudi zavračali, nazadnje je to naredil tudi Mark Zuckerberg, ko ga je o tem na zaslišanju povprašal ameriški senator.

Če se vam v resnici kdaj zgodi, da naslednji dan v spletu zagledate oglase za tematiko, ki vam jo je ravno sinoči omenil kolega, ki ste ga srečali ob pivu, je bolj verjetno, da so algoritmi povezali njegovo spletno brskanje o tematiki, vajini lokaciji (pivo) in še dodatno povezanost prek raznih družabnih omrežij.

Samo brez panike!, bi lahko rekli.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji