Zmedeni poliglot

Objavljeno: 26.1.2010 | Avtor: Žiga Veber | Kategorija: Preizkusi | Revija: Januar 2010

GoClever je pri nas nekoliko manj znano "navigatorsko" podjetje, ki s svojimi izdelki zalaga predvsem češko, poljsko, rusko in romunsko govoreči del vzhodne Evrope. Nekaj izdelkov pa kljub vsemu namenijo tudi nam in našim južnim sosedom, pa tudi preostalemu prebivalstvu stare celine. Model 5066 je njihov najzmogljivejši, je krona njihove ponudbe. In prav tako se tudi sveti.

Naprava je zelo elegantno oblikovana, saj je skoraj povsem pravokotne oblike, brez kakršnihkoli izboklin in je s 13 mm dovolj vitka, da jo je mogoče spraviti v še tako ozek žep. Zadnja stran je izdelana iz mehke in za dotik nadvse prijetne plastike, ki pa žal ni dovolj trdna da bi notranjost in zaslon povsem zaščitila pred pritiski od zadaj, ki se na zaslonu poznajo kot temne packe. Še bolj zmoti to, da se omenjena hiba pojavlja tudi med vsakdanjo rabo med tipkanjem po zaslonu, pa če tudi smo še tako nežni. Nekoliko moteče je, da je zaslon, ki je namenjen dotikanju in upravljanju naprave, preveč občutljiv za pritisk, črni madeži pa se ne pojavljajo na mestu pritiska, temveč vedno na istem delu slike. Zadnja stran tako, kar zadeva trdnost, ni kos stojalu, ki je sicer samo po sebi dovolj čvrsto, vendar se nekateri konkurenčni izdelki na svoja stojala pritrjujejo bolj praktično in elegantno. Tudi kar zadeva nastavljivost, je na primer Garmin v rahli prednosti, saj lahko stojalo krožno nastavljamo v vse smeri, tu pa je treba že ob sami pritrditvi paziti, da napravo namestimo dovolj vodoravno, nato pa ji lahko prilagajamo le višino in naklon ter jo posebej zasukamo levo ali desno.

Nočni način je nekoliko preveč "črno-bel".

Če je zadnja stran prijetno mehka in izdelana iz neodbojne plastike, pa je sprednja stran naprave popolno nasprotje, saj je svetleča in zaradi nekoliko neravne površine deluje ceneno. Še veliko večja težava je uporaba v avtomobilu, saj se nam velikokrat zgodi, da na zaslonu ne vidimo prav nič drugega kakor odboj okolice. Tako lahko ves čas opazujemo sopotnika ali pa napravo uporabimo kar namesto četrtega vzvratnega ogledala. Nekoliko si lahko pomagamo z nastavitvijo svetlosti zaslona, vendar je za prilagoditev te, tako kot še mnogih drugih nastavitev, treba navigacijo prekiniti in znova nastaviti želeni cilj. Zelo neprijetno.

Naprava se vključi razmeroma hitro, vendar je, preden vstopimo v navigacijski del, treba počakati še slabo minuto, saj se s kartami vred naloži posebej. Tako je mogoče z začetnega menuja izbrati eno izmed štirih možnosti, in sicer navigiraj, medij, nastavitve in Bluetootch, ki omogoča prostoročno telefoniranje in prenos podatkov. Da, bluetootch, takšen je prevod modrozobe povezave v slovenščino. Še bolj zabavno postane, ko to možnost izberemo, saj je menu za povezavo s telefonom v italijanščini. Podobno je pri izboru hrvaščine ta menu v španščini, ko pa preidemo na angleščino, se pred vnovičnim zagonom naprave prav tako pojavljajo pridihi jezika z Apeninskega polotoka.

Sam uporabniški vmesnik je sicer zasnovan logično in enostavno, prav tako poteka tudi iskanje krajev in interesnih točk, nekoliko nepregledne so le informacije na zaslonu med samo navigacijo. Teh je za odtenek preveč in čeprav je to zakonsko prepovedano, klikanje po njih med vožnjo ne vzbuja prav nobenega zadovoljstva.

Prevodi nekaterih menujev so povsem bizarni.

Usmerjanje poteka zelo dobro, prav tako glas, ki nas usmerja, deluje zelo naravno, veliko bolj kot pri večini konkurence, saj so stavki lepo povezani. Tudi pokritost zemljevidov območja Slovenije je zelo dobra, po želji nas GoClever pripelje tudi do Spodnjega Dupleka ali na primer Znojil. Enako dobro se znajde po večjih mestih Slovenije. Nekoliko zgubljen je bil navigator na našem preizkusu le pri vožnji po novem delu italijanske avtoceste v okolici Trsta. Omeniti velja še slabše pregleden nočni način, ki je v slogu filma Matrica črno zelene barve, zaradi česar je zelo težko ločiti glavne ulice od stranskih, to pa vsekakor vpliva tudi na kakovost vizualnega vodenja.

Kartografija je shranjena na pomnilniški kartici MicroSD, ki je lahko velika do 4 GB in jo je seveda mogoče zamenjati, uporabimo pa jo lahko tudi za shranjevanje fotografij, glasbe in videoposnetkov. Te lahko na napravo prenesemo neposredno iz telefona prek povezave bluetooth, ali pa iz računalnika preko USB povezave. Med predvajanjem lahko po zaslugi vgrajenega FM radijskega oddajnika zvok poslušamo na glasbenem stolpu ali avtoradiu, tej možnosti pri GoCleverju v slovenščini pravijo "Transmetti".

GoClever 5066FMBT je naprava, ki poleg cestne navigacije omogoča še marsikaj in vse to za ugodnih 150 evrov. Žal pa je kljub enostavnemu uporabniškemu vmesniku in dobri kartografiji temu cestnemu navigatorju mogoče očitati marsikaj.

GoClever 5066FMBT

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 12,7 cm.

Priloženi zemljevidi: Evropa, Slovenija in okolica.

Ocena priloženih zemljevidov: 9.

Ocena uporabniškega vmesnika: 7.

Ocena cena/zmogljivost: 8.

Izdeluje: GoClever, www.goclever.net.

Prodaja: Avtera, www.avtera.si.

Cena: 150,00 EUR.

Za: Prijetna oblika, dobra kartografija, prijeten glas vodenja, opremljenost, cena.

Proti: Bleščeč zaslon, nočni način, prekinitev navigacije med nastavitvami, prevodi menujev.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki