Vnovični zmenek z deskarji

Objavljeno: 24.2.2009 | Avtor: Uroš Mesojedec | Kategorija: Veliki preizkusi | Revija: Februar 2009

Minilo je leto in dan in znova smo pripravili pregled obiska spletne strani naše revije, ga primerjali z lanskoletnim, hkrati pa pokukali še na priljubljeno spletišče revije iz iste hiše, Mladine. Novo leto prinaša nove ugotovitve, ki so le redko podobne tistim iz prejšnjega leta.

Tako kot lani smo tudi tokrat izbrali mesečni interval, od 7. decembra lani do 6. januarja letos. Tako so zbrane številke povsem primerljive. Seveda še vedno uporabljamo isto analitično orodje, Google Analytics, ki je v rabi na vse več spletiščih, zato bodo številke iz nadaljevanja gotovo marsikomu zanimive kot primerjava z lastnimi meritvami. Omenimo še, da smo nekaj več o spletni analizi, s poudarkom prav na Google Analytics, objavili nedavno, v lanskem novembrskem Monitorju (PDF je na priloženi plošči DVD).

Obiskovalci Monitorjevega spletišča so še vedno bolj specifični uporabniki, katerih tehnična opremljenost in pripravljenost preizkušanja novosti je gotovo večja od povprečja, zato smo tudi tokrat pokukali še k sosedom v isti hiši, Mladini, ki ima, tehnološko gledano, veliko bolj običajno porazdeljene obiskovalce.

Brskalniki in sistemi

Spletni brskalnik je že vrsto let eden najpogosteje uporabljanih kosov programske opreme in konkurenca je tu še kako dobrodošla, še posebej, ker se standardi spleta še vzpostavljajo. Na srečo je med brskalniki pestro, kot že dolgo ne, predvsem zaradi pisane druščine, zbrane okrog odprtokodnega brskalniškega jedra WebKit, ki ga uporabljajo v Applu, Nokii, Googlu, Palmu in še marsikje. Ta se vse bolj uspešno postavlja ob bok Mozilli in Operi, ki vztrajno konkurirata prevladi Internet Explorerja. Pogosto navajana mednarodna raziskava XiTi Monitor je oktobra lani zaznala zmanjšanje deleža Internet Explorerja v Evropi pod 60 %, predvsem na rovaš Firefoxa, ki ima dobrih 31 %, sledijo pa Opera (5,1 %), Safari (2,5 %) in novinec, Chrome (1,1 %).

Slovenija je bila po rabi Firefoxa vedno med vodilnimi v Evropi, izidi analize Monitorjevega spletišča pa to zgovorno potrjujejo. Firefox nadvse prepričljivo vodi, saj ga uporablja skoraj 62 % vseh obiskovalcev (lani "le" 55 %), od tega jih ima več kot 85 % nameščeno zadnjo različico, Firefox 3, Internet Explorer še naprej izgublja in je z lanskih skoraj 40 % zdrknil na vsega 28 %. Precejšni delež pa si je že zdaj izboril novinec, Googlov Chrome, ki nam je prinesel skoraj 6 % obiskovalcev, lani ga seveda še sploh ni bilo. Obiskovalci z Opero so sicer precej redki (2,68 %, lani še 3,37 %), ob posameznem obisku pregledajo približno enako število strani, a so precej bolj vztrajni, saj se na spletišču zadržujejo v povprečju skoraj 5 minut na obisk, to je nekako dvakratnik siceršnjega povprečja.

Če analiza Monitorja nekako nakazuje trende prihodnje rabe, je pri Mladini stvar še čvrsto v "sedanjosti", pri brskalnikih namreč na prvem mestu še vedno vztraja Internet Explorer z dobrimi 48 %, Firefox pa mu diha za vrat s 46 %. Lani je bilo razmerje še 56 : 40. Pri Mladini so omembe vredni še Opera, Chrome in Safari, ki jim je uspelo prebiti mejo 1 % (po vrsti 1,76 %, 1,73 %, 1,6 %), vse drugo pa je, praktično gledano, le statistični šum.

Kar se tiče Monitorjevih obiskovalcev, je izid jasen - Firefox je zmagal. Mladinci do tega spoznanja še niso prišli.

Če je med brskalniki stvar zelo zanimiva, pa pri operacijskih sistemih ni presenečenj. Še vedno je velika večina obiskovalcev Monitorja uporabljala Okna (94,44 %, lani 94,90 %), s slabimi tremi odstotki sledi Linux, temu pa Mac OS z 2,23 %, vse drugo je skoraj zanemarljivo, je pa zanimivo, da si praktično enak odstotek že delita Symbian in iPhone kot predstavnika mobilnih odjemalcev. Pri Mladini so Okna enako dominantna (95,75 %), le da je na drugem mestu Mac OS (2,51 %), šele tretji pa je Linux (1,46 %).

Okna so skorajda edini operacijski sistem, ki ga uporabljamo. Monitorjevi obiskovalci premorejo še nekaj Lunuxa, Mladinci več Maca.

Bolj zanimiv je prerez rabe Oken, saj je zdaj tudi Microsoftu jasno, da je bila Vista velik polom. To potrjuje tudi analiza. Kar tri četrtine obiskovalcev Monitorja z Okni vztraja pri XP, 22 % pripada Visti, nad en odstotek pa je uspelo zlesti le še Oknom 2000. Pri Mladini so XPji še vztrajnejši, kar 84,3 % Oken je iz "davnega" leta 2001, Visto uporablja 13 % in Okna 2000 1,7 % obiskovalcev z Okni, vse drugo je zanemarljivo.

Vista? Polomija.

Iskalniki in ponudniki

Analiza obiska spletišč seveda še zdaleč ni popolna, če se ne ozremo po virih, ki nam pripeljejo obiskovalce. Za Monitor je zelo vzpodbudno, da je kar dobrih 40 % prometa neposrednega, torej nas obiskovalci poznajo in obiščejo prek zaznamkov ali z vnosom naslova kar neposredno v brskalnik. Dobrih 30 % obiska nam pripeljejo iskalniki, slabih 30 % pa povezave z drugih strani. Pri Mladini je razrez drugačen: 55 % obiska pride prek iskalnikov, 24 % je neposrednega, 20 % pa prek povezav z drugih strani.

Kakorkoli že, brez iskalnikov bi bil obisk gotovo precej manjši. Kakšen pa je njihov delež? Lahko bi rekli, da pričakovan. Google še povečuje svoj delež med iskalniki, ki so nam pripeljali obisk. Njegov delež je že skoraj 85 % (lani 75 %). Najdi.si je izgubil skoraj deset odstotnih točk in to ga je pripeljalo do slabih 15 % deleža. Če deleža obeh vodilnih seštejemo, ugotovimo, da vsem drugim ni uspelo pripeljati skoraj nikogar. Pri Mladini je slika podobna, Google ima dobrih 86 % (lani 82 %), Najdi.si pa dobrih 12 % deleža iskalnikov (lani 17 %).

"Zeitgeist" Monitorja kaže, da so v začetku letošnjega leta najbolj vžigali iskani izrazi (če izvzamemo različne pojavne oblike imena revije), kot so "prenosni računalniki", "kateri monitor kupiti" in "google g1". Pri Mladini je duh časa še zgovornejši, izvzemši pojavne oblike imena revije, prednjačijo "la toya", "porno" in "zlatko šugman". Če so ozremo na celotno leto 2008, pa so k Monitorju vodili naslednji iskani izrazi: "rtvslo p2p", "windows xp sp3", "prenosni računalnik" ter "htc touch diamond", k Mladini pa: "volitve 2008", "pavle kozjek" ter znova "porno" in "la toya".

Med spletnimi ponudniki, ki obiskovalcem omogočajo dostop, je slika dokaj pisana, žal pa tudi nekoliko zmedena, saj Google Analytics le s težavo spremlja in razvršča precej dinamičen trg ponudnikov v Sloveniji. Delež Telekoma Slovenije, ki se je pojavil kot "nov" ponudnik, in SiOLa skupaj trenutno pokriva 36,56 % (lani je bil del SiOLa praktično enak). Omrežji T-2 sta na drugem mestu, sešteto pokrivata skoraj 21% (lani 17%), sledi Amis s slabimi 7 % (lani 5,62 %), za njimi pa sta, kot lani, Triera in Telemach.

Največji je še vedno Siol, počasi se mu približuje T-2.

Zmogljivosti odjemalcev

Da bomo svoje vsebine lahko še naprej ponujali čim bolj optimalno, moramo seveda poznati tudi zmogljivosti odjemalcev. S ponudniki je nekako povezana tudi hitrost povezave, pri čemer je Google Analytics razmeroma nemočen in še vedno ponuja precej razmazano sliko, ki se zanaša na sekundarne dejavnike (dejanska meritev hitrosti bi bila za obiskovalce preveč zamudna). Delež neznane hitrosti je zato žal še vedno visokih 40 %. Prepoznani vzorec je kljub vsemu dokaj zanimiv. Največji delež imajo povezave xDSL, ki jih uporablja 44 %, kabelsko povezavo 7,55 %, optično pa že skoraj 6 % - to je med prepoznanimi hitrostmi dvakrat več kot lani. Vsekakor bomo z videom na spletni strani Monitorja lahko nadaljevali.

Veliko bolj natančne so meritve drugih zmogljivosti. Pri zaslonih so nizke ločljivosti trenutno stvar preteklosti, precej gotovo pa tudi prihodnosti, z neizogibnim pohodom mobilnih naprav. No, trenutno so vodilni 17- in 19-palčni zasloni z ločljivostjo 1280 × 1024, ki imajo skoraj 29 % delež (lani 26 %), sledi manjša ločljivost, 1024 × 768, ki pa je z dobrimi 18 % zelo nazadovala (lani kar 44 %). Sledijo široki zasloni, ločljivost 1680 × 1050 ima skoraj 17 % (lani 9,8 %), piksle v matriki 1280 × 800 pa ima skoraj 13 % (9,6 %) obiskovalcev. Tudi naprej se vrstijo visoke ločljivosti s širokim razmerjem, prva "predpotopna", 800 × 600, je šele 12. z zgolj 0,64 %. A, kot omenjeno, že naslednje leto bodo mobilne naprave ta razpored precej spremenile. Ob tem omenimo, da ima velika večina polne barvne palete (32- in 24-bitno), nekoliko omejeno, 16-bitno, uporablja 3 % obiskovalcev, manjše pa praktično nihče več.

Ločljivost 1024x768 pik se poslavlja. Na monitor.si nekoliko hitreje kot na mladina.si.

Dodatna oprema brskalnikov ostaja bogata. Skoraj 97 % obiskovalcev Monitorja ima nameščen dodatek flash, pri čemer je delež zadnje, desete različice več kot 57 %. Javo podpira dobrih 87 % obiskovalcev.

Zanimivosti

Za konec smo prihranili še nekaj zanimivosti, ki smo jih zaznali ob pregledu celotnega leta 2008. Monitor ima vse leto precej enakomeren obisk, kljub temu pa je lani precej izstopal teden med 19. in 25. oktobrom, ko je bilo precej dodatnih obiskov pripeljanih z drugih spletnih strani. Pri Mladini se poletje zelo pozna na obisku, prvi vrh v dokaj enakomernem obisku pred poletjem so dosegli med 24. februarjem in 8. marcem (po smrti Janeza Drnovška), drugega, precej izrazitejšega po poletnem "premoru" pa med 14. in 20. septembrom (volitve).

Na Monitorju so najbolj zanimive strani, poleg naslovnice, iskalnik in preglednice najboljših izdelkov (prenosniki, digitalni fotoaparati, laserski tiskalniki). Pri Mladini naslovnici sledijo Izjave tedna, Mladina foto, trgovina in Rolanje.

Geografsko gledano, so obiskovalci Monitorja kar v 95 % iz Slovenije, pri Mladini pa je takih 9 od 10. Na drugem mestu je za obe spletišči Hrvaška (0,57 %/1,0 %).

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki