Varen Facebook

Objavljeno: 5.9.2012 10:41 | Avtor: Domen Savič | Kategorija: Dosje | Revija: Julij 2012

Ponujamo nekaj zgledov dobrih praks upravljanja Facebooka za posameznike in podjetja. Pri prvih smo se posvetili predvsem spletni zasebnosti in nadzoru nad podatki, ki jih uporabniki objavljajo in delijo v tem omrežju. Za podjetnike in druge poslovne uporabnike pa smo se osredotočili predvsem na dobre prakse komuniciranja in upravljanja blagovne znamke v tem omrežju, ki dvigujejo kakovost komunikacije in dolgoročno prinašajo boljše rezultate.

Facebook se je razpasel po našem družbenem prostoru in z njim se lahko srečamo na tisoč in en način. Kot navdušen uporabnik spleta ga najbrž uporabljate za vzdrževanje stikov s prijatelji, igranje brezplačnih iger oziroma zasledovanje sošolk/sošolcev iz zadnje izobraževalne ustanove, ki ste jo obiskovali.

Če ste podjetnik oziroma se v podjetju ukvarjate z marketingom in oglaševanjem, potem ste se na Facebook podali v upanju, da boste našli nove trge oziroma izboljšali stik s ciljno publiko. Uporabljate ga za objavo novic, komunikacijo in nagradne igre.

Zaradi enostavne rabe tega komunikacijskega orodja se je razširilo veliko škodljivih in neučinkovitih praks uporabe, ki večinoma izhajajo iz nepoznavanja orodja oziroma dobrih praks spletne komunikacije. Zaradi tega se povečuje komunikacijski šum v omrežju in otežuje smiselna in koristna komunikacija.

Za navadne uporabnike

Uredite si časovnico

Znašli ste se v zadregi - pred časom ste kot svojega "prijatelja" potrdili nekoga, za katerega se je kasneje izkazalo, da je zelo navdušen uporabnik Facebooka in razen njega skorajda ne slišite drugih uporabnikov. Ne bi ga radi odstranili iz svoje mreže, a kljub temu - ga je mogoče kako umiriti?
V vaši časovnici je gumb, s katerim uravnavate intenzivnost izpisa objav posameznega uporabnika. Facebook že sam izračunava moč povezave med vami in drugimi uporabniki (koliko sporočil si izmenjata, kolikokrat si izmenjata povezavo oziroma povšečkata objave), a mu pri tem vendarle lahko še pomagate.

Uravnavajte količino objav posameznega uporabnika v svojem omrežju


Enostavno lahko preklopite med tremi stopnjami intenzivnosti objav in s tem v svojo časovnico vpeljete več pestrosti, obenem pa ne užalite navdušencev, ki neprestano visijo v spletu.

Sporočite veselo novico samo izbranim posameznikom

Neštetokrat videno: galerijo fotografij oziroma vabilo na zabavo bi radi posredovali samo izbrancem, drugim pa se o tem ne sme niti sanjati. Rečeno, storjeno. Pod vrstico stanja je namreč gumb, s katerim določate vidljivost posameznih objav.

Izberite ljudi v omrežju, ki bodo lahko videli vašo objavo

Tako lahko izberete, ali bodo objavo videli vsi, se bo objava pokazala samo članom izbrane skupine, lahko pa poimensko določite izbrance, ki jim boste namenili sporočilo. Poleg objave se bodo nastavitve avtomatično prenesle tudi na vse komentarje, tako da ste brez skrbi.

Omejite dostop do svojih osebnih podatkov


V omrežju Facebook ste že dolgo časa. Objavili ste že kar nekaj fotografij z dopustov, zabav ob koncu tedna oziroma že kar nekajkrat potarnali nad nezadovoljstvom v službi. Ste kdaj pomislili, kdo vse lahko to vidi?

Facebook ima na voljo dokaj zapleten, a vendarle zelo natančen sistem določanja pravic zasebnosti, s katerim lahko celostno urejate dostop do vaših podatkov. Rojstni dan, kontaktni elektronski naslov, telefonska številka ... vsi podatki, ki ste jih ob prijavi vpisali v Facebook, so prosto dostopni, če jih seveda primerno ne omejite.

Facebook pozna veliko nastavitev zasebnosti


Tako lahko vnaprej definirate, kdo vse lahko vidi vaše objave, kdo vse jih lahko komentira, oziroma koliko vaših podatkov lahko vidijo drugi uporabniki tega omrežja. Lahko si vidljivost profila omejite na ozek krog ljudi, ki jim zaupate, ali pa podatke delite z vsemi uporabniki. V tem primeru svetujemo uporabo zdravega razuma.

Veste, katere aplikacije uporabljate?

Aplikacije predstavljajo polovico zabave v omrežju Facebook, vendar se lahko zadeve včasih zapletejo. Vsaki potrjeni aplikaciji namreč dovolite določeno soupravljanje vašega računa in podatkov, lahko pa se zgodijo neprijetnosti, ko določena aplikacija v vašem imenu objavlja statuse, pošilja sporočila oziroma počne druge neodobrene dejavnosti.

Aplikacije lahko enostavno odstranite in tako preprečite morebitne nezgode


K sreči je na voljo enostaven način za sankcioniranje - kliknite povezavo Aplikacije in odprl se vam bo seznam vseh aplikacij, ki ste jim odobrili dostop do vašega računa. Če boste med njimi opazili kakšno, ki vam ni pogodu, jo lahko enostavno odstranite.

Facebook oglasi - nastavite si relevantne oglase

Facebook oglaševanje temelji na demografskih lastnostih uporabnikov. Oglaševalci tako lahko izberejo starost, spol, zemljepisno lego, spolno usmeritev, zakonski stan, versko usmeritev in politično opredeljenost ter druge lastnosti, ki jih sami vpišejo v svoj profil. Na podlagi teh vsebin se uporabniku izpisujejo oglasi, večkrat pa se zgodi, da so ti zelo irelevantni in uporabnika motijo.

Oglas lahko hitro odstranite, Facebook pa se bo iz vaših odločitev učil


Uporabnik lahko enostavno uravnava tudi izpis oglasov in tako pripomore k prikazovanju relevantnejših oglasov. Izbirate lahko med več tipi prijav, od tega, da vas oglas moti, ker se preveč ponavlja, pa do tega, da je vsebina irelevantna, žaljiva oziroma drugače sporna. Ko število prijav doseže kritično maso, Facebook oglas umakne, hkrati pa se na podlagi vaših izborov uči in vam servira oglase, ki so vam bolj po volji.

Za podjetja

Brez komunikacijske strategije ni nič!


Preden ustvarite Facebook stran, je najpomembneje, da s pomočjo celotne ekipe določite komunikacijske smernice vašega podjetja v tem omrežju. Strategija naj zajema vpetost Facebook strani v celotno spletno komunikacijo podjetja, navezuje pa naj se tudi na komunikacijo na prodajnih mestih in v drugih komunikacijskih kanalih.

V strategiji se osredotočite na svojo ponudbo, opredelite pa tudi ciljno skupino uporabnikov in izoblikujte ton komunikacije z njimi. Določite tudi način objavljanja vsebin in uredniško politiko ter izberite vire informacij in podatkov, s katerimi ne boste kršili avtorskih pravic tretjih oseb. Na koncu je treba določiti tudi strategije kriznega komuniciranja, ki vam bodo prišle prav takrat, ko se boste morali ukvarjati z nezadovoljnimi uporabniki.

Ste izbrali pravi tip strani?

Napaka, ki jo zagreši preveliko število podjetij, je izbor osebnega profila za predstavljanje podjetja. Čeprav je Facebook v Sloveniji navzoč že več let in ni več novost, si te napake res ni treba privoščiti. Ljudje so prijatelji z ljudmi, podjetje pa ima oboževalce oziroma privržence.

Facebook stran podjetja lahko označite kot lokalno podjetje oziroma prostor, podjetje, organizacijo ali institucijo, blagovno znamko ali izdelek, ustvarjalca, skupino ali javno osebo, zabavo ali skupnost oziroma humanitarno ustanovo - odvisno od vašega poslovnega modela.

Osnovni podatki strani in spoštovanje Facebook pravil

Osnovni podatki podjetja so izrednega pomena. Prostor za kratek opis izkoristite za uporabne informacije o vaši storitvi, da bodo lahko uporabniki hitro izvedeli, kaj lahko pričakujejo od vas.
Na strani objavite tudi osnovne informacije - povezave do spletnega mesta in do drugih družabnih omrežij. Objava kontaktnih podatkov je koristna, vendar le, če so podatki aktualni in bo član vaše uredniške ekipe lahko hitro in učinkovito reagiral ter pomagal pri morebitnih uporabniških vprašanjih.

Sestava spletne (URL) povezave na spletnih mestih je izrednega pomena. Priporočamo, da je povezava kratka, razumljiva in informativna. Na Facebooku se določi na upraviteljskem delu strani, prav tam, kjer se urejajo osnovne informacije. Lepa in kratka spletna povezava, kot je www.facebook.com/imepodjetja, se lahko uporabi na letakih, na spletnem mestu ali drugod.
Naslovna (cover) fotografija predstavlja zelo veliko površino časovnice posameznega podjetja, zato je priporočljivo, da je informativna in prijetna za oči, obenem pa upošteva Facebook pravila.

Nagradne igre so razlog za veliko priljubljenostjo omrežja Facebook med podjetji, saj podjetja enostavno in dokaj ugodno pripravijo nagradno igro in s tem promovirajo svoje podjetje in svoje blagovne znamke. Kljub temu je opaziti, da je zelo veliko nagradnih iger prirejenih v nasprotju s pravili Facebooka, ki prepovedujejo pogojevanje všečkov in komentiranje z nagrajevanjem, prepovedujejo objavo nagrajencev na časovnici strani itd. Sankcije kršitve so izbris Facebook strani in s tem vseh privržencev. Najbolj odmeven zgled v Sloveniji je bil izbris Facebook strani Radia 1, ki je tako čez noč ostal brez tega komunikacijskega orodja.

Nagradne igre sicer lahko obogatijo komunikacijo podjetja s privrženci. Najbolj znan način prirejanja nagradnih iger je ob pomoči Facebook aplikacij, ki so lahko bolj ali manj zapletene. Uspešne nagradne igre so povezane tudi z drugimi oglaševalskimi dejavnostmi, kar dviguje njihovo uspešnost. Ponavadi so nagradne igre uspešnejše tudi zaradi Facebook oglaševanja, ki je pomembna funkcionalnost Facebooka za podjetja.

Kakovost objav je pomembna!

V strategiji, ki jo vsako podjetje pripravi pred odhodom na Facebook, se določi tip objav, torej ali bodo uredniki objavljali besedila, fotografije, video vsebine in podobno, in začrtanih smernic se je potem treba tudi držati. Pomembno je, da so tekstovne objave pravopisno pravilne in da ne vsebujejo tipkarskih napak.

Čeprav so najpogostejše objave besedila, so prav tako pomembne tudi slikovne objave. Slika pove več kot tisoč besed in to velja tudi na Facebooku. Objaviti je mogoče tako posamezne fotografije kot albume več fotografij. Posamezni fotoalbumi naj bodo opremljenim z informativnim naslovom, ki bo dobro opisal album, z dobrim opisnim besedilom, datumom in tudi lokacijo, kje so bile fotografije posnete. Priporočljivo je, da se dobro in informativno opiše tudi posamezno objavljeno fotografijo in se označi ljudi, ki nastopajo na posamezni fotografiji.

Fotografije morajo biti kakovostne in obdelane tudi oblikovno, najpomembneje pa je, da ljudje na fotografijah objavo dovolijo in da objavo dovolijo tudi avtorji fotografij, torej fotografi. Prevečkrat se namreč objavljajo fotografije, za katere uredniki nimajo urejenih avtorskih pravic, s tem pa urednik strani krši avtorsko pravo.

Z novim načinom izpisa časovnice, ki je prišel v rabo v zadnjih nekaj mesecih, je podjetje dobilo možnost, da svojo bogato zgodovino, če jo seveda ima, nadvse lepo prikaže tudi na Facebooku. Najpomembnejši dogodki v zgodovini podjetja so lahko prikazani z naslovom dogodka, lokacijo, časom in opisom dogodka, dogodku pa lahko dodate tudi fotografijo. Tako bogata časovnica je najprimernejša za podjetja, ki tako spomnijo na obletnico izida nekega izdelka, ter za glasbene skupine, ki tako opomnijo na izid albumov.

Facebook pozna veliko statistik - uporabite jih za merjenje uspešnosti komunikacije

Uspešnost Facebook strani redno preverjajte s poročili

Uspešnost Facebook strani lahko izboljšate samo tako, da redno analizirate uspešnost posameznih objav. Analizirate lahko demografske podatke svojih oboževalcev, izvajate vsebinsko analizo objav in na podlagi teh analiz pripravljate nove objave. Spremljanju podatkov je namenjen upraviteljski del Facebook strani, ki se imenuje Facebook Insights.

Za podjetja je sicer najpomembnejši podatek število privržencev, vendar je pomemben podatek tudi, koliko ljudi se o Facebook strani pogovarja (vsi privrženci Facebook strani, ki so bili v interakciji z vsebino, so torej všečkali vsebino, jo komentirali, posredovali prijateljem, odgovorili na Facebook ankete, se označili na fotografijah itd.) in koliko ljudi posamezna stran lahko doseže (število prijateljev starih privržencev, ki predstavljajo potencialne privržence strani), pomemben pa je tudi prirast iz meseca v mesec.

Koristne povezave

Katere aplikacije uporabljam? -

https://www.facebook.com/bookmarks/apps

Nastavitve zasebnosti -

https://www.facebook.com/settings/?tab=privacy

Facebook oglaševanje -

https://www.facebook.com/business/dashboard/

Facebook smernice -

https://www.facebook.com/page_guidelines.php

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki