TeleSiolovo kockanje

TeleSiolovo kockanje
Objavljeno: 30.6.2009 10:25 | Avtor: Matjaž Klančar | Kategorija: Uvodnik | Revija: Avgust 2009 | Teme: mnenje, komentar, uvodnik, SiOL, Siol TV, Telekom

Leto je naokoli in spet se moram spotakniti ob SiOL, pardon, TeleSiOL ("TeleSiol" je izraz, ki ga je skoval Tomaž Kalin, nekoč predsednik in zdaj podpredsednik nadzornega sveta Telekoma Slovenije, ko je pred dobrimi petimi leti ostro kritiziral namero takratne uprave Telekoma Slovenije, da se SIOL spet vključi v matično družbo).

V začetku junija je namreč završalo, saj smo dočakali prvo pravo resno podražitev telekomunikacijskih storitev v zadnjem času - SiOL je podražil svojo IP televizijo SiOL TV. Oziroma, če sledimo njihovemu PRu - "Telekom Slovenije bo uporabnikom SiOL TV s prvim julijem letos ponudil prenovljeno in poglobljeno televizijsko izkušnjo." Jep, vse je v načinu predstavitve ...

V resnici pa bodo (če zgodbo skrajšam in zaokrožim) naročniki storitev SiOL TV iz osnovnega paketa Trio ob prehodu na cenovno enakovreden paket (30 EUR/mesec) izgubili možnost gledanja 16 (po mnenju SiOLa) manj gledanih programov, polna programska shema pa bo veljala desetaka več kot doslej. V resnici so, kar so na tiskovni konferenci tudi priznali, ugotovili, da potrebujejo višjo ceno, ker sedanji sistem ni več vzdržen. Verjetno res, podobno namreč že dalj časa razmišljajo tudi drugi konkurenti, medtem ko drugi kljub temu in še bolj zagreto tolčejo minus. Koliko časa še, bomo še videli.

Pri SiOLovi potezi je sporen pravzaprav le način, kako so se lotili podražitve in kako so "poglobili televizijsko izkušnjo". Za začetek - uporabnikom, ki so se na njihovo ponudbo za dve leti zavezali s pogodbo, so samovoljno spremenili oziroma osiromašili tv program, oziroma so ga podražili. Zveza za varstvo potrošnikov in celo APEK sta potrdila zahteve mnogih, ki pravijo, da je ta poteza sporna in da lahko zato uporabniki od pogodbe odstopijo brez pogodbene kazni.

Še bolj sporno je, da so se odločili uporabnike dokončno prisiliti v uporabo "novega" vmesnika SiOL Plus, ki ga večina že leta zavrača kot neuporabnega. To pomeni, da bodo uporabniki svoje tv vmesnike (STB) Amino, ki so jih (in jih nekateri še vedno) odplačevali 24 mesecev, lahko vrgli v smeti in si za vnovični 1 evro na 24 mesecev omislili STB Sagem. Mimogrede, gre za časovno omejeno promocijo, polna cena Sagema je namreč 140 evrov.

Če si malce osvežimo spomin, vmesnik SiOL Plus je tisti vmesnik (programska oprema, posvečeni mu pravijo "middleware"), ki so ga za hude denarje kupili od Thomsona in deluje na prav tako počasnem, nestabilnem in vseh kritik vrednem tv vmesniku (STBju) Sagem. Oba je dobavil "hišni" dobavitelj, podjetje RAM2. Naši viri pravijo, da so že pred samim preizkusom delovanja programske opreme na zalogo kupili za skoraj sedem mestno evrsko številko STBjev, ne da bi vedeli ali bo kombinacija STB in v bodoče izbrane programske opreme sploh delovala. Ko so kombinacijo preizkusili, so ugotovili, da ne deluje tako, kot je oglaševana (o tem smo se na lastne oči prepričali tudi mi, ko smo takrat obiskali SiOL), vendar je posel zabredel že tako globoko, da so enostavno morali upati, da bodo popravki nekoč odpravili vse težave. Kot kaže, jih ne bodo nikoli.

Na to kažejo najmanj prvi junijski dnevi, ko so podporni SiOLovi forumi skoraj pregoreli pod težo pritožb tipa "Po zadnji nadgradnji zadeve delujejo še manj kot prej. Ali mi ga lahko prosim oddnadgradite?". "Še manj kot prej" pomeni, da se je veliko uporabnikov (tudi sam jih poznam nekaj) pritoževalo, da slika ob petkih zvečer in čez konec tedna zelo pogosto crkuje ali pa je kockasta. Zakaj takrat, je jasno - takrat je največji naval tv uporabnikov. Prav tako ne deluje nobena od storitev nPVR (osebni snemalnik, časovni zamik), ki jih je tehnični direktor SiOLa v svojem vizionarskem prispevku (siolov.blog.siol.net/2006/12/11/karkoli-kadarkoli-kjerkoli) kot skorajda delujočo storitev reklamiral že konec leta 2006. In seveda - kakovost slike je katastrofalna, saj je stiskanje MPEG-2 s fiksno bitno širino 4 Mb/s za današnje velike televizorje enostavno prehudo. Še huje, kodiranje MPEG-4, ki ga vklopijo uporabnikom, ki imajo preozko "pipico" je kakovostno še veliko slabše, pa še preklop med kanali je dolg nekaj sekund. Mimogrede, teh 4 Mb/s je naravnost smešnih pri uporabnikih, ki so priklopljeni prek optike, kjer fizičnih hitrostnih omejitev v resnici ni...

No, od vsega začetka, predvsem pa po vsaki nadgradnji, redno zmrzuje celotna naprava (tudi po nekajkrat na večer), občasno ne deluje sistem EPG (tv program in tv spored), predvsem pa je tu "kockanje", kot pritožniki na SiOLovem forumih ljubkovalno imenujejo sliko, ki se pojavi, ko STB ne more dovolj hitro dekodirati video podatkovnega toka oz. ko strežniki toka ne dostavljajo dovolj hitro. "Kockanje" - prav prikladen izraz tudi za poigravanje z naročniki, kajne?

Pravzaprav ne poznam nikogar, ki bi mu bilo jasno, kako uspe SiOLu s tako katastrofalno ponudbo IPTV sploh še privabiti nove naročnike. Razen seveda tistih, ki nimajo druge izbire.

Za konec - nekaj izbranih zapisov s SiOLovih forumov, ki povedo vse.

  • Od novoletnih praznikov je prišlo PREvečkrat do večdnevnih prekinitev.
  • Glede na to, kolikokrat se zadeva obesi, bi lahko na komunikator upedenali stikalo, s katerim se izklopi/vklopi štrom, namesto da moram iskati kabel na zadnji strani in mazati steno.
  • Ali ima še kdo drug problem, da se pojavi obvestilo na zaslonu, da bo komunikator prešel v varni način delovanja v roku 60 sekund? Komunikator se dejansko postavi v neki rezervni način delovanja, kjer je preklapljanje med kanali občutno počasnejše, slika je slabša, ni EPGja ...
  • Pop TV spet kocka!!! Itak, če je vikend!!!!
  • Hvala SIOLu za včerajšnji mrk (kockanje, negledljivost) ravno pri glasovanju za pesem Evrovizije. To je že postalo kar stalnica. Ob vikendih zvečer je TV negledljiv. Sram vas bodi ...
  • A lahko, prosim, na optiki gledam Trenja brez "hickupov" avdia in videa. To je naravnost smešno.
  • Zakaj tiste hitre informacije o oddaji in naslednji oddaji kakšen dan delujejo, pa potem spet kdaj ne in tako naprej?
  • V roku pol ure nazaj, sem šel čez kakih 50 programov, vsaj dvajset jih je kockalo. In to vse pod 90 kanalom, če bi gledal še naprej, verjamem, da bi jih bilo še več. Siol, a mislite samo podražiti storitve ali tudi kaj popraviti.
  • Uporabniki se pritožujejo predvsem nad "kockanjem" slike. Prav prikladen izraz tudi za poigravanje z naročniki, kajne?

    Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
    Prijava

    Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki