Objavljeno: 29.5.2018 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Junij 2018

Telefonska prva pomoč

Računalnikarji smo redno postavljeni v vlogo tehnične pomoči – bodisi po službeni dolžnosti bodisi po vseh drugih, torej družinskih, prijateljskih in še kakšnih. Po novem lahko priskočimo na pomoč tudi pri težavah s pametnimi telefoni, celo z iPhoni.

Pametni telefoni so zadnja leta za marsikoga prehiteli računalnike kot najpomembnejši člen tako službenih kot domačih opravil (no, pa tudi zabave). Resnejšega dela se resda raje lotimo na računalniku, a je telefon tisti, ki predstavlja stičišče vseh raznovrstnih digitalnih niti. Večina nas lažje preživi dan brez računalnika kot brez telefona.

Na iOS moramo aktivirati snemanje zaslona in določiti, kateri program naj prejme posnetek.

Za računalnikarje, vse, ki komurkoli posredujemo tehnično pomoč, je novi svet pametnih telefonov dvorezni meč. Po eni strani gre za naprave, ki so po sami naravi bolj omejene, da ne rečemo, kar zaklenjene, od računalnikov. To pomeni, da jih uporabniki vsaj s stališča programske opreme težje spravijo v neljube situacije. Po drugi strani pa je razpon različnih naprav, predvsem uporabljenih operacijskih sistemov, pa tudi različnih pogosto uporabljenih aplikacij in njihova razporeditev, neizmerno velik.

A tudi na telefonih lahko posežemo po programih, s katerimi se lahko na daljavo (po spletu ali lokalnem omrežju) priklopimo neposredno na računalnik in postorimo kaj namesto uporabnika (ali pa mu vsaj gledamo čez digitalno ramo in ga vodimo). To je na Androidu na voljo že nekaj let, v marčevski številki leta 2016 smo preizkusili odlični ISL Light, Apple pa je seveda tudi tu razred zase, saj česa podobnega pri svojih napravah ni dopuščal. No, končno so tudi pri Applu popustili – vsaj nekoliko.

S prehodom na iOS 11 so v sistem namreč dodali možnost snemanja zaslona (Screen Recording), tak posnetek pa lahko praktično brez zamika pošiljamo v splet – recimo nekomu, ki nas vodi po določenih korakih. Žal to pomeni, da naprave kljub temu ne moremo krmiliti na daljavo – lahko le vidimo zaslon in uporabniku naročimo, kaj točno naj izbere. A tudi to je (občutno) bolje kot nič, pri tehnični pomoči je najpomembnejše ravno to, da vidimo, katere možnosti so sploh na voljo, oziroma kaj se dogaja.

Poskusimo!

Podporo za tako pomoč so hitro dodali vsi pomembnejši programi, ki jih sicer poznamo na tem področju. Preizkusili smo slovenski izdelek podjetja XLab, imenovan ISL Light, in bržkone največjega tujega konkurenta, TeamViewer.

Oba delujeta bolj ali manj enako – tisti, ki potrebuje pomoč, mora imeti nameščeno pravo aplikacijo, torej ISL Light ali TeamViewer QuickSupport. V nastavitvah moramo v vsakem primeru poskrbeti, da imamo v Control Center bližnjico za Screen Recording. Do tega v iOS pridemo prek Settings, Control Center, Customize Controls, tam pa izberemo omenjeni Recording. Pri ISL Light bo sejo zagnal tisti, ki ponudi pomoč, ta mora uporabniku posredovati številčno kodo, ki jo slednji vpiše na telefonu ali tablici. Aplikacija še opozori, da moramo priklicati Control Center, tam pa za trenutek pridržati tipko Screen Recording. Postopek pri TeamViewerju je praktično enak, le da mora tam uporabnik sporočiti številko tistemu, ki mu bo pomagal. Nam je sicer bolj všeč prva možnost, a v praksi ni bistvenih razlik.

Kot rečeno - upravljati s telefonom ne moremo, lahko le spremljamo, kaj se na njem dogaja. To pomeni, da bo stvar najbolje delovala tako, da imamo zraven še en telefon, ki ga uporabljamo za pogovor z uporabnikom. Preizkusili smo sicer tudi klic neposredno na napravo, s katero smo delili namizje, a je to preveč nerodno, da bi bilo dejansko uporabno. Prenos namizja pri obeh deluje presenetljivo dobro – uporabljata stiskanje podatkov, to se pozna predvsem pri samem pogledu, a je delovanje zato toliko bolj gladko. Pri obeh imamo tudi vpogled v stanje naprave, torej trenutno porabo pomnilnika in procesorja, prost pomnilnik, hitrost povezave v splet in različico operacijskega sistema.

TeamViewer omogoča brezplačno rabo, a le za osebno rabo, ISL Light pa ponuja brezplačno preizkusno različico. Za zahtevnejše uporabnike (predvsem je mišljeno podjetja) oba ponujata plačljive licence in tu se tehtnica močno nagiba v prid ISL Light. Govorimo seveda o celotni storitvi, torej tako podpori računalnikov kot napravam Android in iOS. Pri ISL Light bomo za paket »Cloud«, ki omogoča več uporabnikov, a le eno vzporedno sejo hkrati, odšteli 340 evrov na leto, primerljivi paket pri TeamViewerju pa velja 719 evrov na leto (tam sicer plačujemo na mesec). Oba ponujata tudi cenejše možnosti, TeamViewer denimo 31,90 evrov na mesec za enega uporabnika (in eno vzporedno sejo), ISL Light pa ponuja tudi zakup minut – to zna biti najuporabnejša možnost za občasno podporo – velja pa 95 evrov za 500 minut povezave.

Na računalniku se nam prikaže zaslon oddaljene naprave (telefona ali tablice),

ISL Light

Storitev za pomoč uporabnikom na daljavo

Kje: www.islonline.com

Za: Možnost zakupa minut, podpora Androidu in iOSu.

Proti: Brezplačno samo petnajstdnevna preizkusna doba.

  

TeamViewer QuickConnect

Storitev za pomoč uporabnikom na daljavo

Kje: www.teamviewer.com

Za: Brezplačna različica.

Proti: Visoke cene plačljivih paketov.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji