Objavljeno: 27.6.2018 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Julij-avgust 2018

Skok nazaj k računalniku

Skok nazaj k računalniku

Na teh straneh sem že večkrat pisal o tem, da se prodaja osebnih računalnikov že kar nekaj let ohlaja. To velja tako za namizne kot za prenosne. Pri zadnjih tudi sami opažamo, da je vsako leto manj novosti in da je hitrost sprememb vse manjša – počasi se menjavajo procesorji, po korakih se izboljšujejo zasloni, pogoni SSD postajajo cenejši in hkrati večji.

Vzrokov za počasnejšo prodajo je seveda več, eden izmed zanimivejših je dejstvo, da se vse bolj zanašamo na telefone (in v manjši meri na tablice). Pisal sem že o znancih, ki doma enostavno nimajo več osebnega računalnika. Za vsa opravila se namreč najde več aplikacij, ki so seveda prilagojene tej rabi – bodisi komunikacija (Facebook Messenger, Slack, WhatsApp), načrtovanje dopustov (AirBnB, FlixBus, eBooking), bančništvo (vse naše banke imajo že zelo dobre aplikacije), spremljanje novic (Facebook, Twitter, Pocket), itd.

Pogosto se tudi norčujem iz našega urednika, ki je doma brez resnega računalnika. Ima sicer neki starejši prenosnik, a njegova »resna« mašina je služila bolj ali manj le še za poganjanje programa Kodi, ki je na televizorju predvajala serije in filme. Pa še za to ima zadnje čase neko majhno androidno škatlico. A vendarle se je tudi njemu zgodil zanimivi preobrat – Fortnite.

Njegova otroka sta bila do nedavnega povsem ravnodušna do računalnikov. To, kar je naša generacija našla v umazano belih »kištah«, zdajšnja mladina vidi v telefonih. A stvari so se spremenile s skokovito popularnostjo igre Fortnite. Ta v ospredje potisne sodelovanje, saj gre za igro preživetja, v kateri si zgradimo utrdbo in jo obranimo pred hordami zombijev. Minecraft skrižan s Half-Life, recimo. Zanimivo, da je v svet resnejših iger potegnila ogromno novih igralcev, takih, ki so se do zdaj držali predvsem bolj preprostih (telefonskih) iger.

Večkrat sem pisal že tudi o tem, da je segment računalništva, ki pokriva zahtevnejše igričarje, najbolj zdrav, vsaj če govorimo o domačih potrošnikih. In s primerom Fortnite se lepo pokaže, da lahko tu računamo na še kar nekaj rasti, tako pri prodaji samih iger kot strojne in druge opreme. Ko sem že pri tej temi: kolega je po pošti ravno prejel malo boljše slušalke, take, ki se jasno hvalijo z napisom »Gaming«. Poskusil sem mu dopovedati, kaj vse ga še čaka, a se za zdaj otepa idej o novih nakupih. Namreč, če na hitro pobrskamo po spletnih straneh z računalniki in elektroniko, bomo takoj našli kup »nujno potrebnih« dodatkov. »Igralne« tipkovnice, miške, tudi podloge za miši, celo pisarniške stole z raznobarvnimi šivi in napisi, s katerimi se bomo bahali pred kolegi in dokazovali, da smo najbolj zagrizeni med zagrizenimi.

Čeprav se morda sliši, da sem do vsega skupaj zelo skeptičen, je v resnici ravno obratno. Tudi sam sem si pred dobrim letom z navdušenjem sestavil računalnik, v katerem bije Nvidijina GeForce GTX 1060, na mizo je pogosto pritrjen tudi Thrustmasterjev dirkalni volan. Resda se mi zdi nepotrebno kupovati slušalke (podloge za miši, stole, itd.), ki so zavoljo nekakšnih napisov dražje, kot bi sicer lahko bile, a če je to cena za nekoliko bolj zdravo prodajo računalnikov, se mi sploh ne zdi slabo.

Ne nazadnje, v tej številki smo preizkusili novo različico igričarskega prenosnika, Acerjevega modela Predator. Gre za hudo zmogljivo zverino po hudo zverinski ceni, ki pa naj bi tudi pri nas našla kar nekaj kupcev. Samo čakam, kdaj bo moral naš urednik zavračati želje po nakupu takih dragih igrač.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji