Objavljeno: 10.6.2014 | Avtor: Anže Tomić | Monitor Posebna 2014 | Teme: pametni telefon

Šest odličnih

Iger in preprostih igric je v trgovini Google Play veliko. Zelo veliko. Večina jih je slabo narejenih ali zavajajočih ali oderuških. Takšno je stanje v vseh mobilnih trgovinah, a kjer je golo število iger tako visoko, se za vsakogar najde dovolj iger, ki so se svojega poslanstva lotile korektno. Tokrat jih bomo izpostavili šest, ki niso plod velikih studiev in so plačljive. Če že delamo seznam odličnih iger, je to treba storiti brez omenjanja iger, ki skušajo prek mikrotransakcij od igralca iztisniti čim več denarja. Tako smo izbrali nekaj starejših iger, za katere velja odšteti nekaj evrov in so zgled dobre prakse igranja na mobilnih operacijskih sistemih.

■ Osmos (2,2 EUR). Na mobilnih napravah so že nekaj časa na voljo igre, ki nam na začetku povedo, da jih je najbolje igrati s slušalkami. Razvijalci naj bi se potrudili z glasbo in ustvarili zvočno podobo, ki je majhni zvočniki mobilnih naprav ne bodo zmogli verodostojno prenesti do naših ušes. Osmos je nedvomno ena takih iger, ki ob igranju brez slušalk izpade dosti slabše. V njej smo okrogel paramecij, ki lahko absorbira le tiste paramecije, ki so manjši. Ko vsrkamo vase manjši organizem, se nam masa poveča, a jo obenem tudi izgubimo vsakič, ko se premaknemo. Ta osnovna mehanika se ponavlja skozi vse sobane, in čim dlje smo v igri, tem več elementov je dodanih, ki izkušnjo ohranjajo svežo. Tako v nekaterih sobah vsi parameciji krožijo okoli sonca, ki ima svoj gravitacijski prijem, in se moramo poleg vsrkavanja drugih paramecijev ubadati še z bližino sonca. Vse skupaj  spremlja odlična razpoloženjska glasba, ki ob igranju resnično sprošča in nas zna zavesti v stanje, ko se po igranju počutimo dosti bolj sproščeno.

■ Plants vs Zombies (0,9 EUR). Sajenje različnih vrst rastlin, ki skušajo vsaka po svoje preprečiti vstop zombijev v našo hišo, je početje, ki Plants vs. Zombies naredi skrajno zasvojljivo. Med zombiji in našo hišo je vrt, ki je kot šahovnica razdeljen na polja, kamor lahko sadimo rastline. Zombiji se na drugi strani naključno pojavljajo na začetku šahovnice in v ravni črti sledijo eni od vrst poti do hiše. Mi jim skušamo prihod preprečiti s sajenjem  rastlin, ki zombije ustavljajo. Osnovne rastline so take, ki streljajo grah in zombije v nekaj strelih ugonobijo. Potem so tu rastline, ki delujejo kot mine in čakajo na prihod živih mrtvecev. Seveda pa tudi zombiji poznajo obrambne taktike, saj so nekateri odeti v oklep, spet drugi lahko nekatere rastline preskočijo. Čim dlje smo v igri, na tem več takih spremenljivk je treba računati in z večanjem števila vrst rastlin in zombijev se večajo tudi taktične možnosti za našo obrambo in njihov napad. Vse skupaj začini še to, da lahko za določeno raven izberemo le določeno število vrst rastlin, tako da se je treba vsakič znova odločiti, s katerimi sredstvi se bomo spopadali s hodečimi mrtveci.

■ Ski Safari (0,8 EUR). Pametni telefoni brez fizičnih gumbov niso najbolj hvaležna platforma za klasične mehanizme igranja, ki jih poznamo z neumnih mobilnikov in prenosnih konzol. Zaslon na dotik je le steklo in pričakovati, da se bo dalo na tak vmesnik enakovredno prenesti klasične igre, je nerealno. Toliko bolj zato razveseljujejo igre, ki so zaslon na dotik posvojile, oziroma so bile narejene s takim sistemom nadzora v mislih. Takšna je tudi Ski Safari, kjer smo smučar Sven, ki mora preskakovati ovire, medtem ko ga lovi snežni plaz. Ovire preskakujemo z dotikom zaslona in igro je mogoče igrati z eno roko. Oblika skoka je odvisna od dolžine našega dotika, saj kratek pomeni le skok, ob daljšem dotiku pa Sven skuša izvesti salto nazaj. Na poti po hribu navzdol srečamo jetije, ki jih lahko jahamo, prav tako si lahko namesto smuči damo pod noge pingvina, volka, motorne sani in mogoče je leteti z orlom. Z nekaj spretnosti smo lahko na motornih saneh z jetijem in pingvinom, na nosu sani pa nam s krili pomaga orel. Ski Safari je idealna igra, ko moramo zapraviti nekaj minut, in razvijalci ji nenehno dodajajo nove hribe in živali.   

■ Little Inferno (2,2 EUR). Tu in tam se najde kakšna igra, ki se zelo približa konceptu proste igre. Gre za igro, ki ne šteje točk in ne pozna lestvic. Igramo jo le zato, ker jo je mogoče igrati in je zabavna. V Little Infernu mečemo v kamin vsakdanje predmete in jih kurimo. V zameno za skurjene predmete dobimo denar, ki ga zapravimo za nabavo novih predmetov in te prav tako kurimo. Novi predmeti so na voljo v katalogih in za odklep vsakega novega kataloga je treba le kupiti in zakuriti vse predmete iz prejšnjega kataloga. Sveže nakupljene predmete nam nosi domov poštar, katerega delo lahko pohitrimo z vnovčenjem znamk, ki jih dobimo predvsem s tem, da zakurimo vnaprej določene kombinacije predmetov. Kombinacije so nam na voljo v obliki namigov in so vredne več denarja. Little Inferno je prav tako ena tistih iger, ki se jih splača igrati s slušalkami. Omembe vreden je še konec, ki ni toliko končni cilj kot zadnje poglavje lepe zgodbe, ki smo jo odpletli z igranjem, no, s kurjenjem v kaminu.

■ Star Command (2,2 EUR). Star Command je plod projekta, ki je svoje financiranje zbral na portalu Kickstarter. Tam je ekipa treh ljudi dvakrat zbirala denar, da bi naredili arkadno simulacijo vesoljske ladje. Ne da bi to kdaj izrecno navedli, gre za igro Star Trek, ki seveda nima uradne licence Zvezdnih stez. Po imenovanju in izbiri ladje lahko v notranjosti določimo, kakšne vrste napadalnih in obrambnih oddelkov bomo zgradili. Ladjo lahko opremimo s torpedi, strojnico ali laserjem, v obrambne namene lahko zgradimo sobo, ki bo ladji omogočila lažje umikanje projektilom nasprotnikov in oddelek, ki bo ščitom dal nekaj več moči. Med obvezna oddelka spadata še most s kapitanom in soba, ki skrbi za pogon. V vse oddelke je treba razporediti posadko, ki skozi misije nabira izkušnje. Na vsaki misiji se spopademo z nasprotno ladjo, ki na nas strelja in pošilja svoje vojake na naš krov. Tako moramo pametno razporejati vojake na krovu in ves čas bdeti nad stanjem našega in nasprotnikovega orožja in ščita. Kombinacija bojev in zgodbe je prežeta s solidno napisanim Trek humorjem. Star Command je zabavna igra, ki jo je mogoče preigrati večkrat, saj posadka po koncu kampanje ohrani izkušnje.

■ The Room (2) (0,9 EUR in 2,7 EUR). Obe nadaljevanji igre The Room sta s prenosom na mobilne narave pridobili, saj sta obe kakor nalašč za zaslon na dotik. The Room je serija ugank, ki so predstavljene kot skrinje, mize in drugi predmeti, pri katerih moramo najti skrivne predale in odprtine, da bi lahko odklenili končno skrivnost. Količna različnih ugank in mehanizmov za njihovo reševanje je neverjetna in avtorji so v drugem delu te igre vse skupaj še razširili. Vsaka uganka je sicer zaokrožena enota, a vse skupaj prepleta skrivnostna zgodba nekoga, ki je skozi uganke šel pred nami in nas vleče naprej. The Room je idealna igra za konec tedna, ko hočemo možganom dati reševati nekaj, kar ni povezano s šolskimi ali službenimi obveznostmi.  

Namečanje iz neznanih virov

Odprta narava Androida na področju iger omogoča namestitev iger, ki jih ne kupimo oziroma prenesemo iz trgovine Play. Android namreč omogoča namestitev datotek .apk tudi iz neznanih virov. Ta možnost je privzeto sicer izklopljena, a jo je mogoče vklopiti v nastavitvah, kjer gremo v podmeno varnost in tam vklopimo možnost namestitve aplikacij iz neznanih virov.

Pri igrah to pride prav ob nakupu prek organizacije Humble Bundle. Gre za projekt, ki v paketu oziroma svežnju (angl. bundle) ponudi okoli pet iger. Zanje plačamo, kolikor želimo. Če plačamo več, kot je trenutni povprečni znesek, dobimo dodatne igre in tako si organizacija zagotovi, da bo vsak hotel plačati več, kot je povprečje. Čim hitreje kupimo sveženj, tem manj bomo dali za vse igre, a praviloma povprečje nikoli ne zraste preko skupne cene vseh iger v trgovini Play. Prej nasprotno, saj je mogoče za okoli 5 evrov dobiti igre, za katere bi drugače odšteli 15 evrov ali več. Seveda je mogoče plačati tudi 0 evrov, a tako prikrajšate organizacijo, saj del prihodkov nameni v dobrodelne namene. Pri Humble Bundlu so šli celo tako daleč, da kupec sam določa, koliko odstotkov denarja, ki ga bo dal za sveženj, bo šlo v dobrodelne namene. Če, recimo, za sveženj odštejemo 6 evrov, lahko 1 evro namenimo organizaciji Humble Bundle, 2 evra damo razvijalcem in 3 evre v dobrodelne namene.   

Igre, ki jih dobimo v svežnjih, so praviloma dobre neodvisne igre in večina teh, ki smo jih izpostavili v tem članku, je bila na voljo v enem ali več paketov Humble Bundle.

Svežnji so na voljo le za določen čas, tako da je smotrno spletni strani humblebudle.com dati naslov spletne pošte. Tako boste opozorjeni, ko bo na voljo nov sveženj, in iz lastnih izkušenj lahko potrdimo, da ne pretiravajo s količino epošte.

Ko sveženj kupimo, se prijavimo v posebno aplikacijo Humble Bundle (ta je na voljo v Google Play) in tam se bodo pokazali vsi nakupi. Aplikacija nas bo tudi opozorila, ko bo za katero od iger na voljo posodobitev in datoteke .apk lahko potegnemo k sebi kar iz same aplikacije. Humble Bundle se tako izogne plačevanju obveznih 30 %, ki jih za nakup v trgovini Play vzame Google. Tako od kupnine ostane več denarja, ki gre lahko v dobrodelne namene. Na iOSu možnosti nameščanja programov iz neznanih virov ni in tako tudi ne Humble Bundla.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji