Objavljeno: 10.6.2014 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Posebna 2014 | Teme: televizor

Računalnik v dnevni sobi

Tudi današnji televizorji so v resnici računalniki. Seveda, drugače v Monitorju o njih ne bi pisali. No, pravzaprav to velja le za »pametne« televizorje, ki smo jih za pametne poimenovali iz istega razloga kot telefone – vanje lahko nameščamo aplikacije.

Upamo si trditi, da velika večina tistih, ki so v zadnjem letu ali dveh kupili televizor, niti ne ve, da je njihov televizor »pameten«, pa četudi na njem piše »Smart«. Ne vedo, čemu rabi tista posebna barvasta tipka na daljincu, ki ponavadi sproži množico (največkrat tudi angleških) pogovornih oken, iz katerih se je na začetku kar težko izkopati. Tisti pa, ki to vedo, in tistim je namenjen članek na naslednjih straneh, so zagotovo že zagrizli v izbiro televizijskih aplikacij, ki si jih lahko prenesemo z ustreznih programskih tržnic.

Da, tudi pametni televizorji so pohopsali logiko tržnic z aplikacijami, ki jo je prvi uvedel Apple in potem zelo hitro posnel še Google. Težava je le v tem, da ima vsak izdelovalec svojo tržnico, to pa posledično pomeni, da je izdelkov na vsaki izmed njih razmeroma malo. Zagotovo boste v njih našli klasike, kot sta Youtube in Facebook, pri nekaterih celo v slovenščini, po tem pa se skorajda že konča. Predvsem zato, ker je kar nekaj aplikacij omejeno na tuje naročniške storitve, ki pri nas ne delujejo (npr. Netflix). K sreči je treba pohvaliti slovenske ponudnike informacij, kot so RTV Slovenija, Pro Plus in Telekom/SiOL, ki se trudijo svoje storitve preseliti tudi na tako nove platforme, kot so pametni televizorji. Tako imajo vsaj kupci Samsungovih in Philipsovih televizorjev na voljo krajevne slovenske storitve za predvajanje video vsebin, prikaz novic, vremena, kuharskih receptov in še česa. Zanimivo, da lahko omenimo le ta dva izdelovalca, drugi pa so pri integraciji krajevnih aplikacij nekoliko zaspali, kar preseneča predvsem pri LGju. Ta kot prodajalec televizorjev, tudi pri nas, namreč nikakor ne sodi med manjše.

Postavlja se seveda vprašanje, koliko »pameti« oz. aplikacij v televizorjih si uporabniki sploh želimo, oz. kolikšen delež kupcev take pogruntavščine sploh uporablja? Dolga leta smo sicer poslušali (in pisali), da je dnevna soba pač središče družinske zabave in je zato logično, da se bodo tudi »računalniki« počasi preselili vanjo, najverjetneje kar v televizor. Danes, ko so končno tam, pa lahko ugotovimo, da so zamudili, saj so jih prehitele že tablice. Te so manjše, okretnejše in bistveno enostavnejše za uporabo, saj imajo zaslon, ki je občutljiv za dotik. Ne, televizorji tega nimajo, pa ne zato, ker bi bilo to težko narediti, temveč zato, ker tega pač nihče ne bi uporabljal. Si predstavljate, da bi morali za vsako spremembo vstati in malce »popraskati« po zaslonu? Ne, zato smo že davno izumili daljince. Toda daljinci imajo še danes večinoma le številčne in upravljavske tipke, ne pa tudi tipkovnice, ki je npr. za uporabo aplikacije Facebook (pa tudi Youtube) bolj ali manj nujna. Pomagajo sicer daljinci, s katerimi lahko po zaslonu »kažemo« in delujejo podobno kot igralniki Wii, a ostaja dejstvo, da je tipkanje ali pa »tipkanje«, na televizorjih nerodno. Prav, večina televizorjev omogoča povezavo s pametnimi telefoni in tablicami, tako da lahko uporabimo tipkovnico na njih, toda – tako  imamo Facebook že v naročju, ali ga res potrebujemo tudi še na televizorju?  

Kaj smo ugotovili:

Pametni televizorji imajo v primerjavi s pametnimi telefoni in tablicami, s katerimi se borijo za pozornost, hudo hibo – nimajo zaslona, občutljivega za dotik. In tudi če bi ga imeli, jim ne bi pomagal, saj so ponavadi postavljeni predaleč, da bi bilo »risanje« po njih uporabno. Zaradi tega bolj ali manj odpade uporaba tipkovnice (če ni ravno priložena daljincu ali na njem), zaradi česar odpade uporaba množice aplikacij, ki jo nujno potrebujejo. S tem smo pravzaprav povedali vse.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji