Objavljeno: 19.3.2007 12:33 | Avtor: Igor Žbül | Monitor Marec 2007

Prihodnost televizije?

Ste kdaj razmišljali o tem, kaj bi lahko storili z dobro poltretjo milijardo dolarjev? Šved Niklas Zennström in Danec Janus Friis o tem nista le razmišljala, temveč sta svojo zamisel začela kar uresničevati. Res pa je, da sta ustvarjalca KaZaA in Skypa ta denar tudi imela.

Joostov uporabniški vmesnik

Po uspešni prodaji Skypa, spletnega telefonskega omrežja, zgrajenega na tehnologiji P2P, velikanu spletnih dražb eBayu sta se še sveža milijarderja Zennström in Friis lahko lotila novega projekta. Oktobra lani sta tako napovedala razvoj projekta Venice, ki naj bi, spet ob pomoči tehnologije P2P, sprožil revolucijo v televizijski industriji. Program, ki je januarja letos dobil novo ime - Joost, naj bi omogočil uporabnikom, da prek interneta v dobri kakovosti zastonj spremljajo televizijske oddaje, ki jih bodo ustvarjale svetovne tv mreže. Na žalost pa so težave že na začetku - Joost je za zdaj le YouTube na poživilih. Slika je sicer presenetljivo dobra, vendar je ponudba vsebine še zelo skromna. Trenutno je fantoma uspelo prepričati "le" glasbeno založbo Warner Music, nizozemsko produkcijsko hišo Endemol (pri nas najbolj znano po oddaji Big Brother) in nekaj oglaševalcev (T-mobile, Wrigley, Maybelline), ki prek Joosta ponujajo bolj ali manj promocijske vsebine. In tu se Joost ujame v krožno zanko - brez ponudnikov vsebine ne bo uporabnikov, brez uporabnikov oziroma potrošnikov pa ne ponudnikov vsebine in oglaševalcev.

Seznam kanalov, ki so na voljo.

V zadnjih letih se je poleg tega distribucija video vsebin prek interneta zelo razpasla. Joost se bo tako moral soočiti s konkurenco YouTubea, s katerim ima Google velike načrte, pa tudi drugih podobnih storitev onkraj luže, kot sta iTunes ali Movielink. Če ima Joost pred njimi cenovno prednost (predvidoma bo zastonj), pa se bo nekaterim uporabnikom zato zameril z na nekaj minut odmerjenimi reklamami. Poleg tega še kar nekaj časa nobena spletna tehnologija ne bo niti najmanj ogrozila klasičnega televizijskega signala, pa naj bo distribuiran prek zemeljskih oddajnikov, satelitov, kabelskih omrežij ali internetnega protokola. Največjo težavo predstavlja nižja kakovost slike (zaradi omejitve pasovne širine), poleg tega televizije še vedno niso odkrile načina, kako s spletnim oddajanjem ustvariti zaslužke, primerljive običajnemu oddajanju.

Joost v praksi

Sam program je zgled kakovostnega programiranja. Namestitev ne bi mogla biti enostavnejša. Ko si program prenesete v svoj računalnik, je treba vnesti le uporabniško ime in geslo ter potrditi pogoje rabe in že lahko uživate v posnetkih Green Daya, The Rogers Sisters in Paris Hilton. Osnovni del programa je seveda video predvajalnik z že uveljavljenim in enostavnim upravljanjem. Glavni del vmesnika je na spodnji strani zaslona, kjer lahko vidite, kaj je trenutno na sporedu, preskakujete kanale in podobno, gumb na levi strani zaslona prikaže seznam kanalov, gumb na vrhu zaslona pa dodatne podrobnosti o trenutnem programu. Gumb na desni omogoča dostop do nekaj dodatkov, ki so v času Web 2.0 že skoraj obvezni del novih aplikacij. Tako je na primer omogočeno komuniciranje z drugimi gledalci istega kanala in celo dopisovanje s prijatelji prek Jabberja in Google Talka. Dodatki v Joostu delujejo podobno kakor "gadgets" v Windows Visti - dodatek, ki ga izberemo, se prikaže nad sliko kot prozorno okno. V program je prav tako vgrajen iskalnik, s katerim lahko prikličete prav določen posnetek in je tako zametek funkcije videa na zahtevo.

Joost uporablja tudi nekaj prijemov Web 2.0.

Joost je za zdaj mogoče preizkusiti le na povabilo (tako kot nas je tega z Gmailom navadil Google). Na spletni strani podjetja lahko zaprosite za uporabniško ime in geslo, tu in tam pa uporabniki dobijo nekaj vabil, s katerimi lahko preizkušanje programa omogočijo tudi svojim prijateljem. Trenutno je uporabnikov le nekaj deset tisoč, a se bo to verjetno zelo hitro spremenilo spomladi, ko naj bi projekt odprli za širše množice.

Zennström in Friis sta s svojim novim projektom vstopila v zadnje čase najbolj rastoči segment spletnih aplikacij. Zaradi preteklih uspehov (KaZaA, Skype) jima samozavesti verjetno ne manjka, vendar tokrat ne bo šlo tako gladko. Vsekakor je slogan s spletne strani podjetja - "Zbogom televizija, pozdravljen Joost" - najmanj prezgoden, po vsej verjetnosti pa tudi malce zgrešen. Bomo videli ... Morda celo na Joostu.

Tudi z Joostom se ne bomo rešili televizijskih reklam.

Joost

Kaj: Program za distribucijo televizijskih oddaj prek interneta.

Izdeluje: Joost, www.joost.com.

Prodaja: Program še razvijajo.

Cena: Predvidoma brezplačno.

Za: Dobra kakovost slike, všečen vmesnik.

Proti: Premalo vsebine.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji